2020-05-31, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Selvfølgelig må han si det til politiet når han innser at det var dumt å slette anrop i panikk. Han vet jo at samtalene blir et tema før eller siden.

Før TH dro på jobb tror jeg det oppsto en krangel eller noe som fikk AE til å avlyse hytteturen for sin del uten at TH visste om avgjørelsen.

Til politiet har han vel sagt at han ikke har slettet noen anrop. Dette har han visst ikke kunnskap til å gjøre.

Han var nok ikke forberedt på at AEH allerede hadde sendt melding til datteren om at kvitfjell var avlyst. Samtalen kl 10 skulle jo dreie seg om turen dit, passet ikke like godt inn i historien at de hadde avtalt å ringes 10 om den egentlig allerede var avlyst. Vet vi om datteren eller sønnen var på futurum denne dagen? TH kan ha fått vite av datteren at AEH hadde sendt denne meld og derfor slettet anropene siden det da ikke passet inn
Citera
2020-05-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Ærlig talt. Hva er det for en idiotisk teori?
Dere fantaserer og er godt voksne mennesker. Prøv å vær saklig.

Dette skriver altså hun som er en av de største tilhengerne til alle Poirots fantasier...
Selv har hun nettopp servert en fantasifull trillebårteori.

Når hun reagerer sånn på Havhest sitt innlegg så er det rart at hun aldri har oppdaget eller reagert på en eneste av de utallige fantasifulle "teoriene" til Poirot. Det er faktisk mange. I stedet har hun hyllet dem.

Men det er kanskje sånn med folk fra Kvinneguiden. De støtter hverandre, uansett.
Senast redigerad av Jayce 2020-05-31 kl. 22:22.
Citera
2020-05-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Enig, jeg tror også på en løsning, og at TH kan bli dømt dersom man finner at alibiet ikke er et fullgodt alibi, fordi det virker som de andre pusselbitene så godt som er på plass. Da tenker jeg som tidligere nevnt at AE er blitt drept «alene» i sitt hjem etter at TH har ordnet i stand en gift el.lign. Hvorfor følte han ellers trang til å ringe allerede 10:07 og 10:07 som han attpåtil slettet fra anropsloggen? Han kunne bare ringt sine «medhjelpere» og hørt om alt gikk som planlagt.

Jeg tror fortsatt TH var alene om drapet og håndtering av liket.

Det tror jeg også. Har han fått hjelp, er det i forbindelse med livsbevisene og alibisamtalen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jada, du kan ha rett. Men jeg tenker at de som eventuelt vet noe ikke har fått større grunn til å fortelle noe nå.

Hvis den eller de som vet noe, tror at TH vet at de vet ... vel jeg ville ikke ha følt meg særlig trygg, for å si det sånn.

For de mange som er overbeviste, eller iallfall tror, at TH står bak. Det strir mot rettsfølelsen. Kan hende samvittigheten vil gnage, og at de som vet noe vil føle en plikt til å fortelle politiet hva de vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Hvorfor vanvidd?? Ved en bolig det er vanlig å se håndtverkere/arbeidere?
Da mener jeg samtidig at den/de var kledd i typiske arbeidsklær.

Jeg synes det er helt vanvittig. Men pussig nok i stil med bakhonet som ble funnet da. Et av THs mange villspor.

En leiemorder eller såkalt likhenter som triller rundt med lik i svarte plastsekker i en trillebår i fredelige villastrøk i Norge. Nei. Det tror jeg ikke på.
Citera
2020-05-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja han har vært ufattelig urettferdig og undertrykkende overfor AEH.

Det har vært andre i tråden som har hevdet at AEH hadde begynt "å snakke for mye", kanskje det var "drikke og snakke" som var nevnt. Iallfall, at hun hadde begynt å klage over uretten hun var utsatt for i hjemmet.

Kan hende det er noe av bakgrunnen for at han bestemte seg for å drepe henne.

Er det mulig å forestille seg at denne mannen skal ha brukt penger på en kvinne?

