Citat:
Ursprungligen postat av
Akeleye
Veldig enig med deg. Det var ikke før GSM-nettet kom i 1993 at mobile telefonapparater begynte å få en overkommelig pris og størrelse for de fleste. I tidsperioden før GSM ble tatt i bruk var NMT 450 og etter hvert NMT 900 de dominerende telefonsystemene for mobile telefoner.
Jeg aner ikke hvilken gammel mobil TH kan ha hatt eller har, men jeg vil tro at han må ha fått mange inngående anrop til sin telefon dersom " tilfeldigvis " hans anrop til kona si ikke lenger var å finne på telefonen.
Det er så mye som skurrer i alt i denne saken her.
At alt er nøye planlagt over tid er jeg ikke lenger i tvil om.
Jeg gjentar meg selv : jeg tror at AEH ble drept på et tidligere tidspunkt enn den såkalte siste telefon mellom klokka 09:14 og 09:16.
Fra min side er dette kun antagelser, men dersom man legger sammen andre spor som er publisert i media kan det ligge an til at alle " missing links " vedr TH samme formiddag, samt at TEH kommer til hjemmet...jeg sier bare: hmmm.
Hvorfor kontaktet ikke TH sin datter HHB1 ?
Alt er bare crazy her....dersom min mor hadde blitt kidnappet, vel, jeg hadde blitt med min far for å snakke med politiet.
Og jeg hadde ei heller valgt ut en bensinstasjon i all offentlighet.
Logikken i dette tyder på en gjerningsperson. Maksimalt to.
At offeret kjente GM tror jeg er relevant.
Det at AEH var engstelig kan også bety at hun har hatt en form for intuisjon om at noe er fryktelig galt.
Ja, veldig tvilsomt at han skal ha tatt så mange samtaler at akkurat de to første samtalene ble slettet. Ikke nr 2 eller 3 osv. Man har et knippe brukere som iherdig prøver å motbevise alle de små tingene. Antakelig er de i nær familie med TH og prøver alt de kan for å renvaske sitt navn. Det var en som skreiv at telefonen bare lagrer siste gang at man har ringt, hvis nummeret er det samme, men det kan ikke stemme, for TH hadde ringt flere ganger, men det var bare de to første som ble slettet.
Det er jo tydelig at TH har hatt en puls på 200 den morgenen, og ringte litt for tidlig. Uten å tenke, så slettet han de to oppringningene, og hadde nok tenkt å slette dem fra AEs mobil også, men så kom han på at alt lagres jo i basestasjonen, så det har ingen hensikt. Politiet finner det uansett. Og da hoster han opp med denne historien om at de skulle ringes etter en time for å diskutere hytteturen. Det er jo ingen som ringes etter en time for å diskuttere en vanlig hyttetur. Hva skulle de diskuttere? Hvor mange pakker kjeks de skulle ha med? Om de skulle ta med Trøndersodd eller lapskaus på boks? Dette er jo slikt de kan diskuttere kvelden før eller på morgenen. Og hvorfor ble turen avlyst? Uten at TH fikk vite dette? Jeg tror planen var at AE skulle drepes på Kvitfjell. Men hun fikk en slags indre følelse av at noe er fullstendig galt, en magefølelse. Det er også som du sier rart at ikke den andre datteren ble oppringt. Jeg har en følelse av at familien var litt splittet allerede før drapet. Yngstedatteren hadde tatt AEs parti. Hun hadde skjønt hvem TH egentlig var, et pskopatisk svin. Ja, rart som du sier at han stilte opp på den bensinstasjonen, og at han i det hele tatt ringte politiet, hvis han var så redd for at AE skulle bli drept. Mye rart. Tror ikke det kan være andre enn TH som er bakmannen.