2020-06-01, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Er flere som har prøvd å gi dette hintet til politiet i det siste. Tror det begynner å gå opp snart at de er litt ute og kjøre.
Ja. Og det er helt forferdelig at de har gjort det som de har gjort mot TH. I tillegg har de kastet bort verdifull etterforskningstid på å forfølge et blindspor (som de selv har laget seg) grunnet sitt tunellsyn, tror jeg.
Citera
2020-06-01, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Veldig enig med deg. Det var ikke før GSM-nettet kom i 1993 at mobile telefonapparater begynte å få en overkommelig pris og størrelse for de fleste. I tidsperioden før GSM ble tatt i bruk var NMT 450 og etter hvert NMT 900 de dominerende telefonsystemene for mobile telefoner.
Jeg aner ikke hvilken gammel mobil TH kan ha hatt eller har, men jeg vil tro at han må ha fått mange inngående anrop til sin telefon dersom " tilfeldigvis " hans anrop til kona si ikke lenger var å finne på telefonen.
Det er så mye som skurrer i alt i denne saken her.
At alt er nøye planlagt over tid er jeg ikke lenger i tvil om.
Jeg gjentar meg selv : jeg tror at AEH ble drept på et tidligere tidspunkt enn den såkalte siste telefon mellom klokka 09:14 og 09:16.
Fra min side er dette kun antagelser, men dersom man legger sammen andre spor som er publisert i media kan det ligge an til at alle " missing links " vedr TH samme formiddag, samt at TEH kommer til hjemmet...jeg sier bare: hmmm.
Hvorfor kontaktet ikke TH sin datter HHB1 ?
Alt er bare crazy her....dersom min mor hadde blitt kidnappet, vel, jeg hadde blitt med min far for å snakke med politiet.
Og jeg hadde ei heller valgt ut en bensinstasjon i all offentlighet.
Logikken i dette tyder på en gjerningsperson. Maksimalt to.
At offeret kjente GM tror jeg er relevant.
Det at AEH var engstelig kan også bety at hun har hatt en form for intuisjon om at noe er fryktelig galt.

Ja, veldig tvilsomt at han skal ha tatt så mange samtaler at akkurat de to første samtalene ble slettet. Ikke nr 2 eller 3 osv. Man har et knippe brukere som iherdig prøver å motbevise alle de små tingene. Antakelig er de i nær familie med TH og prøver alt de kan for å renvaske sitt navn. Det var en som skreiv at telefonen bare lagrer siste gang at man har ringt, hvis nummeret er det samme, men det kan ikke stemme, for TH hadde ringt flere ganger, men det var bare de to første som ble slettet.
Det er jo tydelig at TH har hatt en puls på 200 den morgenen, og ringte litt for tidlig. Uten å tenke, så slettet han de to oppringningene, og hadde nok tenkt å slette dem fra AEs mobil også, men så kom han på at alt lagres jo i basestasjonen, så det har ingen hensikt. Politiet finner det uansett. Og da hoster han opp med denne historien om at de skulle ringes etter en time for å diskutere hytteturen. Det er jo ingen som ringes etter en time for å diskuttere en vanlig hyttetur. Hva skulle de diskuttere? Hvor mange pakker kjeks de skulle ha med? Om de skulle ta med Trøndersodd eller lapskaus på boks? Dette er jo slikt de kan diskuttere kvelden før eller på morgenen. Og hvorfor ble turen avlyst? Uten at TH fikk vite dette? Jeg tror planen var at AE skulle drepes på Kvitfjell. Men hun fikk en slags indre følelse av at noe er fullstendig galt, en magefølelse. Det er også som du sier rart at ikke den andre datteren ble oppringt. Jeg har en følelse av at familien var litt splittet allerede før drapet. Yngstedatteren hadde tatt AEs parti. Hun hadde skjønt hvem TH egentlig var, et pskopatisk svin. Ja, rart som du sier at han stilte opp på den bensinstasjonen, og at han i det hele tatt ringte politiet, hvis han var så redd for at AE skulle bli drept. Mye rart. Tror ikke det kan være andre enn TH som er bakmannen.
Citera
2020-06-01, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Det er vel ingen som kan bekrefte det, hvis AE ikke noterte det skriftlig et sted eller nevnte det for noen.

Min bestefar har en 10-12 år gammel telefon, og hvis han ringer til samme telefonnummer flere ganger i løpet av en dag, så forsvinner alle anropene til dette nummeret fra listen bortsett fra det siste anropet.

Så lenge ingen kan bekrefte det, så blir det bare THs ord, og som man må ta med en klype salt.

