2020-05-31, 00:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Skulle inte tro att det största hindret ligger i att man tror de blir arga, det är såklart skräcken för att folket ska börja vända sig emot och ifrågasätta hela migrationshaveriet. Kommer ni ihåg alldeles i början av pandemin, då AT sa att somalier verkar kraftigt överrepresenterade och vill förstå varför....sedan blev det knäpptyst med det, "någon" förbjöd honom intressera sig för det....

Ja vi kommer ihåg. Vi får väl fortsätta att brinna i skärselden då, bara att knyta näven i fickan.
Citera
2020-05-31, 00:31
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Jag har aldrig läst nåt hon skrivit. Jag vet bara att Tegnell är rätt sämst på pandemihantering.
Vad har du egentligenatt jämföra med annat än lyriska bedyranden om att bara någon annan haft hans roll skulle Sverige vara bäst i världen?
Citera
2020-05-31, 00:32
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Hobby? Hennes huvudsakliga sysselsättning tycks vara författare. Det där med virologi ligger i hennes förflutna. Det är inte hennes nuvarande sysselsättning, så frågan är om hon är så insatt i den senaste utvecklingen, även om det för närvarande är hennes hobby, vid sidan om udda bibeltolkningar. Hon har ett förflutet som virolog och tumörbiolog.

Lena Einhorn, född 19 maj 1954 i Spånga i Stockholm, är en svensk läkare, författare och regissör. Hon har tidigare var yrkesverksam som tumörbiolog och virolog.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lena_Einhorn

Jag har ingen koll på Einhorn alls. Du verkar tro att det på nåt sätt är ett plus för Tegnell att vissa motståndare är lite udda dock.

Din mentala miss är att du tror att det är vetenskapligt att förlåta en snubbe med en examen i det oändliga. Släpp det.
Citera
2020-05-31, 00:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Jag har ingen koll på Einhorn alls. Du verkar tro att det på nåt sätt är ett plus för Tegnell att vissa motståndare är lite udda dock.

Din mentala miss är att du tror att det är vetenskapligt att förlåta en snubbe med en examen i det oändliga. Släpp det.
Det ligger inget vetenskapligt i att hävda att Jesus var Paulus. Inget tyder på att Jesus ens existerade. Det är kvalificerat flum, och varför ska hon tycka sig ha rätt att jaga en statsepidemiolig med sina personliga teorier och sen gråta ut i TV för att han fått nog och inte vill prata mer med henne?
Citera
2020-05-31, 00:37
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det kommer väl komma en vinter till Afrika med. Sen är resandet inte lika stort i Afrika.

Andra virus sprids ju bra i värme tex.

Finns inte säsonger kring ekvatorn
Citera
2020-05-31, 00:39
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Det ligger inget vetenskapligt i att hävda att Jesus var Paulus. Inget tyder på att Jesus ens existerade. Det är kvalificerat flum, och varför ska hon tycka sig ha rätt att jaga en statsepidemiolig med sina personliga teorier och sen gråta ut i TV för att han fått nog och inte vill prata mer med henne?

Det är Tegnell jag snackar om, inte Einhorn. Jag har ingen koll alls på Einhorn, som sagt.

Din signatur verkar vara raka motsatsen till hur du tänker förresten.
Citera
2020-05-31, 00:40
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det beror också till stor del på D-vitaminet som vi får från solen. Därför är dödligheten mycket högre här än nära ekvatorn och därför har vi lägre dödlighet under sommarhalvåret. En av de viktigaste anledningarna till att många åldringar och mörkhyade i Sverige har dött är just d-vitaminbrist.

Sant ment ändå dör negrerna gånger 5 i London. Överbevisat med fetma
Citera
2020-05-31, 00:42
Medlem
Citat:
Visst, men om alla självutnämnda experter skulle kräva flera timmar var av ATs uppmärksamhet så blir det ju helt ohållbart. Han har ju ett jobb att sköta också.

Jag kallar henne inte hysterisk för att hon har en annan åsikt, utan för att jag hört rapporteras att hon gav ett väldigt dåligt intryck i ett TV-framträdande. Vill man bli tagen på allvar får man lära sig att framföra sina idéer på ett sakligt sätt, det borde hon veta.

Nah, som virolog är hon en fackidiot som inte klarar av det breda perspektiv som krävs av FHM. Hon har varit verksam som virolog i det förflutna men är väl mest känd som författare. 2006 la hon fram hypotesen att Jesus och Paulus var samma person. Det säger väl allt om hur galen hon är. AT gjorde nog rätt i att inte falla för hennes påtryckningar. Jesus = Paulus, WTF???

