2020-05-31, 23:18
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Polisen vet säkert det, när man testade hennes blod på sjukhuset.
För vid är sån här olyka är det 99% säkert att hon fick blodtransfusion.

Sånt kollar man såklart ändå. Du behöver inte snåra in dig i idéer om blodtransfusion.

Men visst har hon säkert fått blod.
Citera
2020-05-31, 23:18
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelsyran
Har videon nersparad, hur fasen lägger man upp den?
Minfil.org
Citera
2020-05-31, 23:19
Medlem
JackBlacks avatar
Som hon håller rätten i klippet så har man riktigt dålig kontroll.
Citera
2020-05-31, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Var väl en tjej som körde ihjäl ett gäng i Göteborg för några månader sedan?
Tjejer borde inte få körkort före 25!

Nej Det var en kille som körde Körkortslös
Står om det här på Flashback. Hade tjejen kört hade de högst troligen levt.
Citera
2020-05-31, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingaloca
Nja kanske inte. Hon berättade för mig å jag valde att lägga ut den infon tidigare idag då vi (enligt mig iallafall) slapp massa spekulationer hit å dit.

Den info hon delgav mig tidigare var totalt 5 inblandade varv 3 döda vilket var det man "visste" då vilket pekar på att den 6 personen hittades senare ( vilket påpekats tidigare i tråden).
Hu som haver så tänker jag att även om tjejen som körde uppenbarligen inte tog de bästa besluten så tycker jag fruktansvärt synd om henne. Om hon ens vaknar upp så vilken mardröm att veta vad man är ansvarig för.

Din kompis får inte berätta för dig heller, om inte du själv är delaktig i vården av patienten. Hon har tystnadsplikt.
Citera
2020-05-31, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerStiefelknecht
Är det bekräftat att samtliga i bilen har omkommit, även Julia? Så oerhört tragiskt, finner inte ord. Detta lämnade verkligen en otäck eftersmak i munnen.
Nej
Citera
2020-05-31, 23:29
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Nej
Men namnet är rätt? Max. Tycker jag såg namnet nämnas tidigare i tråden.
Citera
2020-05-31, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Polisen vet säkert det, när man testade hennes blod på sjukhuset.
För vid är sån här olyka är det 99% säkert att hon fick blodtransfusion.
Nej det är absolt inte 99% chans till det. Vad har du fått sånt ifrån? Du är ingen expert i transfusionsmedicin, det kan jag säga direkt efter det uttalandet.
Citera
2020-05-31, 23:30
Medlem
bfjs avatar
Oerhört tragisk olycka på alla sätt och vis, risken är väl tyvärr stor att vi aldrig riktig kommer få reda på vad som hände sekunderna före olyckan ifall inte någon överlever och kan medla eller att de hittar andra filmklipp.

Det klippet som länkades tidigare fick jag inget ljud i, så man kan tolka stämningen.

Vet av egen erfarenhet att jag inte var 100% mogen när jag tog körkortet och man ville ju gärna testa gränser. Har själv kört i diket med yngre vänner med i bilen mitt i natten, före sociala mediers tid. Dock i lägre hastighet och bara idiotisk körning av mig, sånt man tänker på i efterhand.

Vill inte skylla eller skydda någon av de inblandade men även grupptryck och hets från passagerare kan ju ha förekommit som tyvärr lett till hastigheterna. För de anhöriga så förmodar jag att de kanske inte vill ha straff och att den delen är så viktig då alls nästan är barn. Utan det viktigaste är nog att få reda på hur och varför, det kommer nog vara sådant som tär resten av livet. Den tidigare olyckan från februari tyder ju på det också. Var väl bara ngn dag sedan det var nytt reportage om just alla oklarheter och frågor som önskades svar på.
Citera
2020-05-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Men namnet är rätt? Max. Tycker jag såg namnet nämnas tidigare i tråden.
Har också hört det förnamnet ja
Citera
2020-05-31, 23:33
Medlem
TupolevTu-144s avatar
fan vad läskigt hela upplägget är. Känns som 50/50 att en olycka ska ske med de ingångsparametrarna - HÖG hastighet, krokig/dålig väg(70-sträcka), kl 3:00 på natten, nybliven 18årig kvinnlig körkortstagare, inte bältade(de som satt bak), 6 st i bilen, eventuellt rattonykterhet.

Inte precis de bästa av förutsättningar..
Citera
2020-05-31, 23:34
Medlem
Det kniper alltid i magen när man läser om sådant här. Hemskt.

Olyckligt sammanträffande att en bilolycka med ungdomar ägde rum 29/5 2003 i Sundsvall också. Fyra killar och en tjej avled, medan två tonårstjejer överlevde. Nästan på dagen 17 år sedan.

Citat:
Fem ungdomar dödades i nattens bilolycka på E 14 utanför Sundsvall. Två flickor, 14 och 15 år gamla, kämpar nu för sina liv på sjukhus.

Citat:
De avlidna är fyra män, 16, 18, 20 respektive 26 år gamla, och en 15-årig flicka. De är hemmahörande i Sundsvall, Stöde och i Ånge kommun.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...da-i-bilkrasch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in