Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
Min människosyn är som sådan att om man offrar välbefinnandet för 99,96% av människorna för 0,04% så har man prioriterat fel. Det är så med allt i världen.
- I så fall kan man lägga ner försäkringsbolagen. Många betalar premier, men bara ett fåtal behöver utnyttja försäkringarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
Man får faktiskt prioritera ...
- Ja. Jag skulle ha föredragit att Sverige prioriterade krisberedskap, istället för att lägga enorma pengar på ett meningslöst projekt att försöka svälja muslimska länders växande överbefolkning.
Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
... och genom att ruinera en hel generation så kommer vi få just det.
- Vi behöver inte offra någon generation för att stoppa Covid-19. Vad bygger du den uppfattningen på?
Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
En eller flera totalt förlorade generationer som aldrig kommer få jobb eller kunna skapa sig ett drägligt liv.
- Ja. Men det är inte Covid-19 som är orsaken.
Citat:
Ursprungligen postat av
SailorCalvin
Vi gör oss till ett U-land.
- Likväl fortsätter Sverige att skicka pengar till u-länder, samtidigt som Sveriges egna medborgare ligger döende i Covid-19.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Ja med nuvarande strategi blir det så. Vi skulle gjort en lockdown i början på mars liksom vår omvärld, så hade det varit i princip över nu. Istället står vi här och stampar på Tegnells platå.
- Medan vi stampar på platån, så fylls kyrkogårdarna med allt fler hyresgäster. Man borde uppkalla en kyrkogård efter Anders Tegnell. Kyrkogården ska ha plats för minst 4395 gravar. I mitten av kyrkogården kan man placera en staty av Anders Tegnell. Vad kan man skriva på statyns sockel?
Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Visst skulle vi gjort i alla fall en mjuk lock down, Löfven och tegnell var inte förberedda.
- Jag instämmer. Med ett tidigt ingripande, så hade förhållandevis mjuka åtgärder varit tillräckligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Passivitet vi får betala för nu.
- Gamla och sjuka svenskar får betala priset. Tillsammans med en del yngre svenskar, som kanske inte alltid var så jättesjuka innan.