2020-06-01, 09:19
  #314485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är rena tramset med igensvetsade dörrar. Det går helt emot den principen de hade för att stoppa epidemin. Man lyfte ut de smittade ur de storfamiljer de ofta bodde med och placerade dem i provisoriska sjukhus.

Men tänk så här: Föreställ dig dig att man inte hade lärt sig av läxan från SARS och ett utbrott skulle ske i Wuhan med alla miljoner där. Man hade mörklagt det hela (kanske genom att svetsa igen dörrar) och varit för sena med karantän och reserestriktioner. Ingen forskning öht hade utförts så att när vågen slog till mot den övriga världen med full kraft så visste man inte ens var det var frågan om.

Hur tror du att det hade gått då?

Fetat ovan, det var inte alls trams
https://www.cbc.ca/player/play/1703503427818

Visst hade det kunnat gå mycket värre i Kina, dom var snabba med reserestriktioner inom landet och lyckades stoppa smittan från att sprida sig till andra provinser.

Rätt märkligt att det spred sig till resten av världnen men inte till närliggande provinser i Kina...
Citera
2020-06-01, 09:27
  #314486
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hur lång tid måste det ha gått för att det "skall vara helt anpassat till människan"?

någonstans har du ju patient zero och redan där är det väl anpassat till människan?
Nej, det är det inte. Saken med värddjur att de behövs är att hos t.ex. myrkotten finns det likheter mellan ACE2-receptorerna och med dem hos människan men inte mellan fladdermöss och människan tillräckligt för att ett virus som hakar på dem skulle kunna hoppa direkt till människan. Däremot kan det fortfarande gör det mellan fladdermusen och myrkotten. Väl inne hos myrkotten sker då en rekombination mellan något virus som redan finns hos myrkotten och som har anpassat sig till den och som kan hoppa över till människan. Då klarar viruset att sedan gör detta hopp men i det ögonblicket är det inte anpassat till människan till 100%. Det blir det senare om det har tur i den evolutionära processen och den anpassningen genom mutation måste ske i människan. Och för att de ska vara sannolikt måste viruset ha spridit sig så att det finns ett antal individer där den slumpmässiga mutationen kan ske. Och det tar tid då coronavirus är hyfsat stabila. Så först tar det tid att sprida sig till tillräckligt med individer för att urvalet ska vara så stort att det blir sannolikt för en lyckad mutation. Sedan tar själva mutationscykeln sin tid. Hur lång tid får du fråga experterna om.
Citera
2020-06-01, 09:31
  #314487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag skulle gärna vilja att media frågade på PK idag, om det är pga brist på propofol och liknande som så få läggs in i respirator? Björn Eriksson satt i Helgsoffan förra helgen och sa att de hade brist på medel för att läggas i respirator (bli nedsövd), och att de blir då tvungna att ta det lite sämre även om det också fungerar?

https://www.svtplay.se/video/26430246/helgstudion/helgstudion-10-maj-09-00?start=auto

Det stämmer att propofol saknats. I mitt län har läkare panikringt och försökt hitta ersättning, vilket i klartext innebär att man snor medicin från angränsande vård.

Dessutom snodde man personal, som äntligen börjar skickas tillbaka, iaf på vissa sjukhus.

På vissa ställen har man också saknat morfin. Vad detta inneburit för smärtpatienter och palliativa patienter, det kan man verkligen undra.

Jag har inte detaljer, men jag tror att man experimenterat med stesolid, som ersättning för propofol.

Det är en hemsk arbetssituation som döljs bakom Tegnells och statens propaganda.
Citera
2020-06-01, 09:31
  #314488
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Fetat ovan, det var inte alls trams
https://www.cbc.ca/player/play/1703503427818
Tack för att du ständigt och jämt hänvisar till oberoende och objektiva källor. Kan ge dig tips om fler när det gäller Kina. Epoch Times brukar ha sakliga artiklar publicerade om Kina.

Citat:
Visst hade det kunnat gå mycket värre i Kina, dom var snabba med reserestriktioner inom landet och lyckades stoppa smittan från att sprida sig till andra provinser.
Det är bara att bocka och tacka dem för det.

Citat:
Rätt märkligt att det spred sig till resten av världnen men inte till närliggande provinser i Kina...
Någon måste ha somnat vid ratten i Washington. Och hur det gått till i Sverige är vi alla pinsamt medvetna om.
Citera
2020-06-01, 09:36
  #314489
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeanMachine69
Nu har det väl ändå gått för långt, eller…?
Vi har tydligen INGEN lagring av mediciner i det här jävla idiotlandet. Och när coronakrisen kom så var alla inblandade myndigheter handlingsförlamade och hade inte mandat (!!!) att beställa de läkemedel och den utrustning som vi behövde. Hur i helevet kan man låta ett land hamna i en sådan hopplös situation?

Hur ska gå för oss i lilla Sverige när ett nytt vaccin mot covid-19 äntligen kommer ut på världsmsarknaden och alla länder vill vara först? Ska vi även då tvingas behöva vänta på vaccination och att inkompetenta myndigheter styr (genom prioritering) vilka som ska få respektive inte få vaccin.

Det är hög tid för en utrensning av de idioter som styr vårt land eller kanske rättare sagt de som INTE styr vårt land. Men det kräver att folk använder huvudet istället för arslet, det är där det verkliga problemet sitter.