Hvis telefonen lagret bare det siste nummeret som ble oppringt, hvis nummeret var det samme, så hadde det ikke vært bare de to første samtalene som hadde blitt slettet. Her har TH slettet dem for å prøve å skjule at han hadde ringt til henne.
Citera
2020-06-01, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Joda, jeg har svart før også.
Hundrevis av kloke folk har prøvd å tenke ut hvordan TH, kan ha gjort dette, og jeg mener at Sletsnoken er den eneste som har en teori som går opp med det vi vet nå om alibi og tekniske bevis.
TH har gjort det selv, det tror jeg også stemmer best med hans personprofil, og han har forgiftet henne med gift som verken smaker eller lukter, og som virker fort.
Der er natrium- eller kaliumcyanid det mest sannsynlige.
I følge Sletsnoken var han i Kina rett før hun forsvant. Der kan ha kjøpt dette, slik at ingen har spor om dette.
Han dro hjemmefra idet hun ringte jobben, vel vitende om at hun kom til å spise brødskiva, drikke kaffen, pusse tennene eller ta medisinene sine i løpet av kort tid. Da han kom hjem, «mellomlagret» han liket før han møtte politiet på bensinstasjonen.
Senere, uten at politiet har fått det med seg, har han sørget for at AEH ble til ingenting i et syrebad. Her kreves det et sikkert sted, lufting og mye mer.
Men det løser han, som tross alt er eiendomskonge.
Jeg tror ikke alle ryktene som går om ham er viktige og mange av dem tviler jeg også på, fordi dette drapet er nitidig planlagt. Til sist er det spørsmål om motiv. Her mener jeg at det knapt finnes ett eneste motiv, bortsett fra dette: TH er en mann hvis logiske sans gikk fullstendig i stykker da AEH fikk ham til å forstå at hun ville skilles.
Hvis det ikke er som over, må jeg ha nye fakta før jeg skifter mening.
Og hvis det ikke kommer nye fakta, er det andre som har gjort det, uten at han er innblandet.

Okei, jeg får tolke det som et svar mellom linjene fra deg, at det du sier er at du blir glad hvis han ikke blir satt i fengsel og at du tror at han er uskyldig.
Citera
2020-06-01, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har ingen god forklaring på det. Noen har titusen tommeltotter når det dreier seg om sånne duppedingser som f.eks. en gammel nokiamobil.
Kan det ha skjedd ved et uhell, f.eks. når han sjekket om AEH hadde ringt tilbake?
Usikker - husker ikke hvordan man slettet anrop på de gamle mobilene.

Det var noen andre som hadde en naturlig forklaring på hvorfor anropene ikke ble registrert i loggen.
Husker dessverre ikke hvem det var.

Jeg ser i VGs artikkel at de hadde en avtale, om at TH skulle ringe en time etter han kom på jobb, ang hytteturen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen

Jeg trekker eletrikkeren inn, fordi det kunne vært en forklaring på oppringingen i 10-tiden.
Media har presentert oppringingene som noe mistenksomt, og at dette er noe politiet stusser på.
Mulig at det er slik, men samtidig så utelukket jeg ikke, at denne opplysningen kan føye seg i rekken sammen med Verisure-selgeren m.m..

Noen har ti tusen tommeltotter, og noen har ti tusen langfingre.
Citera
2020-06-01, 08:47
Medlem
Citat:
Det har vist seg at Sprox-skoen er en såkalt lavstatus-sko, skrev VG 17. desember 2019.

Den type sko er ganske rimelige i pris. Kan det bety at sproxmannen hadde lite penger? Kan det bety at vedkommende vanligvis brukte lignende rimelige sko? Var skoene egentlig opprinnelig innkjøpt til et annet formål (feks til daglig bruk eller for å brukes på arbeidsplassen)? Kanskje sproxmannen hadde fått skoene i gave?
Mest sannsynlig ble rimelige sprox-sko brukt som villeding tror jeg. Vedkommende har kanskje kostbare vaner og går til vanlig i en helt annen type sko.

Har politiet skaffet seg oversikt over størrelsen på føttene til de som de har i kikkerten?

Kanskje kunne sproxavtrykkene avsløre noe om ganglaget, fotstillingen og beinlengden til sproxmannen.

Bilen: Kan ha vært et bilvrak (som ingen savner) med falske skilter. Kanskje både bil og lik ble dumpet i en dyp sjø?

