2020-06-01, 02:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det var ju precis i början, innan viruset fanns i tvåhundra länder.

Historien lär oss att pandemier är livsfarliga, det enda vi lär oss av historien är att vi inte lär oss något av historien. Sluta förminska felen, gör om, gör rätt! Det är storsläggan som gäller! Om en huggorm jagar mig så sitter jag inte och funderar på varför den jagar mig, jag slår ihjäl fanskapet. Sen kan vi tvista om detaljerna!
Citera
2020-06-01, 02:58
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja han är aspie med narcissistiska tendenser, en farlig kombiation för ett land som litar på "överheten". Det är märkligt i ett land som kräver en gymnasieutbildning för att leverera hamburgare på donken! När kommer deras nya undersökning om antikroppar i populationen? Skulle vi inte fått den i fredags?

Huvudsaken är att vi har en stabil regering som är handlingskraftig och gör allt för att minska smittspridningen och att det Svenska folket vet exakt vad de ska göra just nu.

Tack å lov....
Citera
2020-06-01, 02:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Ja det gällde om de hade lämnat sin hemkommun om jag inte minns fel.

Det är korrekt!
Citera
2020-06-01, 03:16
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Underbart, släng dem på soptippen där de hör hemma. Dan Eliasson ska fråntas alla sina privilegier och fängslas för sitt landsförräderi! Det här är kanske det sista ni hör från mig, vi ses i en annan/bättre verklighet! Gör om, gör rätt!

""Dan Eliasson har varit generaldirektör för Migrationsverket och Försäkringskassan samt rikspolischef. Den 5 mars 2018 tillträdde han som generaldirektör för Myndigheten för samhällsskydd och beredskap"".

Jag kände mig trygg när Dan Eliasson inte hade något ämbete, men karln är som tornado om förstörda myndigheter och så länge Dan Eliasson är en generaldirektör så är han som en tornado på misslyckanden. Idioten fattar inte ens att han är inte välkommen någonstans.
Citera
2020-06-01, 03:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nu blir Anders Tegnell ombedd att göra omöjliga bedömningar stup i kvarten, men om du sorterar ut alla uttalanden där han säger ”tror”, ”bedömer”, ”vad vi vet just nu”, osv. alltså där man gör uttryck för att FHM inte vet svaret, så har du inte så många felaktiga uttalanden kvar.

Man kan inte bedöma en lägessitution på flera dagar gammal data. Jag misstänker att Dan Eliasson och MSB står bakom datan, Tegnell är lite korkad och litar på MSB. Det räcker att kolla på worldometers för att ha hyfsad koll på situationen! Man kan inte stå på en presskonferens och ha data för 2 dagar sedan!

Varför är inte Dan Eliasson sparkad? Yesterday?
Citera
2020-06-01, 03:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
""Dan Eliasson har varit generaldirektör för Migrationsverket och Försäkringskassan samt rikspolischef. Den 5 mars 2018 tillträdde han som generaldirektör för Myndigheten för samhällsskydd och beredskap"".

Jag kände mig trygg när Dan Eliasson inte hade något ämbete, men karln är som tornado om förstörda myndigheter och så länge Dan Eliasson är en generaldirektör så är han som en tornado på misslyckanden. Idioten fattar inte ens att han är inte välkommen någonstans.

Jag begriper inte vem som stöttar honom, men antar att det är någon form av "Paolo Roberto" mentalitet som styr, "shit jag har knullat en hora och Dan vet", jag är fucked! Typ! Jag tänker inte säga vad jag tycker men jag tror han lever farligt.

Edit:
Hur han kan sitta kvar är ett mysterium. Det är möjligt att han har inside information om Palmemordet. Att den "gode" Palme led av bögsjukan och de gjorde typ en eutanasi, för sakens skull. För att bevara staus quo! Isch. Det vore i så fall den största skandalen sen jesus kristus födelse, i princip! I Sverige i alla fall.
Senast redigerad av revodneb 2020-06-01 kl. 03:25.
Citera
2020-06-01, 03:25
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Man kan inte bedöma en lägessitution på flera dagar gammal data. Jag misstänker att Dan Eliasson och MSB står bakom datan, Tegnell är lite korkad och litar på MSB. Det räcker att kolla på worldometers för att ha hyfsad koll på situationen! Man kan inte stå på en presskonferens och ha data för 2 dagar sedan!

