2020-05-30, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Statistik på 71% undrar om det är samma statistiker som även höll på med SCB:s statistik för att mörka arbetslöshetstalen?
Säger inte mycket, det som är statistiskt bevisad däremot är att Sverige har högst dödlighet just nu i hela världen. Över 4000 har dött, undrar vad de tyckte om TEGNELLS beslut, undrar vad deras anhöriga tycker?

Alla som tycker Tegnell har gjort ett bra jobb är pantade och förvridna från topp till tå.

Nu är det svårt att jämföra med alla länder i världen pga att man räknar så olika om man räknar alls. Men om du nu ska jämföra är det dumt att desinformera. Vi ligger på åttonde plats i världen.
Citera
2020-05-30, 16:48
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är det inte. Återigen så redovisar inte Sverige perfekt men bra mycket bättre än väldigt många andra länder som bara rapporterar döda på sjukhus.

Det är fakenews, de flesta civiliserade länder i Europa Asien Nordamerika redovisar precis som vi.

Vad är meningen med det eviga upprepandet av den lögnen?
Citera
2020-05-30, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Det är fakenews, de flesta civiliserade länder i Europa redovisar precis som vi.

För att det är sant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Säga vad man vill men det är helt jävla pinsamt hur dåligt Tegnell har skött hanteringen av epidemin. Hur kan man inte stänga ner landet när dödstalet är det högsta i världen? Se på andra länder de börjar öppna nu när deras kurvor börjar gå ner. Vad händer i Sverige? Jo ingenting. Eller jo någonting, ni som lever lever ni som dör tack och hej. Fyfan för detta, men när det ska röstas då jävlar ska de komma och sugaS på för en röst.

Tegnell har haft fel på fel på fel i allt och han får fortsatt förtroende? Fyfan! Hur i hela helvetet tänker han?

Avgå TEGNELL!!!!!

Sverige 4000 döda
USA över 100 000 döda. Vilket land har flest?

I Sverige får idrotten börja. Hur vore det om du slutade med dina attacker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ah, så metastudier där många forskningsresultat ingår är desinformation.

Det är väl ingen metastudie heller. Metastudier bygger på många empiriska studier. Då gör man något seriöst, och ser både till de studier som talar för och mot en hypotes, inte plockar bara det som talar för ens linje.
Citera
2020-05-30, 16:50
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
För att det är sant.

Nä, möjligt att du känner en trygghet av att inbilla dig det, men det är inte sant.
Face the music, och sluta lura dig själv.
Citera
2020-05-30, 16:52
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Sverige 4000 döda

Fantastiskt? , man måste väl ha en IQ på minst 40 om man jämför tal rakt av utan att ta hänsyn till befolkningsmängd?
Citera
2020-05-30, 16:55
Medlem
Citat:
Sverige 4000 döda

Sverige har mest. USA har 32 ggr fler invånare, 4400 x 32 = 140.800.

Rejält mycket mer än USA med andra ord.
Citera
2020-05-30, 16:57
Medlem
Citat:
Sverige 4000 döda

Menade inte antalet överlag, den jämförelsen är så onödig som du drar. USA har över 328 000 000 miljoner invånare Sverige har ca 10 000 000 miljoner. Hade USA valt Sveriges strategi hade de haft 10 miljoner döda.

Vad gjorde man i Sverige? en sketen karens på 490 kronor.

Kommer inte sluta med mina verbala attacker alls.
Citera
2020-05-30, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Det är fakenews, de flesta civiliserade länder i Europa Asien Nordamerika redovisar precis som vi.

Det är ingen lögn finns troligtvis inget land som redovisar precis som andra länder och läkare i vårt grannland Norge har ju själva sagt att de redovisar annorlunda än vad Sverige gör.
Citera
2020-05-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Vart tog den där matematikern vägen? Han med sina modeller som skulle visa när vi blir "flockimmuna"? Har inte sett honom i stats-TV-rutan på flera dar nu. Gick han under jorden efter fiaskot när det visade sig att inte en siffra var rätt?

Ärligt talat förstår jag inte vad han gjorde i rutan från början.
Vem var beställaren av hans modelleringar?
Han gjorde dock en ärlig och viktig insats när han sågade FHM:s modeller.
Citera
2020-05-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Fortsätter upprepa mig, Sverige är definitivt slut. I den största världshändelsen sedan krisen 08 eller tom sedan 9/11 får hela världen se vilket efterblivet land Sverige blivit. Ryktet man haft innan är för all framtid raderat och det finns inte en enda bra anledning till varför någon skulle vilja stanna här. Hur tror ni landet kmr agera om det framöver kmr ett ännu värre virus eller en ekonomisk krasch likt The great depression? Jag tror alla vet svaret.
Så nu finns det bara en väg att gå: planera för en permanent flytt härifrån.

https://europa.eu/youreurope/citizens/residence/residence-rights/indexamp_sv.htm

Som EU-medborgare har du rätt att bo, jobba, studera, söka jobb eller leva som pensionär var du vill i EU.

Du har helt rätt och jag har själv funderat på det ett bra tag nu, sedan pandemi startat.
Men jag måste säga att jag börja tänka om lite.
Ja, Sverige är just nu sämst i världen. Får tankar att jag skulle vilja sätta landet i brand.
Känner att alla som bor är är bara en massa skitstövlar. Tycker att alla borde avrättas.

Men sen tänkte jag lite så här va. Sverige i sig är bara ett land, ett territorium.
Allt det som är dåligt med Sverige just nu går inte att relatera till ett territorium.
Allt det som är ruttet i detta land är egentligen en grupp människor.
Det är tex samma som här gå under namnet förnekare.

Jag vet inte hur många de är. 1 miljon. 2 miljoner. Skit samma.
Men dessa människor är ruttna människor. Falska, giriga svin.
Det är egentligen DEM som inte förtjänar Sverige. De förtjänar inte att bo i detta land.
Det är dem som är de dåliga.

Enligt mig borde folk som motsätter sig galenskapen tänka om lite. Varför ska VI som inte är skyldiga till galenskapen straffas på grund av dessa svin? Det är svinen som ska straffas.
Det är dem som bör kastas ut ur landet.

Ja ja, vet att det är lättare sagt än gjort. Men principen är den, enligt mig. Det är dem som inte förtjänar Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in