2020-05-30, 18:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Är du verkligen säker på det fetade? Är ingen expert men det får mig lite brydd.

Nej BlueStar reagerar på hemoglobin:
https://www.bluestar-forensic.com/en/our-products/bluestar-forensic/documentation

Kadaverin är inte ett protein utan en amin.

Kopierar in min tidigare post:
Cadaverine is a foul-smelling diamine compound produced by the putrefaction of animal tissue. Cadaverine is a toxic diamine with the formula NH2(CH2)5NH2, which is similar to putrescine's NH2(CH2)4NH2.”
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cadaverine

Kadaverin är en amin
”Vad är aminer? Aminer är organiska ämnen som innehåller en amingrupp, –NH2.
Aminer luktar!
"Fiskdoft" = aminer
"Ruttnande kadaver" = putrescin (1,4-butandiamin) och kadaverin (1,5-pentandiamin) = diamin, en amin med exakt två aminogrupper.
Putrescin och kadaverin bildas när aminosyror i kadavrets ruttnande kropp bryts ner.”
https://ehinger.nu/undervisning/index.php/kurser/kemi-2/lektioner/organisk-kemi/5601-aminer.html
Citera
2020-05-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Skönt att de bytt lås. Han har ju stenkoll på vart man kan göra nycklar utan frågor.

Tänkte samband med det på 5 ggr hem under arbetsdagen. Om det nu fanns två extra nycklar reggade på den dagen finns det en möjlighet att han fått hjälp med undanröjande av bevis mm.

Och hans visiter var för att övervaka. Hade ju lnskat att man kollat hans bekantas telefon rörelse el ev bildata.

Funderar fortfarande på hans mobils trafik under perioden när de anhöriga besökte lgheten.
Man hittar ju bara vad jag förstått missade samtal, men lik förbaskat dök snubbarna upp.

Han omtalar det som att väktaren sett W men dementerar.
Vem är väktaren??

Tror han ville ha backup ifall familjen skulle hitta Ws kroppsdel.

Men nått med detta stämmer inte

Håller med, får en känsla att babbeluringarna undanhåller info, och det skulle inte förvåna mig det minsta.

Och honan eller hanen till avkomman, har nog en hel del att berätta, tror jag också
Citera
2020-05-30, 18:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Håller med, får en känsla att babbeluringarna undanhåller info, och det skulle inte förvåna mig det minsta.

Och honan eller hanen till avkomman, har nog en hel del att berätta, tror jag också

Känslan runt dem är stark
Citera
2020-05-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Ingen chans. T åkte till Göteborg direkt efter grälet. Kroppen transporterade han under natten till fredag. Någon granne hörde tunga steg i trappan.

Åkte till Göteborg, efter vilket gräl?

Är du säker på att du läst rätt nu?
Citera
2020-05-30, 18:20
Medlem
backlashfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Hmm.. på nästa bild med ”Bluestar-ljus”är ps4:an borta... eller?

https://forumbilder.com/i/r5gl

Ja ser ut som det är borta. På de bilderna hänger istället sladden fram som tidigare låg bakom PS4. Ett avlångt vitt föremål är även flyttat. Finns med på de vanliga bilderna men inte bluestar-bilderna.
Citera
2020-05-30, 18:23
Medlem
Vet man vilken/vilka de anhöriga till Tishko är, dvs. som har varit på plats under rättegången?
Citera
2020-05-30, 18:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Hmm.. på nästa bild med ”Bluestar-ljus”är ps4:an borta... eller?
https://forumbilder.com/i/r5gl

Citat:
Citat:
Både enheten och kontroll syns på bilden 🤔
https://forumbilder.com/i/r5gj

Ja den är urkopplad där, endast kabeln hänger fram.
Nu tror jag ju inte att det är själva enheten han ev slagit till henme med, utan handkontrollen
Men den är inte ens topsad.
Citera
2020-05-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Såklart vet inte jag vad som hänt, men om du frågar mig vad jag tror så.
-Huvudet har kapats i Ts duschrum, efter döden (tar för givet! annars för makabert).
-Men vilken tid, ja, tidigast kl 22.20 den 14/11.
-Paketering tydligen Tishkos verk. Fingrar på foliet, ja? Men på tejpen inte lika lätt att öppna en tejprulle efter köpet och mäta och kolla längden så att man inte blivit lurad på affären jojo....
- T. har städat, möjligen med hjälp av Mållgan.
-Bortforslat kroppen, ja, där blir det problematiskt för en som inte har bil! Då kallar han på hjälp - vem, hur, var, det är frågan.

Nu vet ju inte jag om Tishko handlar eller ej för pensionärerna. Kanske hade han möjlighet att låna någons dramaten eller dra maten som några så fyndigt kallar dom, dvs tygförsedda shoppingvagnar med två hjul och handtag
Citera
2020-05-30, 18:27
Medlem
oenophiles avatar
Hur fungerar det nu under rättegången i häktet? Sitter T fortsatt med restriktioner, eller är han fri att titta på nyheterna/internet nu?
Citera
2020-05-30, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Han" kände på sig" att hon fanns i Göteborg. Det var "spåret" ifråga.
Hela påståendet är ju världsfrånvänt, befängt, elakt.
Vad är det ens han vill uppnå med det, egentligen?
Tishko den allsmäktige, han är Wilmas enda anhörige. Han har inte blött trots att de har hittat blod från honom. Han har inte sett något blod trots att han varit hemma i lägenheten hela fredag, lördag, söndag. Han kan åka till usa utan några pengar på fickan för att hjälpa den store Trump med hans kampanj. Han är oövervinnerlig och alla som säger något annat är patetiska värdelösa och har gjort sitt jobb dåligt... Grandios personlighetsstörning eller något sådant. Smart är han inte, det är ren tur att kroppen inte är hittad eller så har någon av hans knarkarkontakter hjälpt honom med bortforsling av kroppen. Han ska ju ha sagt till Wilmas syster att han kände de som kunde få folk att försvinna eller något åt det hållet. Mindre nogräknade personer som hjälpt honom och i utbyte är han fast för resten av sitt liv i deras klor... Han är ägd.
Citera
2020-05-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det är väl klart att det inte är rimligt att hon slagit sig själv upprepade gånger, så det tom hamnat fragment på möblerna. Men problemet är ju att just DETTA skulle kunnat hänt under styckningen. Med tanke på att våld som slår upp fragment och vävnadsrester MÅSTE uppkomma av explosivt eller i vart fall oerhört kraftfullt våld, så är det ju troligt eller möjligt att det uppkommit av KNIVEN, vid STYCKNINGEN, när Wilma REDAN dödats.

Är du med på skillnaden?

Tänker du Wilma dött en naturlig död, och han styckade henne efterpå?

Låter det inte som något ur fablernas värld?

Men, det skall ju bevisas också, och jag tror faktiskt åklagar´n fixar det.
Citera
2020-05-30, 18:31
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det verkar ju inte som han har haft någon plastpåse runt alltihopa eftersom det har läckt ut blod ur väskan. Säger ju också lite om hur tankeförmågan är.

Ja det gör det verkligen!
Men mitt ursprungsinlägg var fel, det var fyra lager och sedan flera skikt av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in