Skriveren som trusselbrevet ble skrevet ut på: Var kanskje funnet/stjålet fra et sted der folk leverer inn elektriske produkter? Slikt står ofte i åpne beholdere/kontainere utenfor enkelte el-butikker. Og deretter kan skriveren kanskje ha blitt levert inn på nytt på en annen el-innsamlingsstasjon.

Trusselbrevets forfatter kan jeg med 100 prosents sikkerhet si at TH IKKE har forfattet. Han ville ALDRI ha forfattet noe slikt. Det var flere ting ved det brevet som var veldig gjennomskubart slik at man fort forsto at dette var villeding.

Politiet sa jo en gang for lenge siden at de hadde gjort seg noen tanker om og hadde en formening om hvem forfatten er. Hvem tenker politiet at er forfatter av trusselbrevet?

Hei Journalistene! Jeg leste rykter om at noen av dere er aktive og ivrige her på Flashback forum. Kan dere skrive i avisene om hvem politiet tror at har forfattet trusselbrevet og skrive litt mer detaljer om sproxskoavtrykkene? Og gjerne skriv opplysninger om hvilken vei bilen kjørte etter å ha rygget opp gangveien ved Hagens hus, og informasjon om i hvor lang tid bilen sto parkert nede ved parkeringen ved fiskeplassen/Langvannet

Stemmer det at det var 2 forskjellige vitner som så en bil kjøre fra boligblokken og over plenen i retning Sloraveien den 31.10.18? Eller var det kun en vitneobservasjon av den bilens kjøring der?
Akkurat når på døgnet og hvilken dato (30. eller 31.10.18?) ble bommen fjernet på den gangveien der den ryggende bilen ble observert, i anledning oppstart av årets brøytesesong?

Takk!

Alla det såkallade bevisen med skon, kryprobrevet på dålig norsk är ju till för att vilseleda. Stereotypisk för østeuropa. Är ju som att ett barn planerat hela upplägget med falska bevisen. Att politi inte sett det efter redan ett par timmar in i efterforskningen är ju så att man blir mörkrädd.

Men visst, vi letar efter en person från Ukraina med ”lav status” skor?
Bråkig norsk och som äger en äldre vit skåpbil.
Gratulerar med dagen...
Citera
2020-06-01, 09:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Alle som kjente henne visste om at hun var veldig høyderedd,og aldri hadde gått nær en fjellkant !
Så här på morgonen har jag kommit på en ännu bättre.

Förutom att hon var ett förtryckt, ryggradslöst mähä (enligt skribenterna i tråden) så var hon tydligen även alkoholiserad. TH kunde ha supit henne full, och när hon somnat burit ut henne på altanen och placerat henne i en stol. Där skulle kroppstemperaturen sjunkit tillräckligt under natten för att hon skulle avlidit.

Dödsorsak: förfrysning.
+ skämmigt eftermäle.

Det finns tusen bättre sätt att ha ihjäl sin kona på än en komplicerad låtsaskidnappning, vilken sätter igång en enorm utredningsapparat inom polisen.
Citera
2020-06-01, 10:03
Medlem
Det som virkelig er påfallende her, er at akkurat denne morgenen drar Tom Hagen 1 time senere på jobb en han pleier. Hagen er ett rutine menneske å drar alltid 08. Denne morgenen dro han 09. Forklaringen på det er at de hadde vært på teater kvelden før. Vel... Dette undres jeg over. En hardtarbeidende milliardær ligger ikke uttpå en time pga slike ting. Desuten kom de også hjem kl 23 kvelden før. Dette er ett brudd på normale rutiner. Tviler på at Røkke hadde unnet seg en ekstra time på puta, fordi han var ute "helt til kl 23" dagen før. Jeg stiller spørsmål ved de to telefonsamtalene fra AEH den morgenen. Er de så sikkre? Jeg er også undrende tll video / bilder / bompaseringer.. Politiet har saumfart alt dette, men det ser ikke ut som de har funnet noe. Veldig rart. Futurum mennene, værtfall den ene.., er helt sikkert en del av dette. Jeg er sikker på at svaret på dette drapet ligger hos TH og hans nærmeste krets, kansje i jobben, men nærmeste familie kan også være ett alternativ.
Citera
2020-06-01, 10:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Alla det såkallade bevisen med skon, kryprobrevet på dålig norsk är ju till för att vilseleda. Stereotypisk för østeuropa. Är ju som att ett barn planerat hela upplägget med falska bevisen. Att politi inte sett det efter redan ett par timmar in i efterforskningen är ju så att man blir mörkrädd.

