2020-05-30, 15:11
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
I o med att han var lerig... kan han dumpat kroppen i ett dike som han sen täckt över?
Ingen chans. T åkte till Göteborg direkt efter grälet. Kroppen transporterade han under natten till fredag. Någon granne hörde tunga steg i trappan.
Citera
2020-05-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeislife
Jag tror det var den 12:e. Men jag reagerade också på det, ok att sätta på vatten så det är varmt när man hoppar in, men förbered en massa vatten ? Till vad ? Och dessutom skrev ju Wilma något i stilen med, du har väl redan duschat i dag ?
Jag tror att han menade att när jag kommer hem så ska vi röka på ordentligt. Och W menade att du har väl redan rökt idag. Dom ville väl inte skriva någonting om röka för säkerhets skull, så detta var deras egna krypterade språk,som bara dom förstod. Det skulle bli fest liksom.
Citera
2020-05-30, 15:16
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinterWater
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLz2oj/fortsatt-sok-efter-wilma-i-uddevalla-efter-nytt-tips

Sökområde Gustafsberg, alltså. Känns både rimligt och orimligt. Rimligt pga kort avstånd:

Orimligt pga just Gustafsberg, såvitt jag vet är det ett populärt strövområde med allt vad det innebär av människor och hundar överallt. Jag har svårt att föreställa mig att T (som ju verkar mer än lovligt svagbegåvad) skulle gjort ett gediget jobb med att gömma kropp eller kroppsdelar. Att inget har hittats -mer än huvudet- än tror jag handlar om att T haft mer tur än skicklighet i sina förehavanden.

Eller finns det ett till alternativ. Hans kompis bil som backade honom när föräldrarna var där.
Ich att han har kunskap och vet var man kan göra nycklar utan godkännande av hyresvärd.

Undrar om nyckelkillarna har övervakning eller vet något. Kanske någon av sk vännerna fixade nycklar
Citera
2020-05-30, 15:17
Medlem
Willow1s avatar
Jag har en känsla av att namnen på s. 184 vet mer än de framkommit

Finns i lexb
Citera
2020-05-30, 15:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Angående nycklar behöver han väl inte säga mer för att skapa osäkerhet. Men han har tidigare påstått att Wilma lät göra två extranycklar, vilka hon gav till sina föräldrar.

Försöker Tishko peka ut hennes föräldrar som ansvariga för mordet på Wilma? Att de sedan velat sätta dit Tishko och planterat huvudet i garderoben. Även vissa av Tishkos försvarare i tråden verkar vilja antyda detta.

Det går såklart inte ihop med resten av hans historia. Han ska ha varit hemma hela helgen, enligt sig själv. Då finns det inget utrymme för en sådan komplott att äga rum.

Tror inte dyft på att det gjorts kopor. Inte med ett sånt kontrollfreak som T.

Ws pappa i förhör,
”Vad vet du om det finns extranycklar till Tishkos lägenhet?
- Nej det känner jag inte till. Jag har inte fått någon nyckel.
Vet du om Wilma gjort kopia?
- Nej det har jag aldrig hört talas om.”

T i förhör
”Polisen har kontrollerat uppgiften du gett oss angående nycklar till din lägenhet och inget tyder på att det finns extranycklar utöver de tre nycklar som du är visad. Vad har du för kommentar till det
– det är inte mitt jobb. Jag gav henne pengar och så skulle hon kopiera.

Du har tidigare sagt att det fanns två nycklar till lägenheten, en som du hade samt en som Wilma hade samt att Wilma skulle gjort två extra nycklar till sina föräldrar. Det skulle då bli fyra men det stämmer inte nu när det finns tre till lägenheten
– jag glömde bort den (pekar på bild med tre nycklar på ring med kedja)”

Å ANDRA SIDAN...så har ju vårt lilla geni nu i rättsalen själv slagit fast att han var i lägenheten hela tiden fredag 15 till söndag 17.
På måndagen 18/11 jobbade han MEN var hemma om 5 ggr under dagen, på arbetstid.
På tisdagen 19/11 kl.10 grips han.

På tisdagen 19/11 när poliserna lämnar lägenheten med T låser så låser de med hans nyckel.
Kl 13.20 påbörjar teknikerna sin brottsplatsundersökning.
Kl 18.00 har låskolven bytts till polisens och de lämnar platsen och på dörren sätts avspärrad-skylt upp.

NÄR ska Mållgan/Ludde hunnit ha slaktat W, undanröjt kroppen, hunnit paketetera huvudet och plantera dit Ts fingeravtryck, paketerat kuddfodral och kuddvar och kastat i soprummet OCH ovanpå det städat bort allt detta synliga blod på golven????
Citera
2020-05-30, 15:22
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Någon som vet hur jury tänker om allt det som sägs? Skulle vara intressant och få reda på hur en konversation ser ut bakom stängda dörrar.

Hur lägger dom upp allt som sagts vid förhöret? Säg i det här fallet, där han uppenbarligen ljuger, noterar det på plats och sedan pratar om det eller hur funkar det?

