2020-05-30, 22:19
Medlem
sanningenskas avatar
Hallå, jag spelar en del på Svenska Spel just nu på ombud och jag vinner en del kaffepengar på e-sport och tänker då sätta in kontanter på mitt konto. Det är ungefär 1000 kr/vecka. Jag sparar kvitton och så har jag min spelhistorik på SvS så jag kan bevisa var pengarna jag sätter in kommer ifrån, men hur stor är risken att banken kommer fråga mig om dem om jag fortsätter sätta in ca 1k/vecka? Sen undrar jag också hur det går till när banken, i mitt fall Swedbank, vill att man redogör för ens kontantinsättningar. Spärrar de kontot? Ska man skicka kvitton på brev?
Citera
2020-05-31, 03:30
Medlem
johanjosefssons avatar
Tror inte de bryr sig. När det börjar röra sig upp mot 20 000 kr "oförklarliga" insättningar i veckan, då snackar vi!
Citera
2020-05-31, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Tror inte de bryr sig. När det börjar röra sig upp mot 20 000 kr "oförklarliga" insättningar i veckan, då snackar vi!

Istället för att gissa så kan man läsa på fakta istället.
Kan garantera dig att det blir kontroll vid betydligt lägre summor än 20k/veckan.

Vill minnas att jag fick svara på frågor vid en engångsinsättning på 5000kr

https://www.svt.se/special/swedbank/reglerna/
Citera
2020-05-31, 16:22
Medlem
Ar det vita pengar sa ar det val noll problem att satta in vad du nu har.
Verkar dock omstandigt att ta ut sma svenska spelvinster i kontanter for att sedan satta in dessa pa kontot.

Gar det inte fa insatt direkt?
Eller handla upp din kontanta tusenlapp eller tva i veckan pa mat/bensin/klader/vadsomhelt du nu koper normalt.

Det ror sig ju inte om nagra stora summor direkt som du inte spenderar anda?
Citera
2020-05-31, 18:44
Medlem
sanningenskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Istället för att gissa så kan man läsa på fakta istället.
Kan garantera dig att det blir kontroll vid betydligt lägre summor än 20k/veckan.

Vill minnas att jag fick svara på frågor vid en engångsinsättning på 5000kr

https://www.svt.se/special/swedbank/reglerna/

Men hur ville de att du skulle visa var pengarna kom ifrån? Alltså rent praktiskt vad fick du göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in