2020-05-31, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Här kanske föreningen har sin chans. Smygfota trängsel på Midan som är brott mot coronabestämmelser och sen annoyma anmälan.

Fast är risken finns att det blir värre. Istället för att skiten håller sig på restaurangen så blir det take away och skiten sprider sig över området.

Då dokumentera man nedskräpningen. Ljudstörningar. Fordon som varvar upp motorerna kl 23:00 osv.
Citera
2020-05-31, 21:09
Medlem
Många som sitter i BRF välbehaget en dag som denna och KOKAR när man ser värdet på sin investering dala.

Flera bör ju vara medlemmar här. Hur går tankegångarna? Berätta för oss!
Citera
2020-05-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Många som sitter i BRF välbehaget en dag som denna och KOKAR när man ser värdet på sin investering dala.

Flera bör ju vara medlemmar här. Hur går tankegångarna? Berätta för oss!

Det kan inte vara kul. Jag trodde ärligt talat att problematiken var överdriven. Men efter att ha sett lite instagramfoton från en väns flöde idag... herregud.. Hornsberg måste vara unikt i Stockholm. Det ser på riktigt ut som Tensta. Jag skojar inte om jag säger att kanske 3-5 personer av 100 var svensk (och ingen av dem bor där). Det är inte direkt välartade barnfamiljer vi talar om heller. Jag förstår ärligt talat inte varför hela förorten ska in till hornsberg av alla ställen, men det kan inte vara kul för de boende som köpt dyra lägenheter.

Det känns som att Baghdad hade varit en trevligare vistelse än Hornsberg strand uppriktigt talat. Baghdad består åtminstone inte av 100% unga män och kan säkert vara rätt trevligt tidvis.
Senast redigerad av h893a 2020-05-31 kl. 21:40.
Citera
2020-06-01, 06:34
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h893a
Det kan inte vara kul. Jag trodde ärligt talat att problematiken var överdriven. Men efter att ha sett lite instagramfoton från en väns flöde idag... herregud.. Hornsberg måste vara unikt i Stockholm. Det ser på riktigt ut som Tensta. Jag skojar inte om jag säger att kanske 3-5 personer av 100 var svensk (och ingen av dem bor där). Det är inte direkt välartade barnfamiljer vi talar om heller. Jag förstår ärligt talat inte varför hela förorten ska in till hornsberg av alla ställen, men det kan inte vara kul för de boende som köpt dyra lägenheter.

Det känns som att Baghdad hade varit en trevligare vistelse än Hornsberg strand uppriktigt talat. Baghdad består åtminstone inte av 100% unga män och kan säkert vara rätt trevligt tidvis.

Kabul är en avkopplande miljö i jämförelse. Media har uppmärksammat området så nu söker sig alla från alla förorter dit. Som disneyland för babbefolk. Staden skulle ta inträde och hägna in som en stor nöjespark.
Citera
2020-06-01, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Då dokumentera man nedskräpningen. Ljudstörningar. Fordon som varvar upp motorerna kl 23:00 osv.
Fast nedskräpning , ljudstörningar osv är inte restaurangens ansvar. Inget du kan vräka dem för.
Citera
2020-06-01, 23:11
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Här kanske föreningen har sin chans. Smygfota trängsel på Midan som är brott mot coronabestämmelser och sen annoyma anmälan.

Fast är risken finns att det blir värre. Istället för att skiten håller sig på restaurangen så blir det take away och skiten sprider sig över området.
Lion Bar och nåt mer ställe på Sveavägen fick stänga häromdan pga just detta!
Citera
2020-06-02, 02:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Vad är det som är så kriminellt?

Spela hög musik och slakta djur?

Jag hoppas att du får din nattsömn förstörd pga musik, buller, oljud, slammer, skrik och skrän. Då kanske du får lite större förståelse för de boendes situation kring Kebabstället Midan?
Citera
2020-06-02, 02:25
Bannlyst
Citat:
Fast nedskräpning , ljudstörningar osv är inte restaurangens ansvar. Inget du kan vräka dem för.

Jo, dom dra till sej problemen. Man bör se helheten
Citera
2020-06-02, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Lion Bar och nåt mer ställe på Sveavägen fick stänga häromdan pga just detta!
Fast Lionbar har ju inte take away som Midan har
Citera
2020-06-02, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Jo, dom dra till sej problemen. Man bör se helheten
Lycka till med helhetsargumentet i domstol.
Du borde bli advokat iställlet för att vara expert på Flashback.
Citera
2020-06-03, 02:35
Bannlyst
Citat:
Lycka till med helhetsargumentet i domstol.
Du borde bli advokat iställlet för att vara expert på Flashback.

Saken borde inte ens prövats i domstol, utan hyresvärden vill bli av med en dålig hyresgäst, då är bara kicka ut dem.
Citera
2020-06-03, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Lättare att hålla 2 meters avstånd till varandra på en större yta än i en trång lokal, givet att stämman blir välbesökt.

Innergård må låta bättre än garage men.

Insändare i lokaltidningen, rubrik "Trött på alla dessa toabesök i buskarna".

"När strandinvasionen är i gång så kommer alltid en strid ström av nödiga besökare
för att uträtta sina behov. Inte endast i lekparken, de smyger också in på bostads-
rätternas innergårdar. En del vallfärdar vidare mot skogsbrynet ...".

Pest eller kolera det är det som är frågan i valet av plats för stämman ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in