2020-05-31, 11:51
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad menar du?
Du skriver du att du läst FUP. I sin helhet?
Alla dessa 3 personer har förhörts, så du borde ha läst förhören.
Peronen som sett W på Elgiganten/Biltema hade inte själv sett W utan fått meddelande om det.

Allt detta framgår ganska tydligt i förhören....I FUP sidorna 729-755....
Jag misstänker att det meddelandet kom från T, som ville ha ut Ws familj ur huset.
Visst kan man vara så bra kompis att man bara uppfyller hans önskningar utan frågor. Men lite konstigt om de inte lägger ihop 1+1.
Citera
2020-05-31, 11:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är alltså låtsaspersoner - inga verkliga. Enbart påhittade av mördaren.

Jo det har jag hajjat och alla vet vi vad som menas med Mållgan. De andra personerna som nu har skrivits om återfinns ju i olika åtal och otrevligheter - men jag har inte följt dessa åtal/mord etc och visste inte att de personerna fanns i närheten av Uddevallatrakten. Jag följer nog brott som allmogen gör: man läser i media/ser på nyheterna och förfasar sig och kommer ofta ihåg BO men inte alltid samtliga misstänkta eller så nämns inte de personer runtomkring vid namn om de enbart har figurerat i åtal men inte har blivit dömda.

Fortsätter rättegången i detta mål nu på Måndag väl? För de fortsätter väl alla vardagar kontinuerligt om inte något nytt bevis eller vittne dyker upp? Då kanske det blir något lite uppehåll för kontroll av det. Rättegången just nu måste ju basera sig det material och de förhör som hittills finns just för nu menar jag.

Man får innerligt hoppas att de finner något (helst W) i sina sökaktioner nu när vädret är gynnsammare och att folk verkligen hör av sig om tips av sina iaktagelser. Det verkar som att MGM har fått röra sig totalt osedd (förutom vid vissa tillfällen) dagarna efter - trots efterlysningen av W.
Kan man verkligen gå så osedd ute i samhället om ens partner blir efterlyst? Verkligen konstigt tycker jag för det finns ju alltid folk som ser en ute ... med tanke på att hans foto etc redan var ute dag 2 efter W var lyst.
Citera
2020-05-31, 11:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo det har jag hajjat och alla vet vi vad som menas med Mållgan. De andra personerna som nu har skrivits om återfinns ju i olika åtal och otrevligheter - men jag har inte följt dessa åtal/mord etc och visste inte att de personerna fanns i närheten av Uddevallatrakten. Jag följer nog brott som allmogen gör: man läser i media/ser på nyheterna och förfasar sig och kommer ofta ihåg BO men inte alltid samtliga misstänkta eller så nämns inte de personer runtomkring vid namn om de enbart har figurerat i åtal men inte har blivit dömda.

Fortsätter rättegången i detta mål nu på Måndag väl? För de fortsätter väl alla vardagar kontinuerligt om inte något nytt bevis eller vittne dyker upp? Då kanske det blir något lite uppehåll för kontroll av det. Rättegången just nu måste ju basera sig det material och de förhör som hittills finns just för nu menar jag.

Man får innerligt hoppas att de finner något (helst W) i sina sökaktioner nu när vädret är gynnsammare och att folk verkligen hör av sig om tips av sina iaktagelser. Det verkar som att MGM har fått röra sig totalt osedd (förutom vid vissa tillfällen) dagarna efter - trots efterlysningen av W.
Kan man verkligen gå så osedd ute i samhället om ens partner blir efterlyst? Verkligen konstigt tycker jag för det finns ju alltid folk som ser en ute ... med tanke på att hans foto etc redan var ute dag 2 efter W var lyst.

Fredag den 8/6 tror jag det fortsätter med vittnesförhör
Citera
2020-05-31, 11:57
Medlem
Citat:

De återstående dagarna är: 5, 8, 9, 12, 15, 16, 17 juni (där 17/6 är reservdag). Det alltså vissa uppehåll.
Citera
2020-05-31, 11:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
När jag läser i fupen så tolkar jag det som många fler.
Ovansida lager 1: 7 skikt, totalt 15 fingeravtryck från T.
Ovansida lager 2: 4 skikt, totalt 2 fingeravtryck.
Undersida lager 1: 5 skikt, totalt 2 fingeravtryck.
Undersida lager 2: 4 skikt, inga fingeravtryck.
Inre lagret runt huvudet: 14 skikt, inga fingeravtryck
Inre lagret runt huvudet: 16 skikt, inga fingeravtryck
*Förtydligande: inga avtryck som bedömdes vara användbara för jämförelse...kanske kan man tolka det som att där finns avtryck men inte tillräckligt starka för att säkra...

Så, totalt verkar det som man har 19 fingeravtryck som identifierats till T.

18 st enligt ÅK i rättsalen

” Dessutom fanns 18 fingeravtryck från 23-åringen på
emballaget till den kroppsdel som hittats i lägenheten. (TT)”

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ecf34fb074f19001820cf69
Citera
2020-05-31, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Kan det gå att sticka in en metalltråd el liknande och få upp låset, genom brevinkastet?

