Hans grandiosa självbild lyser tydligt igenom när man läser gårdagens liverapportering i Aftonbladet. Han tycker också väldigt synd om sig själv. Han är både målsägare och offer från början till slut. Han strategi för att straffa polisen är att inte samarbeta i utredningen kring mordet på hans exflickvän...?! Vilken ovanlig strategi för att bli rentvådd och för att hon ska bli hittad

Han skrattar också som reaktion när han utfrågas om vissa saker.
Citat från Aftonbladets liverapportering:
Citat:
- Jag trodde inte att jag skulle bli åtalad. De vet att jag är oskyldig men så blir jag åtalad ändå.
- I samband med åtalet går de ut och svartmålar mig i media, när jag vet vem jag är. Jag trodde inte ens, det är så ensidigt hela grejen. Jag blir åtalad vilket är okej, men så svartmålar de mig på alla sätt de kan.*
Citat:
Besöken du fick av Wilmas familj i helgen, på söndagen kom de i flera omgångar. Hur upplevde du det?
- Jag kände mig utsatt och anklagad. De ställde frågorna på ett specifikt sätt.
- Det var ingen rolig känsla jag fick.
Citat:
Då går vi in på fynden och brottsplatsanalysen, det har påträffats blod i samtliga rum har du inte upptäckt något?
- Det har jag aldrig sett.
- Jag hade kommit ihåg om jag städat bort blod, säger han och skrattar till.
Citat:
Enligt expojkvännen ville han inte säga något under polisutredningen för att han inte ville hjälpa polisen