2020-05-30, 14:52
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Du har rätt i din argumentation. Hade det funnits en större väska hemma och Tishko skulle resa till USA, varför inte ta den?

Chansen är ju istället att Tishko gjorde något helt annat under sin frånvaro. Han var ju trots allt bortrest ett antal dagar.
Han har isåfall köpt biljett till USA utan att vilja nyttja den, och lyckats dölja sina verkliga planer för alla. Det är osannolikt.

Så nej, det fanns nog ingen annan resväska.

Precis. Varför inte ta den?

Har du koll på hur många dagar? Det har inte jag men tycker mej minnas att han fick skjuts till Landvetter på natten, och kom tillbaka hem dagen efter?

Nej tror inte heller det fanns någon mer resväska.
Citera
2020-05-30, 14:53
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, polisen frågar dessutom T om det var 2 svenska killar med i slagsmålet, och T svarar: ja.

Borde inte polisen ha frågat dessa svenska killar om T var med i bråket, det känns som att polisen vet vilka dessa svenska killar är. De frågar om T vill göra anmälan, vilket T inte vill.

Men genom dessa "svenska" killar kan man ju få veta OM T hade resväska med sig, ryggsäck, påsar etc.

Ja men precis!

Ringt in detta tips?
Citera
2020-05-30, 14:55
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLz2oj/fortsatt-sok-efter-wilma-i-uddevalla-efter-nytt-tips

Hoppas detta ger något! En bil har alltså synts till där vid en märklig tidpunkt med. Intressant.

Hoppas hoppas hoppas!!!!
Citera
2020-05-30, 15:00
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Låset byttes ju ganska snabbt efter hans gripande.
Nä, det är helt uppenbart att Tishkos trovärdighet kommer bedömas som låg.

Vad är försvarets mest "rimliga tvivel" för närvarande? Deras starkaste punkter, dvs.

Skönt att de bytt lås. Han har ju stenkoll på vart man kan göra nycklar utan frågor.

Tänkte samband med det på 5 ggr hem under arbetsdagen. Om det nu fanns två extra nycklar reggade på den dagen finns det en möjlighet att han fått hjälp med undanröjande av bevis mm.

Och hans visiter var för att övervaka. Hade ju lnskat att man kollat hans bekantas telefon rörelse el ev bildata.

Funderar fortfarande på hans mobils trafik under perioden när de anhöriga besökte lgheten.
Man hittar ju bara vad jag förstått missade samtal, men lik förbaskat dök snubbarna upp.

Han omtalar det som att väktaren sett W men dementerar.
Vem är väktaren??

Tror han ville ha backup ifall familjen skulle hitta Ws kroppsdel.

Men nått med detta stämmer inte
Citera
2020-05-30, 15:02
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han är sannerligen one of a kind.
Man brukar kunna sätta sig in i en lögnares strategiska lögner, men här finns varken rim eller reson.

Vad syftet med att måla in sig så rejält i hörnet med att ihärda att han varit hemma hel tiden fredag-lördag-söndag...så mordet har inte kunnat ske i lägenheten för han har juv arit där...allt blod till trots, och huvudet i garderoben med 18 fingeravtryck...

Jag kämpar för att förstå...
Det enda man behöver förstå är att T inte tänker normalt. Han växlar mellan arrogant självsäkerhet och att tycka synd om sig själv. Klassisk psykopat. Alla graverande bevis som polisen lägger fram rubbar inte hans övertygelse om att han står över rättssystemet.
Citera
2020-05-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, polisen frågar dessutom T om det var 2 svenska killar med i slagsmålet, och T svarar: ja.

Borde inte polisen ha frågat dessa svenska killar om T var med i bråket, det känns som att polisen vet vilka dessa svenska killar är. De frågar om T vill göra anmälan, vilket T inte vill.

Men genom dessa "svenska" killar kan man ju få veta OM T hade resväska med sig, ryggsäck, påsar etc.
Jag tror man ganska snabbt kunde avfärda den teorin helt. Tishko tackade och tog emot när polismannen ställde ledande frågor - förmodligen ville Tishko prata så lite som möjligt.
Citera
2020-05-30, 15:04
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLz2oj/fortsatt-sok-efter-wilma-i-uddevalla-efter-nytt-tips

Sökområde Gustafsberg, alltså. Känns både rimligt och orimligt. Rimligt pga kort avstånd:

Citat:
Om den misstänkte förövaren har förflyttat kroppen i en av de undersökta bilarna så borde körsträckan inte ha varit längre än 5–7 minuter eftersom hundarna inte markerade i bilen, vilket kan betyda att antingen har kroppen inte legat där särskilt länge eller inte alls, förklarar Daniel Brodin.