Jury? Sett för många AMERIKANSKA filmer?

Citat:
Ursprungligen postat av Grey.suggan
Han ljuger för han vill inte bli utvisad. Hoppas åklagaren läser här så han får lite tips för att syna hans lögner.

Han är svensk medborgare; finns inte ett ord om utvisning någonstans. Detta har också avhandlats typ 8764645 gånger redan i tråden.
Citera
2020-05-30, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var knappt något blod på överkastet enligt fupen. Profilen är kadaverin som även det lyses upp av Bluestar-teknik.

Teknikerna säger i fupen att överkastet inte är tvättat.

Är du verkligen säker på det fetade? Är ingen expert men det får mig lite brydd.
Citera
2020-05-30, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vill inte kalla dig för "dum i huvudet". Tänk ett varv till. Eller två.
Är inte helt säker på vad det är du menar att jag missar här. Bluestar och likhundarna verkar ju båda markera för kadaverin på överkastet - samtidigt finns där inga betydande mängder blod. Bägge delar är fakta, inte sant?
Citera
2020-05-30, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingdom
Tågstrul och ville inte åka buss, för den tar sådan tid, nä men då tar jag och går hem via e6 istället
Kanske att det var överenskommet att någon skulle hämta upp honom på hemvägen. Det kanske var därför han gick ut med armarna så att han skulle vara synlig. Men det kunde han väl inte säga till polisen eftersom han var ute i något skumt ärende.
Citera
2020-05-30, 15:27
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinterWater
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLz2oj/fortsatt-sok-efter-wilma-i-uddevalla-efter-nytt-tips

Sökområde Gustafsberg, alltså. Känns både rimligt och orimligt. Rimligt pga kort avstånd:

Orimligt pga just Gustafsberg, såvitt jag vet är det ett populärt strövområde med allt vad det innebär av människor och hundar överallt. Jag har svårt att föreställa mig att T (som ju verkar mer än lovligt svagbegåvad) skulle gjort ett gediget jobb med att gömma kropp eller kroppsdelar. Att inget har hittats -mer än huvudet- än tror jag handlar om att T haft mer tur än skicklighet i sina förehavanden.
Som du säger, välbesökt, belyst och känns väldigt öppet. Dessutom är det grund strand mest. Till skillnad från hamnen med kajkant undanskymt o mörkt, djupt vatten direkt, 3 minuter gångväg från MP.
Men jag hoppas att hans dumhet gör att hon hittas.
Citera
2020-05-30, 15:28
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tror inte dyft på att det gjorts kopor. Inte med ett sånt kontrollfreak som T.

Ws pappa i förhör,
”Vad vet du om det finns extranycklar till Tishkos lägenhet?
- Nej det känner jag inte till. Jag har inte fått någon nyckel.
Vet du om Wilma gjort kopia?
- Nej det har jag aldrig hört talas om.”

T i förhör
”Polisen har kontrollerat uppgiften du gett oss angående nycklar till din lägenhet och inget tyder på att det finns extranycklar utöver de tre nycklar som du är visad. Vad har du för kommentar till det
– det är inte mitt jobb. Jag gav henne pengar och så skulle hon kopiera.

Du har tidigare sagt att det fanns två nycklar till lägenheten, en som du hade samt en som Wilma hade samt att Wilma skulle gjort två extra nycklar till sina föräldrar. Det skulle då bli fyra men det stämmer inte nu när det finns tre till lägenheten
– jag glömde bort den (pekar på bild med tre nycklar på ring med kedja)”

Å ANDRA SIDAN...så har ju vårt lilla geni nu i rättsalen själv slagit fast att han var i lägenheten hela tiden fredag 15 till söndag 17.
På måndagen 18/11 jobbade han MEN var hemma om 5 ggr under dagen, på arbetstid.
På tisdagen 19/11 kl.10 grips han.

På tisdagen 19/11 när poliserna lämnar lägenheten med T låser så låser de med hans nyckel.
Kl 13.20 påbörjar teknikerna sin brottsplatsundersökning.
Kl 18.00 har låskolven bytts till polisens och de lämnar platsen och på dörren sätts avspärrad-skylt upp.

NÄR ska Mållgan/Ludde hunnit ha slaktat W, undanröjt kroppen, hunnit paketetera huvudet och plantera dit Ts fingeravtryck, paketerat kuddfodral och kuddvar och kastat i soprummet OCH ovanpå det städat bort allt detta synliga blod på golven????

T menar ju på att det skulle skett efter att han blev anhållen. Saken är ju den att låset byttes ut 18:00 tisdagen den 19 november.

Fup

https://forumbilder.com/i/r5g6
Citera
2020-05-30, 15:29
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kanske att det var överenskommet att någon skulle hämta upp honom på hemvägen. Det kanske var därför han gick ut med armarna så att han skulle vara synlig. Men det kunde han väl inte säga till polisen eftersom han var ute i något skumt ärende.
Oavsett är det ju smartare att ta vägen man får gå på...om man vill smyga vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in