2020-05-31, 23:59
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
FB har i allmänhet rätt, jag skulle säga att nästan alla trådar kommer rätt till slut. När man bortser från trollen och pojkarna som fortfarande bor hemma hos mamma. Vi som är mer erfarna säger emot dem i alla trådar så de blir oftast i minoritet.
Hm, sedan 2010 har folk på FB yrat om bostadsbubbla. Och "pojkarna som fortfarande bor hemma hos mamma" yrar fortfarande. Ingen fakta biter. De som påtalar realiteter är i minoritet.
Det är precis tvärtemot vad du skriver. (Även denna gång).

Jag har inte funderat så mycket på om FB kan användas som kontraindikator. Men det går kanske. FB verkar för det mesta ha fel.
(Har dock inte tittat så mycket i aktietrådarna, så de kan jag inte kommentera).

T ex har det väl gaggats om bull trap här under hela uppgången. Den som har lyssnat på det och har blankat hela vägen upp från i slutet på Mars har ju ingen vidare ekonomisk framgång om man säger så.
Senast redigerad av liksom-fb 2020-06-01 kl. 00:05.
Citera
2020-06-01, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Ja, var en sån tråkig en då. 12% av BNP 2018, Sverige är nästan 50% av BNP och flera i EU är 50%+. Det betyder att när folk får mindre cash pga arbetslösa kommer det finns LITE stålars över. Deras ekonomi kommer därför krympa iaf utsättes för något som itne tidigare hänt.

Klart det kommer krympa. Med vad gör det om 10 år? Ner med räntan och låt sedelpressarna trycka.
Citera
2020-06-01, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Hm, sedan 2010 har folk på FB yrat om bostadsbubbla. Och "pojkarna som fortfarande bor hemma hos mamma" yrar fortfarande. Ingen fakta biter. De som påtalar realiteter är i minoritet.
Det är precis tvärtemot vad du skriver. (Även denna gång).

Jag har inte funderat så mycket på om FB kan användas som kontraindikator. Men det går kanske. FB verkar för det mesta ha fel.
(Har dock inte tittat så mycket i aktietrådarna, så de kan jag inte kommentera).

T ex har det väl gaggats om bull trap här under hela uppgången. Den som har lyssnat på det och har blankat hela vägen upp från i slutet på Mars har ju ingen vidare ekonomisk framgång om man säger så.

Bostäder kommer alltid behövas. Alternativen finns inte.
En nergång kanske kommer, men vem bryr sig. Det kommer gå upp på lång sikt bostäder är ovärderliga.
Citera
2020-06-01, 00:04
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Börsen missade helt Corona.
Nja, när det började se bekymmersamt ut så rasade ju börsen. Så missade stämmer väl inte.

Sedan när det kom fram att corona inte var så farligt, så ignorerade man tokfransarna i alla regeringar som körde lock down i onödan. Och tittade framåt. Därav uppgången sedan i slutet av Mars.

Sedan kan det naturligtvis komma fram ny information som gör att börsen gör en ny bedömning.
Citera
2020-06-01, 02:14
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Det där gäller inte för fem öre längre. Börsen missade helt Corona.
Öh... sov du igenom slutet av februari och nästan hela mars?
Citera
2020-06-01, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Precis detta.

Vill man verkligen ha Biden som är en dement och svag ledare eller Trump som i och för sig kan vara rätt dum ibland men ändå är rätt alert för sin ålder och ändå en rätt stark ledare i mångas ögon.

Tror inte många kommer skylla ekonomin på Trump, inte hans fel att en pandemi slog till och ekonomin innan var magisk för många i USA. Många kommer nog tänka att om det är någon som kan fixa det så är det Trump.

Trump var också ute tidigt och varnade för hotet i öst (Kina), medan Biden sålde ut landet till just kineserna och globala intressen.

Amerikanerna skyller det mesta på Kina, även fast det givetvis finns många inom landet som skyller på Trump. Det är polariserat som hela väst. Just därför tror jag vi kan få en eskalering mellan Kina och USA då båda behöver en fiende att ena landet kring. Vi får se.

Sen dessa upplopp finns de ju spekulationer om att det handlar om internationella intressen som försöker destabilisera landet inifrån. Inte helt omöjligt, USA är ju en militär stormakt som inget land kan rå på. Då måste man pressa det inifrån. Vad jag hört från många Amerikaner så ser man på dessa upplopp med avsky, även fast man vill skipa rättvisa för mordet på Floyd.

Och nu är det denna vecka som det stora raset börjar enligt dig
Förra gick sådär , enligt ditt synsätt
Spännande och se om det slår in
Asien är pigga idag iallafall
Citera
2020-06-01, 05:46
Medlem
Citat:
Det där gäller inte för fem öre längre. Börsen missade helt Corona.

Mina vänner , vi har årets citat :

Börsen missade helt Corona !

😂😂😂😂😂😂😂
Citera
2020-06-01, 07:02
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Öh... sov du igenom slutet av februari och nästan hela mars?

Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Mina vänner , vi har årets citat :

Börsen missade helt Corona !

😂😂😂😂😂😂😂

Han menade nog att Coronaepidemin var känd redan innan börsen kraschade. Alltså att börsen inte förutsåg den.
Citera
2020-06-01, 09:32
Medlem
Nehepp! Verkar inte bli något ras idag heller...
Citera
2020-06-01, 09:34
Medlem
Det där är bara önsketänkande börsen kommer gå upp och ner det här den alltid gjort. Om det beror på detta beror eventuellt på gaphalsar som skriker vargen kommer . Men kom ihåg köpa billigt samt sälj dyrt .
Köp till potatisen sälj till sillen
Citera
2020-06-01, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Köp till potatisen sälj till sillen

Potatisar ska du inte göra affärer med alls och det är kräftorna du ska sälja till
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-06-01 kl. 11:34.
Citera
2020-06-01, 12:03
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
10 milj är inte så många.

Börsen är inne i en bulltrapp.. och världen är på väg in i en mjuk recsinion.
Berätta i detalj om dina investeringar just nu.

Och googla på "how to spell recession" eller prova ordet lågkonjunktur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in