2020-06-01, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelNalle
När jag var 16 år,vilket är mer än 20 år sedan,var jag också ute mitt i nätterna,festade och ljög för mina föräldrar om övernattningar hos kompisar när de försökte hålla mig hemma.
Och man får inte glömma att detta är/var BARN! BARN som var på väg att växa upp. De hade inte samma tänk som oss vuxna,glöm inte det!
Detta är inget annat en enormt tragisk händelse med ENBART offer.

I Sverige blir man straffmyndig vid 15 års ålder. Då anses man vara tillräckligt gammal för att kunna skilja rätt från fel och ta ansvar för sina handlingar. Jag håller med om att det är en tragedi, men olyckan måste utredas och det måste klarläggas om föraren har begått ett brott.

Att vara ute och festa och röja har de flesta gjort i tonåren. Fortkörning på allmän väg har nog också många varit med om, men det innebär inte att det är ett acceptabelt beteende, som kan skyllas på att de är barn. Föraren verkar, av den information som kommit fram, varit 18 år och haft körkort. Tyvärr kommer stor skuld att falla på föraren, såvida man inte kan fastställa att det var en ren olyckshändelse, typ kollision med ett djur eller liknande.
Citera
2020-06-01, 10:59
Medlem
bushuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Verkar som att de två tjejerna överlevt olyckan. Någon annan info finns inte,mer än att fyra yngre killar avlidit.
Sen vet man inte hur livet kommer att te sig i framtiden med de två tjejerna om dom överlever, kan bli rullstol och äta mat med sugrör. Om man tittar på bilderna på bilen så måste dom vara mycket svårt skadade.
För att inte tala om samvetskvalet för föraren.. Sån sjuk tragedi, kan faktiskt inte tänka mig ett värre öde.
Citera
2020-06-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messi-number-one
tuttifrutti1, jag läste att du var anhörig till en utav killarna, får beklaga sorgen.

Vet du hur det går för tjejerna?
passageraren ok men många ben trasiga i kroppen.
Citera
2020-06-01, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Diket är inte så djupt, så om bilen gått av vägen i sidled tar bakre halvan av bilen den största smällen. Vilket är vad bilderna visar. Därför har passageraren i framsätet klarat sig bättre.
Inte enligt bilderna på denna sidan:
- https://www.expressen.se/nyheter/sundsvall-fem-allvarligt-skadade-i-singelolycka/

De visar ju tydligt att höger fram tagit den stora smällen initialt. På den bilden är det dock svårt att avgöra hur intryckt passagerarsidan fram är.
Citera
2020-06-01, 11:06
Medlem
Vägen är ju nästan rak, konstigt att hon körde av av just där?
Man ser på spåren i diket att bilen ganska långsamt gått ner i diket på höger sida.
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2020-06-01 kl. 11:10.
Citera
2020-06-01, 11:08
Medlem
Bilen har gått ner i diket och följt diket tills det har tagit tvärstopp i vägtrumman till avfarten, sedan har bilen flippat över avfarten och stannat på andra sidan.

Hur bilen har roterat i luften blir bara gissningar.

Är det bekräftat att en person hittades utanför bilen?
Har den personen kastats ut, eller har den personen kravlat ut efter olyckan?
Citera
2020-06-01, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Vägen är ju nästan rak, konstigt att köra av just där?

Det pratades om att de hade solen i ögonen där. Det stämmer med väderstrecket i alla fall.
Citera
2020-06-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det pratades om att de hade solen i ögonen där. Det stämmer med väderstrecket i alla fall.
Det är möjligt. Eller när man somnar till brukar det bli sådana spår också.
Citera
2020-06-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Inte enligt bilderna på denna sidan:
- https://www.expressen.se/nyheter/sundsvall-fem-allvarligt-skadade-i-singelolycka/

De visar ju tydligt att höger fram tagit den stora smällen initialt. På den bilden är det dock svårt att avgöra hur intryckt passagerarsidan fram är.
Hela sidan baktill är intryckt och bilen hamnade bland träden efter den första smällen, så det måsta vara diket som tryckt till sidan så att hela sidan lutar åt fel håll. Föraren kanske hade kört för fort med bilen tidigare, men inte lärt sig hur bilen uppför sig i extrema situationer med så mycket extra vikt.
Citera
2020-06-01, 11:13
Medlem
JanTalibans avatar
Spretiga uppgifter. Svårt att fatta händelseförloppet och varför olyckan blivit så allvarlig.

- En 19-årig tjej kör fem ungdomar mitt i natten? Fyllechaffis? Knappast troligt att man väljer detta tillfälle att leka racerförare, eller?

- Kör hon fem sovande fyllerister, och somnar själv?

- Eller bränner hon på med vansinneskörning som reaktion på ett uppslitande gräl?

- Självmord/mord (i samband med fylle-aggression)?

- Fel på bilen, väja för möte, rattfylleri etc, orsakar väl inte en SÅ HÄR allvarlig olycka, eller?
Citera
2020-06-01, 11:15
Medlem
Väldigt dåligt med vettiga bilder på olycksplatsen. Vågar inte fotografer ta bra bilder när poliser står bredvid?
Citera
2020-06-01, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Spretiga uppgifter. Svårt att fatta händelseförloppet och varför olyckan blivit så allvarlig.

- En 19-årig tjej kör fem ungdomar mitt i natten? Fyllechaffis? Knappast troligt att man väljer detta tillfälle att leka racerförare, eller?

- Kör hon fem sovande fyllerister, och somnar själv?

- Eller bränner hon på med vansinneskörning som reaktion på ett uppslitande gräl?

- Självmord/mord (i samband med fylle-aggression)?

- Fel på bilen, väja för möte, rattfylleri etc, orsakar väl inte en SÅ HÄR allvarlig olycka, eller?

Ja det är ju nästan rak väg. Somnade är inte omöjligt. Klockan var ju 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in