Varför är inte Dan Eliasson sparkad? Yesterday?

Förstå hur sjuk politikernas fördelning av deras makt är, det är löjligt och de ska sedan vara generaldirektörer och bestämma när de bara är små politiker som har fått ett jobb för de är polare med statsministern. Det är svågerpolitik mina vänner och det stinker.
Citera
2020-06-01, 03:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Förstå hur sjuk politikernas fördelning av deras makt är, det är löjligt och de ska sedan vara generaldirektörer och bestämma när de bara är små politiker som har fått ett jobb för de är polare med statsministern. Det är svågerpolitik mina vänner och det stinker.

Jag skriver under på svågerpolitiken, det stinker utav helvete! Jag förstår det inte alls. Om man har fått det förtroendet - varför missbrukar man det? Du får ju kungligt betalt? Jämfört med en usk. t.ex. Kan det vara så att du är girig?
Citera
2020-06-01, 03:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag har aldrig behövt livräddande vård, vilket var det vi talade om. Jag betvivlar starkt att ifall jag en gång på tio år går och undersöker ett födelsemärke, så kan man sedan inte rädda 10 andra personer på akuten.

Jag har aldrig någonsin under mina 40 år i Sverige, hört talas om att vi skulle nödgas ställa den enes liv gentemot den andres liv, i situationer där två olika personer behöver livräddande vård. Inte förrän nu i pandemin. Tidigare har jag aldrig hört talas om några reportage om massiva situationer där vi har behövt strunta i att ge livräddande vård till personer, för att det finns andra personer som istället fått denna livräddande vård på akuten t.ex.

Om du känner till några omfattande konspirationer kring sådant tidigare, där det drabbat en massa personer, så länka gärna källor till det.

Jag har fått livräddande vård och jag är oerhört tacksam mot mina räddande änglar, det är därför jag fortsätter att betala skatt. Vi har gett alla vård i vanliga situationer och vi ska ge alla vård nu. Ligger det en 90-åring i respiratorn och en 35-åring behöver den, ja då får vi välja. Men vi ska behålla vår värdighet, 35-åringen går före, men så har vi inte gjort - vi borde skämmas! Jag skäms och hela världen tittar på oss.
Citera
2020-06-01, 03:47
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Jag har fått livräddande vård och jag är oerhört tacksam mot mina räddande änglar, det är därför jag fortsätter att betala skatt. Vi har gett alla vård i vanliga situationer och vi ska ge alla vård nu. Ligger det en 90-åring i respiratorn och en 35-åring behöver den, ja då får vi välja. Men vi ska behålla vår värdighet, 35-åringen går före, men så har vi inte gjort - vi borde skämmas! Jag skäms och hela världen tittar på oss.

Det är lugnt för 90-åringen får morfin så den kan inte överleva, för 90-årigen hade aldrig fått en respirator.
Äldrevården fungerar så här, en läkare säger bu eller bä som du inte har träffat, bu=pallativ vård och bä=palliativ vård.

Vården om de äldre verkar vara nåGOT SOM LÄKARE KAN SKITA I, så på telefon kan de ge palliativ vård på personer de inte har mött.
Det suger och är omänskligt.
Citera
2020-06-01, 03:48
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ten percent of COVID-19 patients with diabetes die within one week of being hospitalized, according to the first study of the virus to examine its impact on hospitalized patients.
Citat:
According to the research, published in Diabetologia, the journal of the European Association for the Study of Diabetes, one in five patients end up being intubated and needing a mechanical ventilator at that point, as well.
https://www.foxnews.com/science/10-percent-coronavirus-patients-diabetes-die-within-week-hospitalization
Citera
2020-06-01, 03:54
Moderator
Chantres avatar
Citat:
A new study has revealed that more than 80 percent of passengers and crew members on a cruise ship that contracted COVID-19 were asymptomatic.
Citat:
the findings have implications for easing lockdown restrictions around the globe, given the possibility more people may have been infected with COVID-19 than previously believed.
https://www.foxnews.com/science/coronavirus-study-shows-81-aboard-cruise-ship-were-asymptomatic-raising-concerns-on-lifting-lockdown

Ryssarna gjorde en liknande undersökning och kom fram till att 60% av de smittade moskvaborna var asymptomatiska. I övriga Ryssland låg det runt 50% av de smittade.

Undrar hur Stockholm ligger till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in