2020-05-31, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag skrev att testerna utökats de senaste 6-7 veckorna. Vilket den enfaldigaste människan borde uppfatta som att testfrekvensen är mycket högre nu än för t ex 8 veckor sedan.

Snälla sluta skriv till mig, jag får andnöd av att gömma mig i skämskudden.

Lilla vän...man ökade testerna marginellt ett par veckor, för att sen falla tillbaka. Är det verkligen så svårt att förstå? Jag förstår att du får andnöd av din egna idioti.
Citera
2020-05-31, 08:43
Bannlyst
Citat:
Min regering? Jag är SD och har varit så längre än de flesta i denna tråd. Min avsky för framförallt C och Mp går inte att beskriva med ord. Det betyder dock inte att man skall använda denna krisen till att vrida på fakta för att kritisera regeringen.

SD och låter sig bli hjärntvättad av C, MP och S dag ut och dag in. Seriöst, du vann internet idag
Citera
2020-05-31, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej ingen vet det. Ingen vet ens om det kommer ett vaccin.

Netop!

Det var jo det jeg sagde - tak for bekræftelsen.
Citera
2020-05-31, 08:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Lilla vän...man ökade testerna marginellt ett par veckor, för att sen falla tillbaka. Är det verkligen så svårt att förstå? Jag förstår att du får andnöd av din egna idioti.

Vi har alltså i nuläget lika många bekräftade fall varje dag som i v.14. Under v.14 genomfördes knappt 18000 tester. Senaste veckorna har det genomförts mellan 28000-32000 tester i veckan. Lilla vän...
Citera
2020-05-31, 08:46
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Omöjligt enl. de nya rönen kring ett redan till människan anpassat virus. Så den nya konspirationsteorin har det tråkiga med sig att den dödar de flesta andra. Och den dödar sig själv då det måste till en ännu inte existerande teknik för att hålla.

Så det är Ocham's Razor som gäller och här blir det det naturliga evolutionära urvalet vilket då betyder att SARS-CoV-2 existerat hos människor under en längre tid som ett lindrigt virus som sakta har anpassat sig till människan samtidigt som det blivit aggressivare.
Är det verkligen omöjligt?
Rent teoretiskt skulle väl viruset kunna vara ett virus som genom evolution (eller modifikation) anpassats för människor, och som sedan testats på djur (som sedan sålts på en marknad för att ätas)?
Citera
2020-05-31, 08:47
Avslutad
Citat:
SD och låter sig bli hjärntvättad av C, MP och S dag ut och dag in. Seriöst, du vann internet idag

Som sagt. Sådana som du är lika hjärndöda och skadliga som dom värsta vänsterextremisterna, Ni är oförmögna att ta till er fakta utan styrs endast av känslor.
Citera
2020-05-31, 08:48
Bannlyst
Citat:
Vi har alltså i nuläget lika många bekräftade fall varje dag som i v.14. Under v.14 genomfördes knappt 18000 tester. Senaste veckorna har det genomförts mellan 28000-32000 tester i veckan. Lilla vän...

Lilla vän, var är de testerna gjorda och på vem? Ja just det
Citera
2020-05-31, 08:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Är det verkligen omöjligt?
Rent teoretiskt skulle väl viruset kunna vara ett virus som genom evolution (eller modifikation) anpassats för människor, och som sedan testats på djur (som sedan sålts på en marknad för att ätas)?
Då har det redan funnits hos människor så det faller på det. Det behöver sålunda inte släppas ut ånyo. Att det skulle ha anpassat sig till människan i ett värddjur? Då har du inte förstått resonemanget alls.

Den enda möjliga förklaringen är att det isf skulle färdigställas på ett laboratorium och bli anpassat till människan och aggressivare. Det är dock så långsökt då det inte finns teknik att göra det utan upptäckt.

För att inte tala om att göra ett halvtaskigt virus som inte dödar effektivt som dessutom smittar den egna befolkningen utan att man har vaccin eller motmedel.

Hade någon överambitiös forskare gjort ett sådant hafsjobb skulle vi nog se stora utrensningar i leden.
Senast redigerad av arbetet 2020-05-31 kl. 08:54.
Citera
2020-05-31, 08:51
Avslutad
Citat:
Lilla vän, var är de testerna gjorda och på vem? Ja just det

Till större del på sjukvårdspersonal med milda symptom? Just därför kan man med enkelhet hävda att antalen fall i Sverige är sjunkande då det inte upptäcks lika många allvarliga fall. Ganska enkelt lilla vän.
Citera
2020-05-31, 08:52
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Trams
Senast redigerad av Takadongtakadang 2020-05-31 kl. 09:18. Anledning: Trams
Citera
2020-05-31, 08:52
Bannlyst
Citat:
Som sagt. Sådana som du är lika hjärndöda och skadliga som dom värsta vänsterextremisterna, Ni är oförmögna att ta till er fakta utan styrs endast av känslor.

Lögner dag ut och dag din från de du säger att du hatar så mycket är inte fakta. Hur mycket du än vrider på det. Vad Löfven och Tegnell berättar för dig på varje presskonferens är inte fakta lilla vän.

Ungefär som när Åkesson pratar om svenska familjevärderingar och samtidigt knullar runt
Citera
2020-05-31, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, det har inte utförts mellan 28,000-32,000 i veckan. Det har utförts betydligt mindre.

Vecka 16 9,387
Vecka 17 11,823
Vecka 18 14,674
Vecka 19 17,556
Vecka 20 20,794
Vecka 21 23,665

Frågor på detta?

Jag går på siffrorna från platz. Varifrån kommer dina siffror?

Hursomhelst så talar dina siffror ännu mer för min sak då den procentuella utökningen av tester är högre med dina siffror. Så tack! Det är fantastiskt att folk hela tiden kommer med argument för min sak omedvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in