Arbetet, jag sätter min lön på att COVID-19 kommer från batwomans forskning,
Dom härjade runt i grottorna, dom tog alla möjliga prover, dom tog prover på alla möjliga djur, dom tog prover på människor, allt rörde sig runt corona-typ virus.
Citat:
In October 2015 Shi’s team collected blood samples from more than 200 residents in four of those villages.
I labbet i Wuhan finns således oändliga mängder med prover från människor, djur och fladdermöss.
Med SARS så hittade man 97% likadant virus i horshoe bats och det var tillräckligt för att säga att fladdermusen var ursprungsdjuret.
Med COVID-19 är det 96% likadant virus som i horsehoes bats så förmodligen därifrån?
Sen så anser iallafall scientific american att det fanns en patient zero som sen spred detta vidare,
Citat:
The data also point to a single introduction into humans followed by sustained human-to-human transmission, researchers say.
För att viruset på naturlig väg skall ha kunnat gå från horseshoe bat - värddjur - värddjur - patient zero - stort utbrott i Wuhan behövs nästan ett mirakel.
Utbrottet hade ju blivit i Guangdong som alla tidigare utbrott om det spritts naturligt.
Wuhan ligger 800 mil därifrån och får det första stora utbrottet.
Batwoman har testat allt som lever i Guangdong och tagit med sig proverna till Wuhan.
https://www.scientificamerican.com/article/how-chinas-bat-woman-hunted-down-viruses-from-sars-to-the-new-coronavirus1/