Lägenhets-brottslingar använder en så kallad lås-slunga viken sticks in genom ytterdörrens brevinkast och därefter öppnas dörrens lås väldigt lätt. Som skribent i en ABoK-tråd bör man känna till sådant.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: detta är för länge sedan kontrollerat av polisen hur lägenhets-brottslingar tar sig in i lägenheter med hjälp av en lås-slunga Ds.
Senast redigerad av JokerMannen 2020-05-31 kl. 12:07.
Citera
2020-05-31, 12:02
Medlem
såg nedanstående kommentar på Wilmas syster fb inlägg, något man kanske borde kolla upp

Jag tipsade polisen om att jag hört dom skulle ha murat in henne gjutit in henne i väggen, antingen på pappas jobb, hans lägenhet eller exet lägenhet ... något ni kanske ska kolla upp eller också tipsa polisen om också 🙏❤
Citera
2020-05-31, 12:06
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De återstående dagarna är: 5, 8, 9, 12, 15, 16, 17 juni (där 17/6 är reservdag). Det alltså vissa uppehåll.

Tack!

Som du märker är jag inte "van" att följa rättegångar - så jag hajjar ju inte alltid vart folk hittar uppgifter av relevans även om jag försöker att hänga med i olika fakta (FUP etc) och i vår diskussion här inne.

Som sagt var - så tackar jag för upplysningen. Så jag ska försöka att läsa (ännu mera och noggrant!) FUP så jag inte skapar några trådsanningar även om vi här diskuterar oss emellan olika tänkta scenarior kan jag tycka att det är viktigt att inte få in villospår eller orealistiska tankar.
Citera
2020-05-31, 12:07
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Nu trodde ju GW i nyhetsmorgon i onsdags att det var stor risk för rättspsykiatrisk vård och då kan det ju ändå bli lång inlåsning. Men jag tänkte på det att om han får någon medicinsk behandling för sin eventuella diagnos kanske han verkar bli normal ganska snabbt, och då kanske han är ute väldigt fort. Snopet för oss som ändå vill att han ska få känna på ett kännbart straff.
Men när han kommer ut, vad ska han göra då? Var kan han få jobb? Blir han arbetsbefriad med sjukpension?
Undrar om brukarna i hemtjänsten har märkt någonting att det är någonting som inte stämmer med honom? Jag menar något som verkar underligt?

Detta skulle förvåna mig. Som jag förstått det måste man väl ha så att säga en pågående allvarlig psykisk störning för att det ska bli aktuellt med rättspsyk? Räcker väl inte att man hade det vid tidpunkten för dådet? Allvarliga psykiska störningar brukar vara psykos/schiz, enbart personlighetsstörningar som grandiositet/narcissism/psykopati eller att man är obegåvad/efterbliven räcker inte.

edit: ser nu på Wiki att allvarlig personlighetsstörning kan räcka för rättspsykiatrisk vård. Frågan är om T kan sägas ha det, han har ändå verkat klara jobb och skola hyfsat.
Senast redigerad av oenophile 2020-05-31 kl. 12:11.
Citera
2020-05-31, 12:11
Medlem
Citat:
Tack!

Som du märker är jag inte "van" att följa rättegångar - så jag hajjar ju inte alltid vart folk hittar uppgifter av relevans även om jag försöker att hänga med i olika fakta (FUP etc) och i vår diskussion här inne.

Som sagt var - så tackar jag för upplysningen. Så jag ska försöka att läsa (ännu mera och noggrant!) FUP så jag inte skapar några trådsanningar även om vi här diskuterar oss emellan olika tänkta scenarior kan jag tycka att det är viktigt att inte få in villospår eller orealistiska tankar.
Man kan spekulera hur mycket som helst - bara man gör tydligt att det är just spekulationer.
Citera
2020-05-31, 12:11
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestoryyy
såg nedanstående kommentar på Wilmas syster fb inlägg, något man kanske borde kolla upp

Jag tipsade polisen om att jag hört dom skulle ha murat in henne gjutit in henne i väggen, antingen på pappas jobb, hans lägenhet eller exet lägenhet ... något ni kanske ska kolla upp eller också tipsa polisen om också 🙏❤

Om polisen redan fått tipset är det väl inte till någon nytta att fler som bara läst om ett rykte om ett osannolikt rykte hör av sig till polisen.
Citera
2020-05-31, 12:12
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestoryyy

Va då "hört"??? Av vem/vilka då???

Nu tror jag du har drömt ... du tror på fullt allvar att man obemärkt kan mura in någon person på ett jobb eller ens lägenhet och ingen skulle ha märkt det??? Och att det helt plötsligt därtill skulle finnas murarkunskaper, färg etc bara sisådär hemma? Eller har inköpts utan att någon skulle reflektera MGM eller andras deltagande i det??? Och vad har MGM ex med detta att göra??? Du tror att folk verkligen skulle göra detta??? NÄR då i så fall???

Inget man kan göra på ett par timmar eller ens obemärkt.

NU känns det som ett troll i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in