Men visst, vi letar efter en person från Ukraina med ”lav status” skor?
Bråkig norsk och som äger en äldre vit skåpbil.
Gratulerar med dagen...
Förr i tiden var boven tvungen att hålla kidnappningsoffret vid liv för att säkerställa en någorlunda trygg utväxling av pengarna. Med kryptovaluta behövs inte det längre. Man behöver inte lämna tillbaka offret levande och lämna en massa spår efter sig som ökar risken att åka fast. Då tänker ni: Men då är det ju ingen som kommer att betala! Det stämmer inte. Dom flesta kommer att göra det ändå. Till sist. När alla andra möjligheter är uttömda att få tillbaka den älskade. Fasan att mista den älskade trycker undan allt rationellt tänkande.
Citera
2020-06-01, 10:15
Medlem
Om motivet.

Jeg tror at AEH kunne ha krevd, og også blitt tilkjent, halvparten av formuen ved en skilsmisse.

Hun nærmet seg 70 år, og forsto at TH aldri ville forandre seg. Hun ønsket et bedre liv og en bedre fremtid for barn og barnebarn.

Den eneste måten hun kunne sikre barnas økonomi for fremtiden, ville være ved å gjennomføre en skilsmisse, bli tilkjent mest mulig av fellesboets verdier, og deretter selv sikre barna økonomisk ved å dele ut forskudd på arv.

Dette handlet ikke først og fremst om penger i seg selv, men å få brutt den skadelige innvirkningen THs styring av penger og økonomi, har hatt på AEHs eget liv og også på barnas liv.

Om AEH hadde tatt kontakt med en god advokat, eksempelvis Me*tte Yvo*nne La*rsen, som har uttalt seg spesifikt om ektepaktene, ville AEH ha fått støtte, tror jeg.

Spesielt viktig tror jeg punktet om å frigjøre barn og barnebarn fra THs negative innflytelse ville ha vært viktig for AEH. Det er synd at hun ikke rakk å gjennomføre skilsmisse før hun ble drept.
Citera
2020-06-01, 10:16
Medlem
Citat:
" Tunnelsyn kan føre til justisdrap" (fra dagens Dagbladet)

Politiet mener fortsatt det er en eller flere indisier i saken som peker mot at Tom Hagen kan ha drept sin kone Anne-Elisabeth ved hjelp av medhjelpere. Blant de mest sentrale er Hagens kontakt med den bortføringssiktede «Kryptomannen», blodspor i Hagens hjem, forsøk på «villedning», at han møtte noe seinere på jobb dagen hun forsvant enn vanlig og at han ringte henne flere ganger den formiddagen, noe som skal ha vært uvanlig.

Felles for alle de kjente indisiene er at det kan finnes naturlige forklaringer på dem.

https://www.dagbladet.no/nyheter/tunnelsyn-kan-fore-til-justisdrap/72462792

Nettopp! Det kan finnes naturlige og uskyldige forklaringer på de indisiene som politiet mener at peker på TH!

"Bistandsadvokat for Hagen-barna, Ståle Kihle, har tidligere tatt til orde for å bytte ut etterforskerne i saken fordi han mener politiet har fått tunnelsyn."
Det er nok heller barna som har tunnelsyn. Men for all del, bytt ut og start på nytt! De kan vel be TH donere penger til en ny etterforskning?
Citera
2020-06-01, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det vil med andre ord være slik, at hvis politiet, når de kommer til rettssaken og eventuelt mangler tekniske bevis, så må de legge frem en rekke indisier. (Hvis de får hull på alibiet og finner tekniske bevis, vil det selvfølgelig være grei skuring.)

Da vil Holden si, disse indisiene beviser ingenting.

Så vil politiet si: Ja, men han har motiv, AEH har sagt hun vil skilles.

Da vil Holden si: Ja, men er det et motiv?

Da kan politiet si: Ja, for da ville hun fått penger.

Da, vil Holden si: Ja, det ville hun fått.

Så kan politiet fremføre forskningen som viser at svært mange planlagte partnerdrap begås av menn som opplever at kvinnen forlater ham.

Da vil Holden si: Ja, det stemmer det er menn som begår æresdrap, religiøse som taper ansikt og andre narsissister. Og TH er ingen narsissist.

Da må politiet si: Jo, det er han.

Så må de finne sakkyndige som er villige til å stille en slik diagnose. Det tviler jeg på at de finner.

Den psykologen/psykiateren som prøver seg på det kommer til å bli filleristet blant andre psykologer og psykiatere.

Det er godt vi har noen på gruppa som evner å resonnere. Sandemose og Havhest er i mine øyne noen av de beste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in