En fullständigt berättigad frustation. Vi lever mitt i en mardröm som går på repeat. Finns ingen kris aldrig så liten som Sverige inte klarar av utan att blottlägga enorma brister och mitt uppe i dom dyker samma sorgligt inkompetenta halvfigurer upp som ansvarat för allt. Jämnt och alltid utan konsekvenser.

Föreställ er nu en VERKLIG kris.
Citera
2020-06-01, 09:38
  #314490
Medlem
Arbetet, jag sätter min lön på att COVID-19 kommer från batwomans forskning,

Dom härjade runt i grottorna, dom tog alla möjliga prover, dom tog prover på alla möjliga djur, dom tog prover på människor, allt rörde sig runt corona-typ virus.

Citat:
In October 2015 Shi’s team collected blood samples from more than 200 residents in four of those villages.

I labbet i Wuhan finns således oändliga mängder med prover från människor, djur och fladdermöss.

Med SARS så hittade man 97% likadant virus i horshoe bats och det var tillräckligt för att säga att fladdermusen var ursprungsdjuret.

Med COVID-19 är det 96% likadant virus som i horsehoes bats så förmodligen därifrån?

Sen så anser iallafall scientific american att det fanns en patient zero som sen spred detta vidare,
Citat:
The data also point to a single introduction into humans followed by sustained human-to-human transmission, researchers say.

För att viruset på naturlig väg skall ha kunnat gå från horseshoe bat - värddjur - värddjur - patient zero - stort utbrott i Wuhan behövs nästan ett mirakel.

Utbrottet hade ju blivit i Guangdong som alla tidigare utbrott om det spritts naturligt.

Wuhan ligger 800 mil därifrån och får det första stora utbrottet.
Batwoman har testat allt som lever i Guangdong och tagit med sig proverna till Wuhan.

https://www.scientificamerican.com/article/how-chinas-bat-woman-hunted-down-viruses-from-sars-to-the-new-coronavirus1/
Citera
2020-06-01, 09:38
  #314491
Medlem
Sverige har flest döda i världen under maj, slutgiltiga siffror har nu kommit, se (har skrivit om det igår, men då hade inte data kommit för amerikanska länder):

(FB) Sverige flest döda i världen under maj månad
Citera
2020-06-01, 09:40
  #314492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det är det inte. Saken med värddjur att de behövs är att hos t.ex. myrkotten finns det likheter mellan ACE2-receptorerna och med dem hos människan men inte mellan fladdermöss och människan tillräckligt för att ett virus som hakar på dem skulle kunna hoppa direkt till människan. Däremot kan det fortfarande gör det mellan fladdermusen och myrkotten. Väl inne hos myrkotten sker då en rekombination mellan något virus som redan finns hos myrkotten och som har anpassat sig till den och som kan hoppa över till människan. Då klarar viruset att sedan gör detta hopp men i det ögonblicket är det inte anpassat till människan till 100%. Det blir det senare om det har tur i den evolutionära processen och den anpassningen genom mutation måste ske i människan. Och för att de ska vara sannolikt måste viruset ha spridit sig så att det finns ett antal individer där den slumpmässiga mutationen kan ske. Och det tar tid då coronavirus är hyfsat stabila. Så först tar det tid att sprida sig till tillräckligt med individer för att urvalet ska vara så stort att det blir sannolikt för en lyckad mutation. Sedan tar själva mutationscykeln sin tid. Hur lång tid får du fråga experterna om.

Scientific american anser att det fanns en patient zero som spred det vidare om det nu var det du sa nej till.
Citera
2020-06-01, 09:40
  #314493
Medlem
Citat:
arbetet Tack för att du ständigt och jämt hänvisar till oberoende och objektiva källor. Kan ge dig tips om fler när det gäller Kina. Epoch Times brukar ha sakliga artiklar publicerade om Kina.

Eller så kan du titta på videon men visst, skjut ned budbäraren.
Citera
2020-06-01, 09:48
  #314494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det stämmer att propofol saknats. I mitt län har läkare panikringt och försökt hitta ersättning, vilket i klartext innebär att man snor medicin från angränsande vård.

Dessutom snodde man personal, som äntligen börjar skickas tillbaka, iaf på vissa sjukhus.

På vissa ställen har man också saknat morfin. Vad detta inneburit för smärtpatienter och palliativa patienter, det kan man verkligen undra.

Jag har inte detaljer, men jag tror att man experimenterat med stesolid, som ersättning för propofol.

Det är en hemsk arbetssituation som döljs bakom Tegnells och statens propaganda.
Förr i tiden var det eter och lustgas som gällde.
Citera
2020-06-01, 09:48
  #314495
Medlem
Nån som har varit i waterfront stockholm och gjort corona test nyligen ?
Vad kostar testet eller är det kostnadsfritt ?
Citera
2020-06-01, 09:48
  #314496
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det stämmer att propofol saknats. I mitt län har läkare panikringt och försökt hitta ersättning, vilket i klartext innebär att man snor medicin från angränsande vård.

Dessutom snodde man personal, som äntligen börjar skickas tillbaka, iaf på vissa sjukhus.

På vissa ställen har man också saknat morfin. Vad detta inneburit för smärtpatienter och palliativa patienter, det kan man verkligen undra.

Jag har inte detaljer, men jag tror att man experimenterat med stesolid, som ersättning för propofol.

Det är en hemsk arbetssituation som döljs bakom Tegnells och statens propaganda.

Men inte kan man väl söva ner människor med Stesolid? Eller var det inte så du menade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in