2020-05-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det gjorde han definitivt. Datan stödjer detta - man kunde påvisa när han gått hemifrån, anlänt till stationen, rest, att han stannade 90 minuter i Ljungskile innan han började traska norrut.

Han har själv sagt att han knappade in Uddevalla på sin GPS och började gå längs E6. Samt påståendet att han lyssnat på musik i Ljungskile. Osv. Alla är överens om att han hade sin mobil med sig till Ljungskile.

i FUP sida 142 och 142 kan man se hur hans mobil rör sig i Ljungskile 14 Nov.
Citera
2020-05-30, 20:53
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Som någon annan skrev, det ligger inte långt från Ts bostad med bil, och därav ingen liklukt.
De har inte bara sökt Gustafsberg utan även någonstans i Tureborgsområdet. Det jag har reagerat över är då en tur som han tog till en brukare den 18e, som enligt gps tog 30 minuter!
Även om inte gpsen i arbetsbilen visar avvikande mönster så gör tiden det. Det tar inte så lång tid att ta sig runt med bil i Uddevalla, skulle vara om det var studentvagnar i hela stan men tvivlar på att så var fallet denna dag i November 😝

För övrigt är Gustafsberg ett stort grönområde som många känner till i trakten och hänger på i sommartid, med få bostäder och desto mindre människor i November.
Okej, jag förstår. Alla närområden kring Uddevalla blir ju såklart intressanta. Själv har jag varit inne på att han fått hjälp alternativt dumpat kroppen i havet kring Lysekil. Just för att det är öppet hav och svårt att hitta där.

Jag tycker hans beteende efter mordet (speciellt körningarna på arbetstid) är minst sagt konstigt. Att han var hemma 6(?) gånger under ett arbetspass osv. Så han kan ju ha dumpat kroppen på andra sätt som sagts tidigare i tråden. Typ sopkärl m.m..

Ska tilläggas också att jag inte har bra lokalkännedom eftersom jag inte bor där. Så det är svårt för mig att avgöra bra dumpningsplats men jag tänker havet är alltid en bra go-to😊
Senast redigerad av Aaronwanbissaka 2020-05-30 kl. 20:57.
Citera
2020-05-30, 20:53
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
- MGM:s fotspår i blodet:
Denna känns tyngre. Eftersom det inte finns tecken på andra människor i lägenheten (också stark teknisk bevisning), så är det osannolikt att någon annan kunde utföra gärningen i lägenheten. När hans fotspår dessutom är i självaste blodet, bevisar det ju att han varit där? Men har han endast ett par skor? Det kan ju vara så att den "potentiella gärningsmannen" har tagit hans skor och tryckt de mot blodet för. Eller kan skoavtrycket kommit efter mordet skett. Finns det övervakningskameror från Netto som styrker skobeviset?

Men snälla. Han har gått barfota i blodet och sen har det blivit fotspår på golvet. Det är spår från hans vänsterfot.
Det är som fingeravtryck.
Sådu menar att denna ”potentiella gärninsman” lånade T’s ena fot en stund utan att T märkte det? 😉
Citera
2020-05-30, 20:55
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Mkt möjligt, jag har inte följt någon rättegång tidigare.
Jag hoppas att så mycket som möjligt av Ts förhör kommer läggas upp iallafall.

Vi får vara tacksamma att någon bemödar sig att lägga ut det och dela med sig till oss 🙂
Hur kommer det sig att du följer just den här rättegången? Tänker om du inte varit särskilt intresserad förut. Du kan svara pm om du vill eller inte alls😃 bara nyfiken
Citera
2020-05-30, 20:56
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Alltså dessa "strimmor" på ryggen är inget annat än hudbristningar man kan få. Troligen när han kom in i puberteten och växte på längden.
Någon som vet hur lång T är? Han ser ganska kort ut...

Och såret på läppen är knappast någonting som polisen skulle reflektera över. Det satt inte så till att man lätt ser det och inte var det stort heller.
Citera
2020-05-30, 20:56
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
De fann 14 av Tishkos fingeravtryck på folien runt huvudet. Sen var det två avtryck som inte går att identifiera. Som jag fattade hör de också till Tishko men är för utsmetade att säkert fastställa att de är hans.
När jag läser i fupen så tolkar jag det som många fler.
Ovansida lager 1: 7 skikt, totalt 15 fingeravtryck från T.
Ovansida lager 2: 4 skikt, totalt 2 fingeravtryck.
Undersida lager 1: 5 skikt, totalt 2 fingeravtryck.
Undersida lager 2: 4 skikt, inga fingeravtryck.
Inre lagret runt huvudet: 14 skikt, inga fingeravtryck
Inre lagret runt huvudet: 16 skikt, inga fingeravtryck
*Förtydligande: inga avtryck som bedömdes vara användbara för jämförelse...kanske kan man tolka det som att där finns avtryck men inte tillräckligt starka för att säkra...

Så, totalt verkar det som man har 19 fingeravtryck som identifierats till T.
Citera
2020-05-30, 21:03
Medlem
Citat:
Som någon annan skrev, det ligger inte långt från Ts bostad med bil, och därav ingen liklukt.
De har inte bara sökt Gustafsberg utan även någonstans i Tureborgsområdet. .

Bohusläningen skriver idag att de sökt mellan Fagerhult och Lane Ryr efter att en privatperson tipsat om mystisk aktivitet i november förra året. Personen skall ha haft mörka sportkläder på sig och liknat den misstänkte. De mötte de facto tipsaren idag när de var där uppe och sökte.

