2019-03-24, 22:02
Bannlyst
Älskar livet idag, igår satte jag in 300 spänn efter att ha förlorat cirka 2000kr på 2 dagar på slots. Körde Book of Dead 20kr spins då jag hade 500 kr att överleva på efter räkningar samt allt bortspelat denna månad redan!
Hade sjukt tur och fick bonusrundor och vann 10,000. Fick ut dem cirka 8 timmar efter uttag och efter det spärrade jag mig för alltid på spelstopp. Vill gärna kunna spela på lotto så min moder kommer ladda på åt mig för mina pengar som jag istället för över till henne. Jag vann till slut över denna skiten. Så jävla glad
Citera
2019-03-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madrida
Känner att jag behöver skriva av mig lite här idag. Har haft ett kraftigt spelberoende nu i snart 6-7 år. Förlusterna är enorma och jag går inte djupare in på det. Jag har velat sluta och säger att jag ska sluta, men kan helt enkelt inte sluta utan är ständigt revansch sugen.

Jag har aldrig haft ett beroende till alkohol eller narkotika men vet folk som har haft problem med det. Jag har observerat och sett hur de fungerar på närhåll. Rätta mig om jag har fel nu....Men kan man jämföra ett spelberoende med dessa två andra beroenden? Jag börjar på sistone helt ärligt känna mig likadan.

Nästan så att man skulle kunna se på mig att jag har ett beroende eller överanalysera jag? Tidigare var jag bra på att stänga av dölja mitt beroende. Men känner helt klart att mitt stämningsläge förändrats. Är känsligare för stress nu och har sedan länge haft ångestproblematik som jag lärt mig hantera, tack och lov.

Anledningen är att jag ständigt känner mig irriterad, arg och extremt rastlös när jag inte spelar. Liksom som jag konstant letar efter nästa gig, men när jag spelar så känns allt som bortblåst.

Upplever att jag är blivit mer osäkrare på mig själv p.g.a av spelberoende. Vilket inte är förvånande då jag de senaste åren bara fokuserat på spel.

Skulle vara intressant om de fler eller bara jag som upplever detta.
Rastlösheten tror jag många känner igen sig i. Det gäller att försöka hitta andra saker/aktiviteter att ersätta spelandet med. Man lär sig att hantera det. Är inne på mitt tredje seriösa försök att sluta spela nu, det är inte lätt men det är värt att försöka sluta!
Citera
2019-03-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrigaerN
Älskar livet idag, igår satte jag in 300 spänn efter att ha förlorat cirka 2000kr på 2 dagar på slots. Körde Book of Dead 20kr spins då jag hade 500 kr att överleva på efter räkningar samt allt bortspelat denna månad redan!
Hade sjukt tur och fick bonusrundor och vann 10,000. Fick ut dem cirka 8 timmar efter uttag och efter det spärrade jag mig för alltid på spelstopp. Vill gärna kunna spela på lotto så min moder kommer ladda på åt mig för mina pengar som jag istället för över till henne. Jag vann till slut över denna skiten. Så jävla glad
Jag har älskat livet i tre månader nu sen Spelpaus.
Skönt att slippa jaga vinster som ändå går tillbaka till spel.
Rundgången är över för min del.
Citera
2019-03-26, 15:36
Medlem
Spelpaus är bland det bästa som hänt mig. Var torsk i cirka 10 år och nu tänker jag inte på spel. Vad fint att staten införde dettas så vi torskar bara med en knapptryck slipper impulsiva speltankar. Sånt finns inte med alkohol, droger, mat och annat.
Citera
2019-03-26, 17:40
Medlem
AlbusPercivals avatar
Ni som reggat er via spelpaus kan ju fortfarande spela via vänner/bekanta, hur hanterar ni det?
Citera
2019-03-27, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Ni som reggat er via spelpaus kan ju fortfarande spela via vänner/bekanta, hur hanterar ni det?

För min del så hanterade jag det genom att få ett återfall. Var spelfri i lite över 3 månader innan den nya spellagen trädde i kraft, och det första jag gjorde var att spärra mig på spelpaus när den nya lagen kom. Sen i början av Mars så hängde jag med en polare som fick mig övertalad till att börja spela igen. Men då jag inte kunde spela på mina egna konton. Så fick tillåtelse av min far att öppna spelkonton i hans namn.

Och nu sitter man här i skiten igen
Citera
2019-03-27, 01:49
Medlem
ghosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madrida
Känner att jag behöver skriva av mig lite här idag. Har haft ett kraftigt spelberoende nu i snart 6-7 år. Förlusterna är enorma och jag går inte djupare in på det. Jag har velat sluta och säger att jag ska sluta, men kan helt enkelt inte sluta utan är ständigt revansch sugen.

Jag har aldrig haft ett beroende till alkohol eller narkotika men vet folk som har haft problem med det. Jag har observerat och sett hur de fungerar på närhåll. Rätta mig om jag har fel nu....Men kan man jämföra ett spelberoende med dessa två andra beroenden? Jag börjar på sistone helt ärligt känna mig likadan.

Nästan så att man skulle kunna se på mig att jag har ett beroende eller överanalysera jag? Tidigare var jag bra på att stänga av dölja mitt beroende. Men känner helt klart att mitt stämningsläge förändrats. Är känsligare för stress nu och har sedan länge haft ångestproblematik som jag lärt mig hantera, tack och lov.