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lena_Einhorn

År 2006 väckte Einhorn uppmärksamhet med boken Vad hände på vägen till Damaskus?, där hon jämför Nya Testamentet med samtida historiska källor. Detta leder fram till hypotesen att Jesus och Paulus var samma person. Svenska Dagbladets recensent kallade det för "en problematisk hypotes som nog skapar fler svårigheter än den löser".[3]

Ett subjektivt intryck av någon, jag tyckte inte alls hon verkade hysterisk. Hysterisk är för övrigt ett enkelt epitet att lägga på en kvinna som kommer med kritik mot en man. Inte första gången. AT slängde ju även luren i örat på forskaren Cecilia, så han verkar kanske inte vara så bra på att lyssna in kvinnors synpunkter... Om de skiljer sig från hans.

Det finns massa forskare och skribenter som har alla möjliga teorier om vad som egentligen hände för 2000 år sen med Jesus osv. Anser inte att det är relevant öht för vad som sker i en pandemi som vi har just nu. Dels har inte religion nåt med detta ämne att göra och dels så är det rimligen extremt mkt svårare att avgöra vad som hände för 2000 år sen, än vad som händer i samtiden med en pandemi som pågår.

Men jag vill inte fastna i det här fokusförflyttandet som hela tiden sker från FHMs minions här inne. Det handlar väldigt mkt om att misskreditera FHMs kritiker som person. På väldigt lösa grunder, t.ex. "hen verkar hysterisk" osv. Man kan lika gärna säga att personen hade en ful frisyr. Det är inte sakliga argument om just sakfrågorna.

Nej som sagt, jag ser fram emot en granskning framöver och se hur många varningar FHM gavs, men ändå fortsatte sin strategi till varje pris. Det är den enda trösten, då det ej går att få tillbaka de avlidna längre. Så kan man iaf trösta sig i att en granskning kommer visa alla fel som begåtts av FHM. Det blir intressant. Regeringen under tsunamin fick svidande kritik efteråt i granskningar. Ngt liknande kommer nog ske här, mot både regeringen och FHM.
Citera
2020-05-31, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Ja. Dom hade kunnat dö av någonting annat, vid ett senare tillfälle. Eller: Vi vet med säkerhet att dom skulle ha dött av någonting annat, men vi vet inte vilken annan orsak. Men dött, det hade dom gjort.

Vad är det du vill ha sagt? Att det inte gjorde någonting att dom dog, eftersom dom ändå hade dött?
Nej mer att du inte inser att de som dött kanske gjort det mer på grund av bakteriell lunginflammation än p.g.a C19.
Citera
2020-05-31, 00:43
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Du ska nog gå om grundskolan och se till att inte skolka från geografi lektionerna. Ecuador och Brasilien är rätt hårt drabbade. Berätta, var ligger dessa länder någonstans?

Sluta knulla ditt polska luder nu och ta en KomVux kurs i Geografi.

Finns något som heter Anderna ditt lilla fjant.
Citera
2020-05-31, 00:43
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailorCalvin
Min människosyn är som sådan att om man offrar välbefinnandet för 99,96% av människorna för 0,04% så har man prioriterat fel. Det är så med allt i världen.

- I så fall kan man lägga ner försäkringsbolagen. Många betalar premier, men bara ett fåtal behöver utnyttja försäkringarna.

Citat:
Man får faktiskt prioritera ...

- Ja. Jag skulle ha föredragit att Sverige prioriterade krisberedskap, istället för att lägga enorma pengar på ett meningslöst projekt att försöka svälja muslimska länders växande överbefolkning.

Citat:
... och genom att ruinera en hel generation så kommer vi få just det.

- Vi behöver inte offra någon generation för att stoppa Covid-19. Vad bygger du den uppfattningen på?

Citat:
En eller flera totalt förlorade generationer som aldrig kommer få jobb eller kunna skapa sig ett drägligt liv.

- Ja. Men det är inte Covid-19 som är orsaken.

Citat:
Vi gör oss till ett U-land.

- Likväl fortsätter Sverige att skicka pengar till u-länder, samtidigt som Sveriges egna medborgare ligger döende i Covid-19.

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja med nuvarande strategi blir det så. Vi skulle gjort en lockdown i början på mars liksom vår omvärld, så hade det varit i princip över nu. Istället står vi här och stampar på Tegnells platå.

- Medan vi stampar på platån, så fylls kyrkogårdarna med allt fler hyresgäster. Man borde uppkalla en kyrkogård efter Anders Tegnell. Kyrkogården ska ha plats för minst 4395 gravar. I mitten av kyrkogården kan man placera en staty av Anders Tegnell. Vad kan man skriva på statyns sockel?

Citat:
Visst skulle vi gjort i alla fall en mjuk lock down, Löfven och tegnell var inte förberedda.

- Jag instämmer. Med ett tidigt ingripande, så hade förhållandevis mjuka åtgärder varit tillräckligt.

Citat:
Passivitet vi får betala för nu.

- Gamla och sjuka svenskar får betala priset. Tillsammans med en del yngre svenskar, som kanske inte alltid var så jättesjuka innan.
Citera
2020-05-31, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tack för att du postade det. Du tycks ha misstolkat texten. Du får läsa igenom den igen.

Rätt svårt att misstolka texten så hur misstolkade du den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in