Citat:
Ursprungligen postat av
Suchka
Reagerade på det tidigare. Han erkände att han brukade en femma i månaden, vilket låter rimligt om man ser till hans ekonomi. Och just brukade var ordet han själv använde. Missbruk involverar i min mening mer än så. Så att han var så djupt nedkörd i droger vet jag inte om jag köper. Inte värre än att dra i sig några bärs i veckan. Men det låter ju såklart mer gangster.
Citat från fupen:
"Mohammed berättar att Tishko har använt droger och att det förändrat honom. Det är jobbigt för Mohamed att berätta om detta. Men han vill berätta eftersom det kan vara viktigt."
"Mohammed sa något i stil med att det inte är bra att använda varje dag och speciellt inte när man mår dåligt"
"När Mohammed pratade med Tishko i somras och han skrattade åt Mohammed så blev han sårad. Mohammed försökte prata med honom om vad han såg och Tishko bara skrattade. Mohammed kände att det hade gått för långt, att det bara handlade om rökat."
"Jag kan säga de gångerna jag såg honom sen de flytta. Han har blivit sjukt
smal. Alltså sjukt smal."
"Tishko hade börjat röka och använde gräs. Han förespråkade droger och han ville erbjuda mig detta. Han ville bevisa för mig att det var bra."
"Sen vet jag inte om det är sant men jag har hört att Tishko tog "lappar" . "lappar" är LSD eller MDMA. Det kanske hade knarkat sönder sig."
"Nej, jag har bara hört att han pundat mycket och att han till och med var skyldig folk pengar och fått stryk för detta. Jag vet dock inte om detta stämmer."
Om fyra olika vänner har dessa kommentarer om Ts droganvändning, tror jag att man kan utgå från att han hade problem. Tror man på goda grunder kan anta, att det som sipprar upp till ytan är toppen på ett isberg.