Eller, at det kan finnes kvinner som kan tenkes å falle for en slik personlighet? Og som vil ofre tid og penger for å treffe en slik kynisk og brutal gnier?

Nei. På alt.

Jo jag tror det är möjligt. Den som inte känner honom behöver inte vara rädd för honom.
Rent objektivt ser han rätt skaplig ut - och kan han betala för sig, så -jo.
Han kan ha haft både älskarinna och fler än så.
AE ska ändå ha sin del av deras ekonomi tycker man ...
Citera
2020-05-31, 22:27
Medlem
Løsning på telefonmysteriet:

AEHs samtale med lønningsansatt på morgenen der hun fortalte om planlagt hyttetur er ekte.

AEHs sms til slektning kl 9.10 der hun fortalte om avlyst hyttetur er ekte. (Da hadde AEH funnet ut at hun ikke ønsket å reise til Kvitfjell akkurat den dagen, og dette skulle hun ta opp med sin mann i en telefonsamtale litt over kl 10).

Utgående samtale kl 9.14-9.16 fra AEHs telefon til slektning ble foretatt av GM som allerede hadde drept AE. GM (som ikke er mannen) bruker stemmeforvrenger slik at han høres ut som AEH og han snakker med AEH sin slektning og forteller blant annet om planlagt hyttetur i denne tominutters samtalen. GM visste ikke at AEH nylig hadde skrevet sms til en av AEHs slektninger om at hytteturen var avlyst, men han visste at det var planlagt hyttetur.
Senast redigerad av Octopus8b 2020-05-31 kl. 22:49.
Citera
2020-05-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Har ikke fulgt med så mye hele tiden i dette forumet og det har sikkert vært pratet mye om det, men ser at han har en veldig spesiell fb-profil. Mye morbide bilder, og mye sykt egentlig. Og i jan 2018 et bilde med teksten "to kill a mockingbird". I den historien skjedde det vel et drap på nettopp Halloween.

Et bilde viser et skjelett og to friske unge jenter.

Han er vel mottaker av 0914 og ringte tilbake etter ca 30 min.

Enig. Det sier veldig mye om sønnen når han i den alvorlige situasjonen der hele Norge lurer på hva som er skjedd med moren, velger å linke til et bilde som "don't kill a mocking bird" som omhandler bla.a et drap på halloween. Personen som er fornærmet heter faktisk Tom! Robinson - så i denne filmen er det også en "Tom" som er fornærmet. Man får inntrykk av at sønnen er fan av det mørke. Hvem vil assosiere seg med så mange voldselementer i form av både navn på profiler og bilder som denne sløvlate idioten? https://no.wikipedia.org/wiki/Drep_ikke_en_sangfugl_(film)
Citera
2020-05-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg er usikker på om det er mulig å fjerne/rengjøre spor fra overflater, etter at et menneske har blitt forgiftet, f.eks. sekret, som oppstår pga brekninger o.l., eller rester av selve giften. Jeg har tenkt at gift var utelukket, pga spor fra giften kunne blitt funnet, og at det var stor risiko for at AE kunne ringt til noen, hvis hun kjente seg dårlig. Det var også slik at hun hadde en avtale med elektrikeren i 10 tiden, og som du sier, han eller noen andre, kunne sett inn et vindu og oppdaget henne f.eks. liggende på gulvet.

Jeg tenker at hvis det dreier seg om en forgiftning, så burde GM ha kontroll på hvor offeret befant seg.

Jeg tenker at badet i 1. etj. kan være et egnet sted, både i forhold til innsyn og muligheter for rask rengjøring. Kanskje særlig hvis det er et lite rom og sluk i gulvet.

