Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det är alltså låtsaspersoner - inga verkliga. Enbart påhittade av mördaren.
Jo det har jag hajjat och alla vet vi vad som menas med Mållgan. De andra personerna som nu har skrivits om återfinns ju i olika åtal och otrevligheter - men jag har inte följt dessa åtal/mord etc och visste inte att de personerna fanns i närheten av Uddevallatrakten. Jag följer nog brott som allmogen gör: man läser i media/ser på nyheterna och förfasar sig och kommer ofta ihåg BO men inte alltid samtliga misstänkta eller så nämns inte de personer runtomkring vid namn om de enbart har figurerat i åtal men inte har blivit dömda.
Fortsätter rättegången i detta mål nu på Måndag väl? För de fortsätter väl alla vardagar kontinuerligt om inte något nytt bevis eller vittne dyker upp? Då kanske det blir något lite uppehåll för kontroll av det. Rättegången just nu måste ju basera sig det material och de förhör som hittills finns just för nu menar jag.
Man får innerligt hoppas att de finner något (helst W) i sina sökaktioner nu när vädret är gynnsammare och att folk verkligen hör av sig om tips av sina iaktagelser. Det verkar som att MGM har fått röra sig totalt osedd (förutom vid vissa tillfällen) dagarna efter - trots efterlysningen av W.
Kan man verkligen gå så osedd ute i samhället om ens partner blir efterlyst? Verkligen konstigt tycker jag för det finns ju alltid folk som ser en ute ... med tanke på att hans foto etc redan var ute dag 2 efter W var lyst.