2020-06-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
I rettsammenheng så har nok den statestikken stor betydning.
Men når sladderen får overtaket da er det lett for at folk blir blind, og all sunn fornuft forsvinner, dessverre, og det er her vi er nå.
Vi er prisgitt sladderen, og politiet holder kortene tett til brystet.

Jeg er veldig spent på de kortene!

Ja, korta må på bordet. Vi vet at ektepakten fremstår svært urimelig. Vi vet at TH er "grillet" om dette, i flere avhør. Hvorfor får vi ikke TH sin forklaring på dette?
Skyldes det at media ikke spør?
Skyldes det at media har spurt, men at politiet ikke ønsker å svare på dette?

En annen ting: TN, en venn TH og AEH, har i stått frem i media flere ganger. Han ser ut til å kjenne ekteparet godt. Han vet selvfølgelig ikke alt som skjer innenfor husets 4 vegger. Hvis han vet om å klanderverdige ting, holder tilbake dette for å dekke TH, så vil jo dette slå tilbake på TN i en evt rettssak? Han vil vel kunne bli et viktig vitne?
Senast redigerad av Akershus 2020-06-01 kl. 10:50.
Citera
2020-06-01, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nemlig, det er akkurat som i politikken , de med minst i hodet lager mest støy.

Skal vedde på at disse naive fornekterne ligger langt til venstre politisk også, det skinner igjennom lang vei.

Til siste avsnitt: Her bekrefter du til fulle dine egne fordommer! Jaggu ikke rart at folk blir forhåndsdømte på dette forumet!
Citera
2020-06-01, 11:23
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa

Jeg skrev at jeg har sett minst 2 slike poster på Facebook som var synlig for alle i og med at jeg ikke kjenner Hagen-familien og ikke er venn med de på Facebook. Dette var synlig i flere måneder etter forsvinningen. Hun skrev til en venninne fra livets harde skole tror jeg det var at hun så veldig gjerne skulle blitt med på en helgetur et sted, men at hun dessverre ikke hadde råd nå. Den posten var mange år gammel. Jeg stusset over at hun kunne skrive noe så avslørende på Facebook, og at det lå flere slike poster der! Det var lite intelligent og lite gjennomtenkt. Så da vet jo venninnene hennes hva slags økonomisk fordeling de hadde. Når hun jobbet måtte hun forsørge seg selv. Hvis hun ikke jobbet, måtte TH forsørge henne. Gud vet hva hun fikk, men hun fikk en veldig dyr komfyr for mange år siden, så vi vet ikke i hvilken grad TH har vært gjerrig og om han lider av en slik holdning om at man for alt i verden ikke skal bruke mer penger enn nødvendig. Enkelte menn er sykelig gjerrige, og husk at det er også en lidelse. Jeg vet dette ettersom ett av mine familiemedlemmer trygt kan beskrives slik og vedkommende har aldri vært rik eller stått på for å tjene ekstra penger. Det er bare det at enkelte mennesker klarer ikke å unne seg noe selv engang. Jeg forstår ikke at sønnen måtte leie leilighet. Det er bare tragisk.

Herregud, denne dyre komfyren igjen.. Denne komfyren brukte AEH til å lage mat som ble servert i kantina på Futurum, den var med andre ord kjøpt på firmaet slik at du kan trekke fra skatt og merverdigavgift. Halve prisen med andre ord. Dette var realiteten ingen gave, det var en investering.
Senast redigerad av kugutt 2020-06-01 kl. 11:26.
Citera
2020-06-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Til siste avsnitt: Her bekrefter du til fulle dine egne fordommer! Jaggu ikke rart at folk blir forhåndsdømte på dette forumet!

Dette er et diskusjonsforum. Ikke en domstol.

Diskusjonen skal foregå på et saklig nivå. Personangrep er usaklig.

Det er også helt frivillig å lese her.
Citera
2020-06-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om motivet.

Jeg tror at AEH kunne ha krevd, og også blitt tilkjent, halvparten av formuen ved en skilsmisse.

Hun nærmet seg 70 år, og forsto at TH aldri ville forandre seg. Hun ønsket et bedre liv og en bedre fremtid for barn og barnebarn.

Den eneste måten hun kunne sikre barnas økonomi for fremtiden, ville være ved å gjennomføre en skilsmisse, bli tilkjent mest mulig av fellesboets verdier, og deretter selv sikre barna økonomisk ved å dele ut forskudd på arv.

Dette handlet ikke først og fremst om penger i seg selv, men å få brutt den skadelige innvirkningen THs styring av penger og økonomi, har hatt på AEHs eget liv og også på barnas liv.

Om AEH hadde tatt kontakt med en god advokat, eksempelvis Me*tte Yvo*nne La*rsen, som har uttalt seg spesifikt om ektepaktene, ville AEH ha fått støtte, tror jeg.

Spesielt viktig tror jeg punktet om å frigjøre barn og barnebarn fra THs negative innflytelse ville ha vært viktig for AEH. Det er synd at hun ikke rakk å gjennomføre skilsmisse før hun ble drept.

Eller så brydde hon sig inte om pengarna utan bara hade det upp över öronen med TH.
Många som skiter i pengar för att få ”little peace of mind”.
I detta fallet 50 år med huvudvärk.
Citera
2020-06-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det är helt chockerande att hon hade så litet pengar att röra sig med.
Man kan säga att hon var fången i äktenskapet, så länge TH inte medgav bättre ekonomi
för henne.
Det är ju självklart att ett äktenskap kommer i obalans med den orättvis fördelningen.
Man kan undra över att hon över huvud taget gav sig in i äktenskap med denne man.