Kan det være mulig å blande gift inn i tannkrem? Det er kanskje ikke så avslørende i forhold til smak?
Sånn kan GM være rimelig sikker på at offeret befinner seg på badet, hvis GM kjenner BOs rutiner og plasserer tannkremtuben der på riktig tidspunkt, f.eks. mens offeret snakker i telefonen og GM er 5 min fra arbeidsplassen.
Tannkremteorien er en veldig bra teori!
Citera
2020-05-31, 22:29
Medlem
[quote=Nyvaaken|71782667]
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Eller hur?
Kanskje de rett og slett blir betalt godt for å si de rette tingene? Om noen av de har økonomiske problemer nå for tiden? De blir lovet en megasum om de holder kjeften?
Politiet har nok tenkt på dette også,men vet ikke om de kan få innsyn i bank kontoer?

Jag tror att om han sitter häktad (i förvar) så har polisen rätt att kontrollera bankförehavanden.
Men inte nu, när han går fri.
Citera
2020-05-31, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Hun hadde en affære langt tilbake i tid, ikke han

Har det stått i media, eller ...?
Citera
2020-05-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Løsning på telefonmysteriet:

AEHs samtale med lønningsansatt på morgenen der hun fortalte om planlagt hyttetur er ekte.

AEHs sms til slektning kl 9.10 der hun fortalte om avlyst hyttetur er ekte. (Da hadde AEH funnet ut at hun ikke ønsket å reise til Kvitfjell akkurat den dagen, og dette skulle hun ta opp med sin mann i en telefonsamtale litt over kl 10).

Utgående samtale kl 9.14-9.16 fra AEHs telefon til slektning ble foretatt av GM som allerede hadde drept AE. GM (som ikke er mannen) bruker stemmeforvrenger slik at han høres ut som AEH og han snakker med AEH sin slektning og forteller blant annet om planlagt hyttetur i denne tominutters samtalen. GM visste ikke at AEH nylig hadde skrevet sms til en av AEHs slektninger om at hytteturen var avlyst, men han visste at det var planlagt hyttetur.

Fant jeg løsningen på teflonmysteriet?

Hvis det var slik som jeg skrev, så avslørte AEH at det er noe muffens (foretatt med stemmeforvrenger el.l.) med 9:14-samtalen, ved å skrive den sms-en.
Senast redigerad av Octopus8b 2020-05-31 kl. 22:52.
Citera
2020-05-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nei. Sorry. Kanskje ikke akkurat en kraftsalve. La meg si det på en annen måte da. Det er ekstremt overraskende at så mange oppegående mennesker har så stor tiltro til at en gjeng med middelmådige etterforskere, som har brukt så lang tid og så mange ressurser på å løse denne saken, uten å lykkes, plutselig skal få det til nå, etter at de nettopp har fått seg et skikkelig skudd for baugen.

Middelmådige? Skudd for baugen? Plutselig skal få det til nå?

Det er så tydelig at du ikke vet hva du snakker om, ikke kjenner til etterforskende politiarbeid og heller ikke jus.

Minner om at det bare er en måned siden pågripelsen.
Citera
2020-05-31, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Men hva kan grunnen være da til at han har slettet bort de samtalene?
Jeg har ingen god forklaring på det. Noen har titusen tommeltotter når det dreier seg om sånne duppedingser som f.eks. en gammel nokiamobil.
Kan det ha skjedd ved et uhell, f.eks. når han sjekket om AEH hadde ringt tilbake?
Usikker - husker ikke hvordan man slettet anrop på de gamle mobilene.

Det var noen andre som hadde en naturlig forklaring på hvorfor anropene ikke ble registrert i loggen.
Husker dessverre ikke hvem det var.

Jeg ser i VGs artikkel at de hadde en avtale, om at TH skulle ringe en time etter han kom på jobb, ang hytteturen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen

Jeg trekker eletrikkeren inn, fordi det kunne vært en forklaring på oppringingen i 10-tiden.
Media har presentert oppringingene som noe mistenksomt, og at dette er noe politiet stusser på.
Mulig at det er slik, men samtidig så utelukket jeg ikke, at denne opplysningen kan føye seg i rekken sammen med Verisure-selgeren m.m..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in