" I dessa skogar finns det mycket svamp, men man plockar väl inte svamp mitt i natten i november och det var det jag reagerade på, säger tipsaren och fortsätter:

– Han jag såg stå utanför bilen hade mörka sportkläder på sig och var inte helt olik den som nu sitter häktad, säger han."

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/s%C3%B6ket-efter-wilma-forts%C3%A4tter-1.28629643
Citera
2020-05-30, 21:04
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Okej, jag förstår. Alla närområden kring Uddevalla blir ju såklart intressanta. Själv har jag varit inne på att han fått hjälp alternativt dumpat kroppen i havet kring Lysekil. Just för att det är öppet hav och svårt att hitta där.

Jag tycker hans beteende efter mordet (speciellt körningarna på arbetstid) är minst sagt konstigt. Att han var hemma 6(?) gånger under ett arbetspass osv. Så han kan ju ha dumpat kroppen på andra sätt som sagts tidigare i tråden. Typ sopkärl m.m..😊
Att dumpa i havet verkar ändå riskabelt om man inte har båt.
Vet inte om det är så konstigt att han är hemma eftersom han bort "mitt bland" sina brukare och varför inte stanna hemma då.
Har inte samma arbete som T, men om jag är ute och kör mycket vissa dagar mellan mina kunder så stannar även jag hemma.
Jag skulle se det såhär, om man kan spåra färddatorn på hans bil över en längre period för att se om han brukar göra såhär så är det egentligen inget avvikande.
Men om endast denna dag var såhär, ytterst märkligt!
Jag tror också på sopkärl, tveksam på torson dock..
Han påstod ju att han va hemma för att se om wilma dykt upp hemma, visserligen skulle hon kunna bli insläppt och satt i trappuppgången, för hon hade ju inga nycklar.
Citera
2020-05-30, 21:05
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
När jag läser i fupen så tolkar jag det som många fler.
Ovansida lager 1: 7 skikt, totalt 15 fingeravtryck från T.
Ovansida lager 2: 4 skikt, totalt 2 fingeravtryck.
Undersida lager 1: 5 skikt, totalt 2 fingeravtryck.
Undersida lager 2: 4 skikt, inga fingeravtryck.
Inre lagret runt huvudet: 14 skikt, inga fingeravtryck
Inre lagret runt huvudet: 16 skikt, inga fingeravtryck
*Förtydligande: inga avtryck som bedömdes vara användbara för jämförelse...kanske kan man tolka det som att där finns avtryck men inte tillräckligt starka för att säkra...

Så, totalt verkar det som man har 19 fingeravtryck som identifierats till T.

Ja! Och det måste vi ju fatta att han har rullat ut flera meter folie för att dölja lukten från hans lilla lilla haschkaka. Fem gram är ingen stor bit.
Så många meter folie till en sån liten bit. Hur ser den folien ut sen då och hur i helvete skulle han bemöda sig med att rulla upp den varje gång han skulle röka. Mycket trasig folie skulle det bli och mycket folie skulle det gå åt minsann.

Och det har gått åt, men till något helt annat 🥺

Han har verkligen tänkt till idioten.
Citera
2020-05-30, 21:08
Medlem
Finns det möjlighet att kolla sopp bilarnas tidslinje i området? Jag tror nämligen att han kom hem från jobbet för att hämta likdelarna och kastade dem en efter en i olika soppbilar. Sopphämtarna är ofta två stycken och lämnar bilen i tomgång och helt obevekat när de hämtar soppkärl. Det är bara slänga säcken i bilen och trycka på knappen. Ingen märker. Man är klart på sekunden och får man ingen liklukt i bilen eftersom man är färdigt med allt på fem minuter. Det är bara min gissning.
Citera
2020-05-30, 21:12
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Att dumpa i havet verkar ändå riskabelt om man inte har båt.
Vet inte om det är så konstigt att han är hemma eftersom han bort "mitt bland" sina brukare och varför inte stanna hemma då.
Har inte samma arbete som T, men om jag är ute och kör mycket vissa dagar mellan mina kunder så stannar även jag hemma.
Jag skulle se det såhär, om man kan spåra färddatorn på hans bil över en längre period för att se om han brukar göra såhär så är det egentligen inget avvikande.
Men om endast denna dag var såhär, ytterst märkligt!
Jag tror också på sopkärl, tveksam på torson dock..
Han påstod ju att han va hemma för att se om wilma dykt upp hemma, visserligen skulle hon kunna bli insläppt och satt i trappuppgången, för hon hade ju inga nycklar.
Det är riskabelt. Men hur riskabelt är det inte att fylla andra personers sopkärl med kroppsdelar? Vissa av sopkärlen har ju tömning varannan vecka. Det skulle börja lukta efter en dag. Väldigt iskallt gjort måste jag säga om det är så.
Det är alltid riskabelt att göra sig av med en kropp tror jag. Ha en resväska med sig till havet med kroppsdelar och vikter i och gärna en båt också. Det är trots allt bara 1 mil till öppet hav från hans bostad. Det är anmärkningsvärt tycker jag.

Jag tycker FUPen är lite tunn, och det där med färddatorn hoppas man ju att polisen har sökt igenom under längre tid och inte bara november månad. För att se om hans körmönster ändrats över tid.
Citera
2020-05-30, 21:12
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Och såret på läppen är knappast någonting som polisen skulle reflektera över. Det satt inte så till att man lätt ser det och inte var det stort heller.
Näe, tycker knappt man ser det på bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in