2020-06-01, 08:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det har jag ju visst men du kommenterade aldrig på den så lite små lågt att skriva ovan

vi tar den igen,
Men nu kan inte viruset komma direkt från fladdermöss. Inte heller från ett värddjur om man nu ska gå på de nya rönen om anpassning till människan.

Det har vi ju redan gått igenom.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Fetat, det stämmer men FHM var dom som stod för rekommendationerna.

Rekommendationerna var att skydda de äldre. Samtidigt var äldreomsorgen rustad ungefär som ett såll för att transportera vatten.
Citera
Medlem
Verkar som de första fallen fanns i Europa i November,
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7485578
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det fetade: mindre samhällssmitta ger lägre antal smittade vilket i sin tur ger lägre dödstal. Detta har ju många här försökt förklara otaliga gånger.

Ja, bra att du sa det, var lite morgontrött och glömde high-lighta det, det var en viktig poäng. Stämmer, det var verkligen skönt att höra Forland bekräfta det också, även om det är ganska "enkelt" att räkna ut själv också. Men det är väl enklare här i Sverige för en del att bortse från sådan logik...
Citera
2020-06-01, 08:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Fel i tid, detta kom först senare och det vet du, jag pratar om tiden upp till slutet av Januari.
Men då var inte virusutbrottet klassat som en pandemi.
Citera
2020-06-01, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nedskärningar i min annars välmående kommun skulle ha genomförts nu men sköts upp pga coronan. När krisen är över och politikerna gjort lite handhjärtan till personalen kommer de gå igenom.

som skattebetalare kan jag inte förstå att man FÅR underfinansiera kärnområden.

Och sen bränna enorma summor på FN klimatfond, IMF skuldavskrivningar och somalias statsskuld.

Nu säger väl regeringen att det är olika budgetar men då har man budgeterat fel.
finns dom pengarna skall dom antingen gå till kärnområden eller så vill jag ha lägre skatt.
Citera
2020-06-01, 08:14
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Det var sbsolut ingen order, jag tyckte bara att det var märkligt att du valde att inte kommentera ett inlägg som visade att du hade fel.
Och hur visade det att jag hade fel?
Citera
2020-06-01, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men nu kan inte viruset komma direkt från fladdermöss. Inte heller från ett värddjur om man nu ska gå på de nya rönen om anpassning till människan.

Det har vi ju redan gått igenom.

Vad du håller på, jag klipper in det igen,
Citat:
Här har du en plausible teori,
Om nu Wuhan laboratoriet har bevisligen forskat på tidigare utbrott och fladdermöss så torde dom ju varit intresserade av hur det hoppade över till människor?

Det var ju det första man gjorde efter utbrottet i Wuhan, man testade alla djuren på wetmarket.

Så nere i Guangdong bör man ha scannat deras wetmarkets, räcker ju med ett snabbt blodprov.

I sin sökning efter tidigare virus så snubblade man över COVID-19 och det åkte till Wuhan i ett blodprov eller två som så småningom slapp ut av misstag.

Något som gör det svårt att hävda att det inte startade i Wuhan är att så vitt vi vet var patient zero från Wuhan och de flesta kända patient zeros i världen från Januari och februari hade varit i Wuhan.

Citera
2020-06-01, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Rekommendationerna var att skydda de äldre. Samtidigt var äldreomsorgen rustad ungefär som ett såll för att transportera vatten.

Då kanske FHM hade kunnat ge realistiska rekommendationer isåfall?

Man kan ju alltid säga - inte ett fall får förekomma i Sverige - och sen sätta sig ner och vänta och skylla på alla andra att ens rekommendationer inte följdes.
Citera
2020-06-01, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men då var inte virusutbrottet klassat som en pandemi.

Nej men många länder ville ha flygstopp.

OCH Kina visste att det smittade från person till person.

Och Kina motsatte sig flygstopp.

Samtidigt som dom införde resestopp inom Kina från Wuhan och den provinsen.
Citera
2020-06-01, 08:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vad du håller på, jag klipper in det igen,
Ja, men då fanns det ju redan spritt. Epicentret skulle ha funnits där de fann viruset. Och det måste ha varit ordentligt virulent då det tydligen kommit så långt att det muterat till att bli helt anpassat till människan.

Du faller på det att det finns flera faktorer som har med evolution att göra som du inte kommer runt om du inte har en tidsmaskin.
Citera
2020-06-01, 08:23
Medlem
Citat:
Det var sbsolut ingen order, jag tyckte bara att det var märkligt att du valde att inte kommentera ett inlägg som visade att du hade fel.

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Och hur visade det att jag hade fel?

Men OutOfTheBlue ge dig nu, du har redan fått ett långt svar av ovanstående skribent, som visar varför du hade fel om det gamla tjafset om de 22. Det har dessutom dragits massa ggr i tråden redan. Let us move on.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in