2020-05-31, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om smittan ökar i Sydkorea så kanske deras strategi inte är särskilt bra i slutändan?

Dom gör nu direkt nedslag och lyckas bromsa utbrottet direkt.

Sen fortsätter dom med det i 1-2-3-4 år tills smittan är borta.
Citera
2020-05-31, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Australienska forskare anser att virusets goda förmåga att binda till ACE2 receptorer i lungorna hos människor jämfört med alla andra arter som testats indikerar att viruset framställts i labboratorium.

https://www.washingtontimes.com/news...gn-manipulati/

Det verkar vara mycket på gång nu. Kaoset i USA ökar. Så spänn fast säkerhetsbältena och håll er vakna. ^^

Det är det ena och det andra är att viruset replikerar HIV i hur det lurar immunförsvaret.

Indierna var tidigt ute med att det fanns sekvenser från HIV i viruset och dom har också behandlat med HIV medicin och lyckats hålla antalet döda nere.

Jag förstår att Kina kommer neka till att det var laboratorie-virus som slapp ut för det kan också visa sig att det var "weaponized" och då ligger dom rikgtigt illa till.

Då är det biologiskt krig, vilket det iofs redan är då dom valde att sprida det globalt.
Citera
2020-05-31, 07:39
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det är väl hela kombon som suger,
-FHM teoretiserar kring olika modeller och fastnar för ett försök med - flockimmunitet.
-dom bryggar aldrig mellan att prata om att skydda äldre till att se till att det blir gjort.
-regeringen har absolut beröringsskräck.
-de mest effektiva är sociala-medier krisgruppen från S, dom slår ner stenhårt på all kritik.
-sjukvården börjar tillämpa triage lite för ivrigt, inga över 70 får IVA vård.
-äldreboendena gör som FHM säger men det smitta asymptomatiskt.
-tusentals äldre dör med kanske 10-15 års liv kvar, dom kvävs till döds utan direkt palliativ vård.
-Resten av norden gjorde annorlunda och har inte så många döda.
-regering och oponionsbildare för regering hävdar att alla andra har fel, FHM är stenhårda i sin bedömning att vi är bäst.

Kejsaren är rätt naken just nu.

Detta blir en valförlust för S, det är ju det dom försöker undvika genom att inte erkänna att dom haft fel men det är för många döda så svekdebatten kommer bli enorm.
Jag hoppas att detta blir dödsstöten för Socialdemokraterna.
Deras ideologiska grund är för alltid krossad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Håller med. Det kan direkt vara livräddande. Har själv varit "förkyld" till och från i 2 månader och samtidigt har jag haft en extrem trötthet (går inte att beskriva). Har även fått behandling för grav anemi för 2 månader sedan och just de provsvaren ser bra ut, det enda de kollar nu är blodvärdet och det har inte rasat. Så jag är friskförklarad och tröttheten skylls på covid och det är bara att vänta ut det.

Men tänk om jag är covidnegativ och det är samma sak som gav anemin som nu gör mig trött? Då förlorar jag massa tid om det skulle vara en sjukdom man måste behandla i tid. De gör bara ett blodprov, blodvärde. De har släppt allt annat eftersom jag är friskförklarad.

Där skulle det vara jätteskönt att få bekräftat att det är covid och att det kommer att gå över. Istället så när jag frågar hur jag ska agera så tycker vården att jag får väl gissa som alla andra, om jag är smittsam.

Det verkar inte som jag är den enda de kör på porten och skyller dåligmående på covid. Hört flera som sökt för svåra men ospecifika symptom som inte ens får komma och träffa en läkare. De blir diagnostiserade covid per telefon och de ska bara vila upp sig. De måste ju missa massor av andra sjukdomar just nu.

Enda som jag har som skulle tyda på covid är lite snuva och mycket nysningar och trötthet. Haft feber precis i början, men ingen hosta eller något annat typiskt. Jag vill veta vad detta är. Jag blir knäpp. Tycker det är dumsnålt att neka patienter test. Det behöver ju inte stå mellan allergi och covid, kan ju stå mellan cancer och covid. Fast även för de som kanske bara har allergi kan det vara bra att veta om de är smittade, iom att man inte vill smitta andra och den gissningslek som man själv ska ta på sitt ansvar om man är smittsam eller inte, är vansinnigt jobbig.

