2020-05-30, 12:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja jag begriper det inte

Hur han å ena sidan säger sig älska sin flickvän, hans ”själsfrände”. Han var ju t.o.m på väg att frivilligt lämna jordeivet - med hjälp av hudlotion/parfym/saft - för att få vara med ”sin kärlek”.

Ändå hjälper han inte ens till att söka efter henne. Eller hennes mördare.

Han försöker inte kontakta henne inte, säger sig ha tagit bort nummer+Snap (vilket ÅK motbevisade).
Han är ytterst motvillig när föräldrarna behöver hans hjälp inför sök (Ws kläder).
Han deltar inte heller på minsta vis i att söka efter henne. Hellre sitter han hemma och spelar. (Under FIKKs sök 18/11 så ser Ws väninna Alb@ att han sitter och spelar sid 617)

Han är han motstävig och tyst och gör inga ansatser till att hjälpa till under förhören.
Och när hon är konstaterat död så hjälper han inte ens till att fria sig själv, för att han anser att det är polisens jobb att lösa detta.

Makes no sense. Om man nu är oskyldig...

Bilderna från snapen fanns ju tom med i fup. Där står det också om fyrkanten i pannan 2,5 x 2,5
Undrar hur det uppkom.
(Har läst på lite sedan tidigare)

Jämnförde också hans egna skador, man se lätt inflammation vid mellanrummet tumme pekfinger och kollar man på skador efter strypförsök ser det misstänkt likt ut.

Det jag inte riktigt förstod var benbiten i ögats del, först tänkte jag att ögat blivit intryck vid tryck, somnom man sätter knät på för att få kraft när huvudet skiljs från kroppen.

Men formen tyder mer på en flisa!?
Du som har koll hyr tror du?
Citera
2020-05-30, 12:27
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja...att han inte körde med teorin om att det hänt när han var borta? 🤔
Eller har han förstått att det är väldigt kort tid för mord, styckning, städning och gömma delar på tre timmar?
När han dessutom påstår det finns två extra nycklar 🙈🙈
Där trodde jag han skulle påstå att mordet skett av någon annan men nä..🤦🏼‍♀️

Precis.

Och sen den detaljen att polisen kollar om det fanns några som helst störningar den dagen han skulle ta ta tåget hem vilket det inte fanns. Han dribblar ju bort sig själv så jävla hårt i sina egna lögner.
Citera
2020-05-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Får jag fråga om du har sett en död kropp någon gång?
Inne i kroppen påbörjas nedbrytningen av organiskt material omedelbart. Och det känner hundarna doft utav.
Men det tar ca 4-5 dagar i rumstemperatur innan huden börjat läcka vätska innehållande blodrester.
Han har ju bevisligen inte haft henne liggande på sängen i 5 dagar? Inte ens inrullad i överkastet så länge.
Jag förstår vad du menar men jag tycker du tänker fel i detta specifika fallet då det inte är möjligt att förruttnelsen gått så långt på den tid från hon dog tills föräldrarna sökte efter henne i lägenheten.

Innan huden börjat läcka vätska innehållande blodrester.

En fråga då.

Om kroppen har öppna sår typ stick skador eller andra sår.

Läcker det inte ut tidigare då?
Citera
2020-05-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Innan huden börjat läcka vätska innehållande blodrester.

En fråga då.

Om kroppen har öppna sår typ stick skador eller andra öppna sår.

Läcker det inte ut tidigare då?
Det borde det väl göra?
Citera
2020-05-30, 12:29
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Söka själv. Så brukar det låta när man inte har koll på källorna. Jag har sökt med flera olika sökmotorer men får inte upp något alls.

Eller så tröttnar man!
Här kommer en länk som ger lite fakta eftersom jag själv var novis på området

https://kriminalteknikern.wordpress.com/category/blodbildsanalys/
Citera
2020-05-30, 12:31
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Precis.

Och sen den detaljen att polisen kollar om det fanns några som helst störningar den dagen han skulle ta ta tåget hem vilket det inte fanns. Han dribblar ju bort sig själv så jävla hårt i sina egna lögner.
Ja, och att vänta 10 minuter på bussen var för lång tid 🤦🏼‍♀️
Citera
2020-05-30, 12:38
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ja, och att vänta 10 minuter på bussen var för lång tid 🤦🏼‍♀️

Niterade också det. Och att han kollat tidtabellen men vet inte vad klockan var
Mkt udda
Citera
2020-05-30, 12:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ja skärp dig nu.
Hemoglobin är ett protein. Ingen säger emot dig där. Men det är först när kroppen börjat läcka vätskor bluestar kan detektera kadaverin.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skärp dig nu. Hb är ett protein, ett järnhaltigt sådant. Vad är det du inte förstår? Du får nog googla lite mer. Jag tänker inte ens försöka förklara för d

Citat:
Ursprungligen postat av siister
Ja. Och undersökningen reagerar just på det proteinet.
När jag googlar på kadaverin + bluestar hittar jag inget speciellt, förutom ditt inlägg från 18 maj där du TROR att bluestar reagerar på kadaverin. Du kan väl länka rapporterna du läst sedan dess?

