Citat:
Ursprungligen postat av
Orderud.
Politiet har funnet ut at han har slettet dem.
Ja, han kom vel på etter en stund at anropene er lagret i basestasjonen.
Telefonen sletter vel de eldste oppringningene først, og jeg tviler på at telefonen var så gammel at det bare var plass til 10 oppringninger i loggen, for det var vel ikke en Nokia 1611 han hadde, som er 25 år gammel?
Ja, han har sagt at det var avtalen, men finnes det noen som kan bekrefte dette?
Veldig enig med deg. Det var ikke før GSM-nettet kom i 1993 at mobile telefonapparater begynte å få en overkommelig pris og størrelse for de fleste. I tidsperioden før GSM ble tatt i bruk var NMT 450 og etter hvert NMT 900 de dominerende telefonsystemene for mobile telefoner.
Jeg aner ikke hvilken gammel mobil TH kan ha hatt eller har, men jeg vil tro at han må ha fått mange inngående anrop til sin telefon dersom " tilfeldigvis " hans anrop til kona si ikke lenger var å finne på telefonen.
Det er så mye som skurrer i alt i denne saken her.
At alt er nøye planlagt over tid er jeg ikke lenger i tvil om.
Jeg gjentar meg selv : jeg tror at AEH ble drept på et tidligere tidspunkt enn den såkalte siste telefon mellom klokka 09:14 og 09:16.
Fra min side er dette kun antagelser, men dersom man legger sammen andre spor som er publisert i media kan det ligge an til at alle " missing links " vedr TH samme formiddag, samt at TEH kommer til hjemmet...jeg sier bare: hmmm.
Hvorfor kontaktet ikke TH sin datter HHB1 ?
Alt er bare crazy her....dersom min mor hadde blitt kidnappet, vel, jeg hadde blitt med min far for å snakke med politiet.
Og jeg hadde ei heller valgt ut en bensinstasjon i all offentlighet.
Logikken i dette tyder på en gjerningsperson. Maksimalt to.
At offeret kjente GM tror jeg er relevant.
Det at AEH var engstelig kan også bety at hun har hatt en form for intuisjon om at noe er fryktelig galt.