Samma här hade två kraftiga "influensa" perioder på typ 4dgr-1vecka.

Men i ungefär en månad har jag varit helt slut, lite som en risig pollenallergi när man inte tar desloratadin.

Orkeslös.

Eller så har jag bara spelat för mycket dataspel i min karantän
Citera
Medlem
Citat:
Det är rätt kul att media gått tillbaka till att rapportera om Trump och hur illa han regerar när vi är det land I HELA VÄRLDEN som skött corona-pandemin allra sämst.

Det är väldigt komiskt ja. Häromdagen gjorde de åtlöje av Trump i aftonblaskan för att han vägrade att bära mask. De glömde bort att nämna att i Sverige anses ju mask vara helt utan effekt utan är snarare rent av livsfarligt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Finns något som heter Anderna ditt lilla fjant.

Ursprungligen postat av Swan65
Ok, varför drabbas inte ekvatoriala länder då alls? Viruset fungerar exakt som influensa, dvs det gillar inte värme/fuktighet. Vinter med torr luft nord/syd om vändkretserna ger torr luft som gör att viruset färdas längre. Detta är självklart enligt mig. Men enligt WHO ska ju 200 miljoner dö i Afrika. Drama queens dom också

Anderna är inte ett land. Sen är det din och inte ditt. Har du lärt dig svenska av din polska hora?
Citera
2020-05-31, 07:40
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Om KD, M och SD inte lyckas lista ut hur man får S på fall efter detta så förtjänar dom inte att få sitta i regering

Dom är tyvärr inte mycket bättre och hade nog gjort ett lika dåligt jobb, Sverige är landet med störst självförtroende och minst självinsikt.

Vi har skött detta skitdåligt precis som med tsunamin. Högavlönade politiker och anställda på verken som när det verkligen gäller är sämre än medelsvensson.

Hellre regeringsskifte vart 4 år än att fat-cats ska få bli ännu mer feta och självgoda av långa regeringsinnehav. Hanteringen av smittan är mycket stor skandal och klarar man inte av att sköta det bättre så bort med dom pröva nya partier och personer.

Skiften inom politiken är bra. De som avrustade Sverige sitter väl i sin läderfåtöljer och njuter av tjänstepension. Återskapande av den civila motståndskraft vi en gång hade måste ta sin början. Sluta snacka och sluta upp med att skapa fler nya och meningslösa myndigheter.
Citera
2020-05-31, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Du får reda på om du har pollenallergi genom att inhalera näspray med anthistaminer (tex Livostin)
Besvären försvinner efter 15 min.

Passa er för Nasonex, känner två som fått migrän huvudvärk efter att dom använt det 1-2 gånger.
Citera
2020-05-31, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Jag hoppas att detta blir dödsstöten för Socialdemokraterna.
Deras ideologiska grund är för alltid krossad.

För min del får dom gärna gå tillbaka till gråsossarna, de pragmatisa som bara ledde landet bra.
Luciavtal, bra förmåner för företagen, schyssta villkor för arbetare osv.

Dagens identitetsvänster som kapat S är inte regeringsdugliga.

Problemet med M är att dom bara gör beställningsjobb åt näringslivet så dom kommer åt våra skattepengar.
Citera
2020-05-31, 07:43
Medlem
Jag gillar sveriges pandemihantering men man kan fundera på vad som verkligen var pandemin dvs viruset eller de globala reaktionerna?

https://www.technologytimes.pk/2020/05/30/german-official-leaks-report-denouncing-corona-as-a-global-false-alarm/
Citera
2020-05-31, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är väldigt komiskt ja. Häromdagen gjorde de åtlöje av Trump i aftonblaskan för att han vägrade att bära mask. De glömde bort att nämna att i Sverige anses ju mask vara helt utan effekt utan är snarare rent av livsfarligt.

Jag sitter med CNN på dagligen och sen läser jag konservativ media.

Rätt tydligt att vår samlade jouranlistkår hämtar all sin info. från CNN.
Citera
2020-05-31, 07:46
Medlem
En reflektion kring ansiktsskydd är att i Kina så har det väl i flera år varit nästan standard bland de flesta att bära ansiktsskydd i storstäderna, trots detta så gick det som det gick i Wuhan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in