Inte bråka nu 😘
Tyvärr finns det inget belägg för att BlueStar indikerar kadaverin (cadaverine eller putrescine) utan endast hemoglobin. Kadaverin är en diamin, en amin med två aminogrupper.
https://www.bluestar-forensic.com/en/our-products/bluestar-forensic/documentation

Cadaverine is a foul-smelling diamine compound produced by the putrefaction of animal tissue. Cadaverine is a toxic diamine with the formula NH2(CH2)5NH2, which is similar to putrescine's NH2(CH2)4NH2.”
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cadaverine

Kadaverin är en amin
”Vad är aminer? Aminer är organiska ämnen som innehåller en amingrupp, –NH2.
Aminer luktar!
"Fiskdoft" = aminer
"Ruttnande kadaver" = putrescin (1,4-butandiamin) och kadaverin (1,5-pentandiamin) = diamin, en amin med exakt två aminogrupper.
Putrescin och kadaverin bildas när aminosyror i kadavrets ruttnande kropp bryts ner.”
https://ehinger.nu/undervisning/index.php/kurser/kemi-2/lektioner/organisk-kemi/5601-aminer.html
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-30 kl. 12:51.
Citera
2020-05-30, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glas.nyckel
Förstår helt vad du menar. Jag tänker att pga den enorma mängden blod i lägenheten så anses jag att det är bevisat att han huggit i henne. Det skulle kunna stödjas av att han haft sår på händerna och hans eget blod hittats på flera ställen och även blandats Wilmas blod hittats tillsammans på vissa ställen (om jag inte minns helt fel). Även om det såklart i praktiken är möjligt att han tex strypt henne och sen utdelat knivhugg. Men om domstolen fastställt att han dödat henne så tror jag att han åtminstone kommer att dömas för mord pga likgiltighetsuppsåt.

Men som sagt det är massa ”jag tror” från min sida.
Min fetning!
Mina tankar går åt samma håll. Men jag vet inte om rättsläkaren har uttalat sig angående blodmängden i lägenheten. Det är svårt att gissa mängden efter att man har tvättat bort blodet.
Citera
2020-05-30, 12:53
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Mkt udda
Ja verkligen och om det inte skulle gälla direktbussen till torp så går bussarna gamla E6 så då hade han isf kunnat gå den vägen Och hoppa på nästa hållplats 🤦🏼‍♀️
Citera
2020-05-30, 12:56
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Mkt udda
Han gick av tåget i Ljungskile 19:22. Nästa tåg mot Uddevalla gick 19:40, så han hade iallafall 18 minuter på sig att kolla upp detta och då undrar jag vad han gjorde under den tiden.

Nästa buss som gick innebar ett märkligt byte så turen skulle ta 1t 10 min till Uddevalla, förståeligt att man inte vill ta den hem. Nästa tåg gick 20:37 och då skulle det enligt honom 10 minuter innan förväntad avfärd kommit en störning. Han bestämmer sig då för att gå hem som ska ta över 3 timmar enligt gps.

Finns ingen logik bakom detta alls + att han hade mer än 15 minuter på sig att leta igenom tåget (samt att tåget var på centralen 10 min innan avgång som han sa och han satte sig och lyssnade på musik) för att lämna kortet och lugna henne som han påstår var syftet han "följde efter".
Däremot borde man söka igenom alla tunnlar mot ljungskile, inte helt otänkbart att han dumpat kläder genom fönstret då.

Om man nu skulle vara oskyldig finns det säkert mycket man gör som kan låta konstigt, men detta stämmer inte något av vad han säger.

Skrev fel, första tåget mot Uddevalla gick 19:37 (alltså 15 minuter på sig att kolla upp detta) och bussen vars restid var 1 tim 3 min gick 19:40. En timme därefter gick tåget 20:37 och bussen 20:40 (56 min restid).
X antal bussar och tåg går men han föredrar ändå att gå hem i mitten av kalla mörka November utan jacka.
Senast redigerad av askungen 2020-05-30 kl. 13:03. Anledning: EDIT Tåg/busstider
Citera
2020-05-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ja...att han inte körde med teorin om att det hänt när han var borta? 🤔
Eller har han förstått att det är väldigt kort tid för mord, styckning, städning och gömma delar på tre timmar?
När han dessutom påstår det finns två extra nycklar 🙈🙈
Där trodde jag han skulle påstå att mordet skett av någon annan men nä..🤦🏼‍♀️
Angående nycklar behöver han väl inte säga mer för att skapa osäkerhet. Men han har tidigare påstått att Wilma lät göra två extranycklar, vilka hon gav till sina föräldrar.

Försöker Tishko peka ut hennes föräldrar som ansvariga för mordet på Wilma? Att de sedan velat sätta dit Tishko och planterat huvudet i garderoben. Även vissa av Tishkos försvarare i tråden verkar vilja antyda detta.

Det går såklart inte ihop med resten av hans historia. Han ska ha varit hemma hela helgen, enligt sig själv. Då finns det inget utrymme för en sådan komplott att äga rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in