En nabo som ble intervjuet for en stund siden nevnte at EH hadde fortalt han at TH hadde kjøpt en komfyr til hjemmet som kostet 70 000kr. Det harmonerer jo svært lite med en mann som er gjerrig?
Citera
2020-06-01, 11:39
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om motivet.

Jeg tror at AEH kunne ha krevd, og også blitt tilkjent, halvparten av formuen ved en skilsmisse.

Hun nærmet seg 70 år, og forsto at TH aldri ville forandre seg. Hun ønsket et bedre liv og en bedre fremtid for barn og barnebarn.

Den eneste måten hun kunne sikre barnas økonomi for fremtiden, ville være ved å gjennomføre en skilsmisse, bli tilkjent mest mulig av fellesboets verdier, og deretter selv sikre barna økonomisk ved å dele ut forskudd på arv.

Dette handlet ikke først og fremst om penger i seg selv, men å få brutt den skadelige innvirkningen THs styring av penger og økonomi, har hatt på AEHs eget liv og også på barnas liv.

Om AEH hadde tatt kontakt med en god advokat, eksempelvis Me*tte Yvo*nne La*rsen, som har uttalt seg spesifikt om ektepaktene, ville AEH ha fått støtte, tror jeg.

Spesielt viktig tror jeg punktet om å frigjøre barn og barnebarn fra THs negative innflytelse ville ha vært viktig for AEH. Det er synd at hun ikke rakk å gjennomføre skilsmisse før hun ble drept.
"I många länder är stiftelseägda företag vanliga. En anledning att instifta ägarstiftelser är att en företagsgrundare önskar att bevara företaget och hindra att det köps upp efter sin död, eller önskar ordna ett generationsskifte utan splittring av ägarmakt och styrning.

Ett annat skäl kan vara skatteöverväganden rent allmänt, eller specifikt inför ett generationsskifte, i ett familjeföretag."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stiftelse

Om TH var orolig över sitt lilla affärsimperium, så fanns det andra vägar att gå än mord.
Citera
2020-06-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Eller så brydde hon sig inte om pengarna utan bara hade det upp över öronen med TH.
Många som skiter i pengar för att få ”little peace of mind”.
I detta fallet 50 år med huvudvärk.

Det er vanskelig å vite hva hun har tenkt.

Men jeg tror hun hadde stor omsorg for barn og barnebarn. Hvis hun oppdaget at barn og eller barnebarn var i ferd med å pådra seg lignende skader som hun selv hadde fått, som følge av økonomisk ufrihet og undertrykking. Tror jeg at hun kan ha følt en plikt til å forsøke å stoppe, eller i hvert fall begrense, skader på barn og barnebarn. At det kan ha vært motiv for skilsmisse. Å bryte THs skadelige økonomiske undertrykking.

Eller, hun kan som du sier, ha tenkt at hun driter i penger, hun vil bare ha ro og forutsigbarhet de siste årene av livet sitt.

Bare komme seg vekk. La barn og barnebarn ta kampen mot TH selv. Hun orket ikke mer.
Citera
2020-06-01, 11:44
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
En nabo som ble intervjuet for en stund siden nevnte at EH hadde fortalt han at TH hadde kjøpt en komfyr til hjemmet som kostet 70 000kr. Det harmonerer jo svært lite med en mann som er gjerrig?

Please let me repeat myself..
«
Herregud, denne dyre komfyren igjen.. Denne komfyren brukte AEH til å lage mat som ble servert i kantina på Futurum, den var med andre ord kjøpt på firmaet slik at du kan trekke fra skatt og merverdigavgift. Halve prisen med andre ord. Dette var realiteten ingen gave, det var en investering.»

PS
Jeg kommer til å copypaste dette innlegget hver gang noen drar frem denne dumme komfyren.
Senast redigerad av kugutt 2020-06-01 kl. 11:48.
Citera
2020-06-01, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Det er godt vi har noen på gruppa som evner å resonnere. Sandemose og Havhest er i mine øyne noen av de beste.

Hva er det som gjør at man kan si at TH ikke er narsissist/psykopat?
Citera
2020-06-01, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
"I många länder är stiftelseägda företag vanliga. En anledning att instifta ägarstiftelser är att en företagsgrundare önskar att bevara företaget och hindra att det köps upp efter sin död, eller önskar ordna ett generationsskifte utan splittring av ägarmakt och styrning.

Ett annat skäl kan vara skatteöverväganden rent allmänt, eller specifikt inför ett generationsskifte, i ett familjeföretag."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stiftelse

Om TH var orolig över sitt lilla affärsimperium, så fanns det andra vägar att gå än mord.

Hvis TH brukte pengene sine til å detaljstyre AEH og barna, kan hende det ikke ville funket med stiftelse.

Hvis årsaken til påholdenhet med penger var å utøve makt innen familien.
Senast redigerad av kornblomst 2020-06-01 kl. 12:03. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-06-01, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Herregud, denne dyre komfyren igjen.. Denne komfyren brukte AEH til å lage mat som ble servert i kantina på Futurum, den var med andre ord kjøpt på firmaet slik at du kan trekke fra skatt og merverdigavgift. Halve prisen med andre ord. Dette var realiteten ingen gave, det var en investering.

Nettopp. Og de få reisene AE var på med barnebarn og andre familiemedlemmer, de betalte hun selv! Hun fikk en arv etter moren sin død i 97/98, og de pengene brukte hun på opplevelser med de hun er glad i.

Edit: var*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in