Anledningen är att jag ständigt känner mig irriterad, arg och extremt rastlös när jag inte spelar. Liksom som jag konstant letar efter nästa gig, men när jag spelar så känns allt som bortblåst.

Upplever att jag är blivit mer osäkrare på mig själv p.g.a av spelberoende. Vilket inte är förvånande då jag de senaste åren bara fokuserat på spel.

Skulle vara intressant om de fler eller bara jag som upplever detta.

Absolut. Bara för att det är i en annan form betyder det inte att den är mindre farlig.
Det är där problemet är, ingen tar det för vad det är. Lika seriöst som andra beroenden. Staten tycker att knark är farligt men detta är okej, helt sjukt.
Men som tidigare svar du fått, du måste dedikera din tid till annat, hitta något du brinner för. Leta leta leta, leta så mycket och läs så mycket att du glömmer bort skiten.
Lättare sagt än gjort självklart. Du måste hitta fram till stoltheten att vara dig igen, känna att du blir en mindre värdig människa om du spelar. Men att du kan ta dig upp igen. Var arg på dig själv, inte besviken eller ledsen. Hoppas jag gör mer nytta än skada. Lycka till!!
Citera
2019-03-27, 10:15
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzza
För min del så hanterade jag det genom att få ett återfall. Var spelfri i lite över 3 månader innan den nya spellagen trädde i kraft, och det första jag gjorde var att spärra mig på spelpaus när den nya lagen kom. Sen i början av Mars så hängde jag med en polare som fick mig övertalad till att börja spela igen. Men då jag inte kunde spela på mina egna konton. Så fick tillåtelse av min far att öppna spelkonton i hans namn.

Och nu sitter man här i skiten igen

Du är ju medveten om att du inte kan hantera det, bra start.

Vet din far och din polare att du har problem? Om de vet det borde du ifrågasätta hur de kan hjälpa dig att hamna i skiten igen, var förbannad ledsen vadsomhelst bara du är tydlig att du behöver hjälp.
Om de inte vet så bör du tala om det snarast.

Lycka till!
Citera
2019-03-27, 21:08
Medlem
Nu har jag varit spelfri sedan 2019-01-01 pga spelpaus och på ett sätt är det otroligt skönt men mitt mående börjar komma ikapp mig. Har sån ångest över mina skulder som ligger på över 350 000 kr... kan inte ens skriva det själv utan att börja gråta. Och ingen att prata med. Avslutar hellre mitt liv.
Citera
2019-03-28, 09:32
Medlem
Hade ett lån på 150 000 i november månad. Har nu gått 5månader och jag ligger på 80k samtidigt så kan jag inte skriva in mig på spelpause pga har inte mobil bank id. Min envishet har hjälpt mig enormt och har ingen lust alls att börja spela igen! Lever hyfsat snålt men skulden ska betalas av !

Du kommer bli glad för stunden när du vinner men när du förlorar så tar det mycket hårdare psykiskt!.

När jag spelade så la jag in ca 5000 online på betsidors och när jag väl gick till affären för o lägga ngt spel så tyckte jag att lägga 300kr e för mycket! Sjukt!

ALLT HANDLAR OM VILJA!
Citera
2019-03-28, 21:15
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eml874
Nu har jag varit spelfri sedan 2019-01-01 pga spelpaus och på ett sätt är det otroligt skönt men mitt mående börjar komma ikapp mig. Har sån ångest över mina skulder som ligger på över 350 000 kr... kan inte ens skriva det själv utan att börja gråta. Och ingen att prata med. Avslutar hellre mitt liv.

Bra att du tog tag i det från dag ett som spelpaus var möjligt.

350k är mycket men behöver på inget sätt innebära att det är omöjligt.
Har du möjlighet att amortera på skulden? Är det uppdelat på många lån? Har du isf försökt slå ihop dem?

När jag satt illa till hade jag heller ingen att prata med, trodde jag, fram tills jag faktiskt gjorde det.

Hur ser din situation ut i övrigt? Familj, boende jobb etc...?

Steg ett: Avsluta INTE ditt liv
Steg två: Spela absolut inte
Steg tre: Rannsaka dig själv om det verkligen inte finns någon du kan prata med, om då är fallet, sök upp grupper där du kan prata med människor i samma situation
Steg fyra: Se över lånebilden, börja beta av och slit med detta - när du en dag är av med skiten kommer du lyfta dig själv enormt
Citera
2019-03-28, 21:16
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writerday
Hade ett lån på 150 000 i november månad. Har nu gått 5månader och jag ligger på 80k samtidigt så kan jag inte skriva in mig på spelpause pga har inte mobil bank id. Min envishet har hjälpt mig enormt och har ingen lust alls att börja spela igen! Lever hyfsat snålt men skulden ska betalas av !

Du kommer bli glad för stunden när du vinner men när du förlorar så tar det mycket hårdare psykiskt!.

När jag spelade så la jag in ca 5000 online på betsidors och när jag väl gick till affären för o lägga ngt spel så tyckte jag att lägga 300kr e för mycket! Sjukt!

ALLT HANDLAR OM VILJA!

Bra jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in