Citat:
Ursprungligen postat av
Lagomjante
Perspektiv. Det dör cirka 250 människor i Sverige varje dag. Räkna februari tills idag. 30 000 döda i nornalfallet.
- Hur många dör i Norge varje år? Gav Breiviks attentat synligt utfall på siffran över årliga dödsfall? Ifall det inte gav synligt utslag, kan man då säga att Breiviks attentat var en bagatell? Var det bara medierna som förstorade upp attentatet, som var obetydligt jämfört med offren för alkohol, tobak, trafikolyckor och cancer?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lagomjante
Nu har 4300 dött av corona.
Kansle dog 2000 "extra". Hur mycket tycker ni att vi ska fucka upp samhället för att eventuellt rädda några få?
- På sin höjd behöver samhället pausas under en begränsad period för att stoppa epidemin. Det är inte nödvändigt att ödelägga samhället.
Citat:
Ursprungligen postat av
gloffgloff
De kom tidigt när jag började följa viruset i slutet på januari,
det var WHO som förmedlade informationen, minns inte om det stod på deras hemsida.
- Det betyder att det är struntprat när en
skribent hävdar att ingen kunde känna till presymptomatisk smittspridning i slutet av februari, när skidturister åkte till Alperna. Anders Tegnell borde ha känt till den presymptomatiska smittspridningen redan 8:e februari, när han uppmuntrade svenska skidturister att gärna åka till Italien.
Allt Anders Tegnell har gjort är en stor skandal. Jag avskyr den mannen mer och mer. Han är inte klantig. Han är ond. Anders Tegnell vill illa.
Citat:
Ursprungligen postat av
gloffgloff
Tegnell blev intervjuad av SVT, videointervju utomhus på landet nånstans, och han sa att han trodde inte på det där "för så är det inte för nåt annat virus"...
- Är presymptomatisk smittspridning ett helt nytt fenomen, som upptäcktes först med Covid-19?
Citat:
Ursprungligen postat av
gloffgloff
- Dagens Nyheters artikel är låst, och jag vill inte göda Bonnier med pengar. Jag vill inte ens teckna en tillfällig gratis-prenumeration, och hamna i Bonniers kund-register.
Därför kan jag bara läsa ingressen.
Citat:
Ursprungligen postat av Dagens Nyheter
Folkhälsomyndigheten: Inga bevis för att coronaviruset sprids under inkubationstiden
Folkhälsomyndigheten riktar skarp kritik mot en vetenskaplig artikel som gör gällande att det nya coronaviruset kan smitta under inkubationstiden. Den fortsatta bedömningen, säger myndigheten, är att viruset inte smittar förrän man uppvisat symptom.
– Det är anmärkningsvärt att man publicerar den artikeln, säger epidemiologen Anders Tegnell.
- Är Anders Tegnell upprörd att någon nämner möjligheten för presymptomatisk smittspridning?
Anders Tegnell har en otrolig förmåga att vara kaxig mot alla som går emot hans åsikter.
Anders Tegnell har varit kaxig mot skolor som har bett elever att stanna hemma när det har funnits risk för osynlig smittspridning. Anders Tegnell har varit kaxig mot Sveriges grannländer, när dom har ingripit mot Covid-19. Johan Giesecke har varit kaxig mot Sydkoreas kraftfulla bekämpning av Covid-19.
Citat:
Ursprungligen postat av
gloffgloff
Minns inte om WHO drog tillbaka artikeln
eller ändrade nån information kring viruset efter det,
professor Kim Woo-Joo säger i en intervju att flera studier finns från flera
länder som visar på presymptomatiskt smittspridning.
EDIT: reservation, jag kan minnas fel med hemsidan,
så jag justerar inlägget till ett mer sakligt inlägg
- Stort tack för att du tog dig besväret att svara på min fråga!