2020-05-30, 23:37
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Ja
Tack! Frågan fick bohuslänningens direktrapportering av ngn och svaret var T och hans advokater. Vilket man tar som ett NEJ då.
Tänkte att dom säkert var där.
Vet du att dom var där?
Citera
2020-05-30, 23:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
I en liten lägenhet kan man undersöka allt som är av intresse och det har förmodligen även gjorts. Nu finns mgms fingeravtryck på foliet som huvudet var inlindat i. Hans fotspår i blodindränkt matta mm etc. Vad skulle blodspår på en handenhet bevisa? Det är rundgång i tråden.
Han är redan bunden till styckningen genom fingeravtryck samt att ingen annan skulle rimligen kunna ha utfört det. Det finns ingen "Mållgan".
Åtalets enda problem är att bevisa mord. Indicierna är kompakta och till 100% vederhäftiga. Att föreslå en "Mållgan" ligger inte inom rimligt tvivel.

Såklart - men jag tycker det är konstigt att de inte kontrollerat hans handkontrollen till hans spelkonsol.

OCH inte minst hans spelande - dvs hans Playstation-spelkonto avs tider han spelat. Enligt honom själv spelade han i flera timmar på morddagen. Och just TIDER är ju av stor vikt i detta fall, för att kunna kartlägga Ts rörelser.
Citera
2020-05-30, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Du är säker på att dessa fått stryk pga brottet dom sitter inne för?
Anders Eklund fick väl stryk av en som satt för grov våldtäkt el va de mord på en kvinna?
Jaja de lär visa sig, hoppas han tar livet av sig snarast efter dom,
Jag är iaf säker på att många pedofiler och våldtäktsmän fått stryk, pga av deras brott, där finns inga tvivel, både i fängelset och efter de blivit släppta! Med all rätt! Sen hoppas jag inte att han får den friheten att ta sitt liv, han ska inte ha den rätten till utgången av sitt liv! Hans liv och val ska inte ligga i hans egna händer, den rätten har han förbrukat.
Citera
2020-05-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coubertin
Jag var med och sökte liksom i höstas. Vi får inte säga exakt var vi söker men i tidningarna står ju vissa områden omnämnda. Man gör alltid fynd men de vi gjorde tror jag knappast är intressanta tyvärr. Några av hennes anhöriga fanns på samlingsplatsen, starkt att de orkar. Vilken tragedi.

Varför ska man ens vänta på MP eller FIKK jag menar vad fan hade jag bott i närheten så hade jag gjort en privat sökning det är väl ingen som kan hindra en från att leta i skogar osv.
tror många hade anslutit sig för att leta.

Fruktansvärt, bara familjen vet vad dom går igenom.

Hemskt att man inte ens kan begrava sin dotter, besöka platsen lägga en ros eller bara vara där.
Svinet kommer inte ens få något straff alls, blir så arg på svensk lag, meN lura staten på pengar då jävlar krävs inga bevis eller något för att få sitta i 15 år.Tragiskt.!
Citera
2020-05-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Det är riskabelt. Men hur riskabelt är det inte att fylla andra personers sopkärl med kroppsdelar? Vissa av sopkärlen har ju tömning varannan vecka. Det skulle börja lukta efter en dag. Väldigt iskallt gjort måste jag säga om det är så.
Det är alltid riskabelt att göra sig av med en kropp tror jag. Ha en resväska med sig till havet med kroppsdelar och vikter i och gärna en båt också. Det är trots allt bara 1 mil till öppet hav från hans bostad. Det är anmärkningsvärt tycker jag.

Jag tycker FUPen är lite tunn, och det där med färddatorn hoppas man ju att polisen har sökt igenom under längre tid och inte bara november månad. För att se om hans körmönster ändrats över tid.
Det enklaste sättet att gömma en kropp är under en rotvälta. Då krävs förstås tillgång till motorsåg och vana av att använda den. MGM kommer väl från icke trädfällande nation?
Citera
2020-05-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Känns som att hela Uddevalla är sökt. Helt otroligt att hon bara är borta!

Jag tänker såhär.
Han verkar gilla sopor och soprum (menar vem fan är så dum och slänger bevis i sitt egna soprum).
De 5 gångerna han åkte hem med sin arbetsbil under ett jobbpass, tror jag att han åkte hem för att hämta delar för att sedan slänga. Antingen i containers eller sopbingar.

Jag vet att det sökts uppe på tippen 1 eller 1 1/2 vecka efter W försvann utan resultat.

Nu har det gått 6 månader och risken att hon redan är bränd är stor.

Har pratat med polisen om detta flera gånger och sagt ”alla soprum töms olika i hela Uddevalla. Alla containrar töms olika, det kan vara en gång i veckan, varannan vecka, en gång i månaden... Han kan ha slängt henne varsom! I princip alla containrar som jag kollat i Uddevalla har varit olåsta! Då måste sök ske på tippen i Uddevalla och Trollhättan!”

Edit: nej... risken är tyvärr att det kan bli så.

Ja precis, jag tror faktiskt också det. Han leker dum i rättegången men tro mig han visste mycket väl hur allt skulle gå till. Kanske var det planerat till och med. Det är något vi eller familjen kommer att ta reda på.

T vet att utan kropp finns inga bevis, och utan bevis är han fri.
Citera
2020-05-30, 23:53
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Jag är inte ute efter att ifrågasätta det du skriver, försöker bara hänga med.

Är det denna biltur du menar?
30 min

Som inte stämmer med jobbfordonets GPS logg?
Det var den 30 minuters turen jag syftade på ja, däremot får jag inte ihop den med loggen du lägger upp i andra länken. Där ser allt ut att stämma även om jag inte riktigt förstår vad som menas där.
Men besöken är inloggningar han gör hos brukare antar jag utifrån vad hans chef sagt.
Vilken sida hittar jag gps-loggen i vitt/gult?
Hittar den inte nu men det ser iallafall ut som att han varit hos brukare under de 30 minuterna nu...
Citera
2020-05-30, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Ja precis, jag tror faktiskt också det. Han leker dum i rättegången men tro mig han visste mycket väl hur allt skulle gå till. Kanske var det planerat till och med. Det är något vi eller familjen kommer att ta reda på.

edit: aldrig kommer få reda på
Citera
2020-05-30, 23:59
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det tycker jag! Bättre en gång för mycket:-)
Kanske kom tipset bort i den tidiga inflödet av tips. De efterfrågar ju nya uppgifter.

Då ringer jag imorgon igen 🙏
Citera
2020-05-31, 00:03
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priv31

Ja det kan varit planerat, det har jag också tänkt på.

Hoppas inte... hoppas inte han går fri.
Citera
2020-05-31, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det enklaste sättet att gömma en kropp är under en rotvälta. Då krävs förstås tillgång till motorsåg /../

Rotvälta och motorsåg, hur får du ihop den ekvationen?🤔
Citera
2020-05-31, 00:04
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Rotvälta och motorsåg, hur får du ihop den ekvationen?🤔
Tror personen menar att man lägger kroppen under vältan och sen sågar av trädet med motorsågen så den slår igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in