Orimligt pga just Gustafsberg, såvitt jag vet är det ett populärt strövområde med allt vad det innebär av människor och hundar överallt. Jag har svårt att föreställa mig att T (som ju verkar mer än lovligt svagbegåvad) skulle gjort ett gediget jobb med att gömma kropp eller kroppsdelar. Att inget har hittats -mer än huvudet- än tror jag handlar om att T haft mer tur än skicklighet i sina förehavanden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Det fanns i alla fall 15 lager runt huvudet som polisen har delat upp och tagit bild på i FUPen. Vet inte om varje lager består av en bit folie eller om det är vikt flera gånger. Men om vi räknar på 70 cm per bit x 15 = 1005 cm. Blir ju ganska mycket ändå.
Det verkar ju inte som han har haft någon plastpåse runt alltihopa eftersom det har läckt ut blod ur väskan. Säger ju också lite om hur tankeförmågan är.
Citera
Medlem
Citat:
Jag är med på den grejen. Det är rätt uppenbart att det gått till som du beskriver.

Däremot är jag osäker på hur en blodig misshandel före döden, kunnat leda till icke-blodigt överkast. Hade blodet koagulerat eller torkats, använde Tishko baddraperiet som "presenning"?
Jag vill inte kalla dig för "dum i huvudet". Tänk ett varv till. Eller två.
Citera
2020-05-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
Är det helt säkrat att det är blod från brottsoffret!?
Ja, det stod i FUP att det var Wilmas blod. Men det fanns bara på solskyddet på passagerarsidan, av alla ställen. Det kunde inte heller dateras.
Citera
2020-05-30, 15:08
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det behöver ju inte vara exakt kvadratiskt kan ju vara en kant av något hårt som träffat där....tex en handkontroll till en PS4:
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstation/playstation-tillbehor/sony-ps4-dualshock-4-v2-jet-black/237242.14409/

”Till höger i pannan ses en fläckformad, 2,5 x 2,5 cm stor, blågrön hudmissfärgning med centrum 7,5 cm till höger om medellinjen och 4 cm ovanför inre ögonvrårna. Underliggande hudmissfärgningen ses blåsvarta blödningar i muskulaturen och fettvävnad”

Kanske en rejäl smäll rakt mot ögat?

”Vid vidare dissektion av ögat ses blödningar på undersidan av ögonbulben och ett nedpressat, längsgående, 2,5 x ca 2 cm stort benfragment i ögonhålans botten ses, vilket sitter fast i den högra delen med en längsgående, ca 2 cm lång brygga med nedträngning av muskulatur och ögat i håligheten samt blödning.”

Utöver att ha slagit henne, kanske med både knytnäve och ngt trubbigt föremål, så verkar han ju ha:

SKURIT I HENNE:
”I pannan centralt ses en tvärgående 10 x 2 cm stor hudskada med ställvis blottat ben i botten och synliga ytliga strimformade tvärgående skador på skallbenet. I den högra kanten ses en triangulär hudflik vilken sträcker sig in ca 1 cm i hudskadan. I den vänstra kanten ses en hudflik vilken sträcker sig in ca 4 cm i skadan. Kanterna är svårbedömda men ter sig skarpa.”

”Ovanför hudskadan ses en ett tvärgående strimformad, 7 x 0,1 cm stor hudskada med antydan till skarpa kanter. ”

”På högra övre ögonlocket, under ögonbrynet, ses en 1,5 x 0,8 cm stor hudskada med antydan till skarpa kanter med inre begränsning 3 cm till höger om medellinjen och 1 cm ovanför inre ögonvrårna.”

OCH HUGGIT HENNE:
Underliggande skadan ses ett tiotal, strimformade, huvudsakligen parallella, tvärgående, ytliga skador på pannbenet. I ovankanten och i hudskadan ses ca fem stycken ca 2 – 3 mm stora jack i benet”

STUCKIT IN NÅGOT I ÖGAT:
Ögongloben är insjunken och strax utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada ”

Ryser i hela kroppen!
Nu när jag kollar håller jag med om 2,5 märket.
Läste det i tråden, nu vet jag 👍🏼 Hur och var.
Citera
2020-05-30, 15:11
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Jag tror man ganska snabbt kunde avfärda den teorin helt. Tishko tackade och tog emot när polismannen ställde ledande frågor - förmodligen ville Tishko prata så lite som möjligt.

Men om ni tänker efter är det ju som T själv säger en ”fysisk omöjlighet” att både slåss i Centrum och åka tåg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in