2020-05-31, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Haha en dag med 79 , resten ligger lågt och plant...och det kallar du en uppgående trend. Fjant

Tufft att slänga förolämpningar! Jag förstår verkligen inte hur du kan missa att höjden på staplarna blir högre ju längre in i maj vi kommer.
Citera
2020-05-31, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tack för att du länkade en bekräftelse på mitt påstående. I din länk ser man tydligt en trend uppåt under maj.

Vill du titta på en riktig uppåtgående trend för Maj får du titta på Sveriges.

https://imgur.com/a/0DWvTYp
Citera
2020-05-31, 08:31
Avslutad
Citat:
Vill du titta på en riktig uppåtgående trend för Maj får du titta på Sveriges.

https://imgur.com/a/0DWvTYp

Du kan verkligen inte läsa stapeldiagram!

Sverige ligger på en klart högre nivå än Sydkorea såklart men det är en tydlig platå. Då har ändå testfrekvensen utökats kraftigt senaste 6-7 veckorna, vilket betyder att fler milda fall plockas upp.
Citera
2020-05-31, 08:32
Bannlyst
Citat:
Tufft att slänga förolämpningar! Jag förstår verkligen inte hur du kan missa att höjden på staplarna blir högre ju längre in i maj vi kommer.

Nej de gör de inte Det är en plan kurva.
Citera
2020-05-31, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Nej du vet det inte - alle andre vet det.

Og det kan nok så meget information intet ændre på - for du vil inte vete.

Nej ingen vet det. Ingen vet ens om det kommer ett vaccin.
Citera
2020-05-31, 08:35
Bannlyst
Citat:

Sverige ligger på en klart högre nivå än Sydkorea såklart men det är en tydlig platå. Då har ändå testfrekvensen utökats kraftigt senaste 6-7 veckorna, vilket betyder att fler milda fall plockas upp.

Nej vi har inte ökat testerna. Vi minskade till och med förra veckan jämfört med veckan innan.
Du väljer att kalla Sveriges kurva en platå men inte Sydkoreas som är planare.

Hur du än vrider och vänder på det så har du fel. Simple as that
Citera
2020-05-31, 08:37
Medlem
Citat:
Nej vi har inte ökat testerna. Vi minskade till och med förra veckan jämfört med veckan innan.

Både antalet inrapporterade döda och antalet testade minskade förra veckan för att det var lång helg....
Citera
2020-05-31, 08:38
Medlem
Citat:

Hoppas du är den sista PK-fjanten som är här och spottar ur dej trivialiteter hela dagarna för att rädda din regering. En typisk PK-aktivist som aldrig träffat ett virus men rabiat skriver om det för andra skäl?
Citera
2020-05-31, 08:38
Avslutad
Citat:

Jag skrev att testerna utökats de senaste 6-7 veckorna. Vilket den enfaldigaste människan borde uppfatta som att testfrekvensen är mycket högre nu än för t ex 8 veckor sedan.

Snälla sluta skriv till mig, jag får andnöd av att gömma mig i skämskudden.
Citera
2020-05-31, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Både antalet inrapporterade döda och antalet testade minskade förra veckan för att det var lång helg....

Tror du sjukvården tar ledigt dessa tider? Sen pratar vi om nya fall, inte döda.
Citera
2020-05-31, 08:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag tror definitivt på teorin om att viruset har sitt ursprung i ett laboratorium, och att mindre noga personer på labbet (städare, lågavlönad personal) har sålt försöksdjur till den marknad i Wuhan dit de spårat viruset.

Det har enligt uppgift skett vid FLERA tillfällen att försöksdjur sålts på detta vis och tidigare har man haft tur att det inte slutat illa. Detta finns dokumenterat av WHO och det har också erkänts av Kina.

Skulle inte förvåna mig om det är detta som hänt den här gången också.
Omöjligt enl. de nya rönen kring ett redan till människan anpassat virus. Så den nya konspirationsteorin har det tråkiga med sig att den dödar de flesta andra. Och den dödar sig själv då det måste till en ännu inte existerande teknik för att hålla.

Så det är Ocham's Razor som gäller och här blir det det naturliga evolutionära urvalet vilket då betyder att SARS-CoV-2 existerat hos människor under en längre tid som ett lindrigt virus som sakta har anpassat sig till människan samtidigt som det blivit aggressivare.
Citera
2020-05-31, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Hoppas du är den sista PK-fjanten som är här och spottar ur dej trivialiteter hela dagarna för att rädda din regering. En typisk PK-aktivist som aldrig träffat ett virus men rabiat skriver om det för andra skäl?

Min regering? Jag är SD och har varit så längre än de flesta i denna tråd. Min avsky för framförallt C och Mp går inte att beskriva med ord. Det betyder dock inte att man skall använda denna krisen till att vrida på fakta för att kritisera regeringen.

Sådana som du är lika hjärndöda som dom värsta vänsterextremisterna som måste motsätta sig allt SD säger och gör även om dom i grunden håller med om enskilda punkter.
Senast redigerad av trazke 2020-05-31 kl. 08:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in