2020-05-30, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfling
Många skriver att GM ska ha lagt Wilma på sängen. Av blodspårsbilderna verkar det inte vara lika mycket blod i sovrummet som mellan vardagsrum till toa. Det verkar inte vara blod på lakanen. Mamman säger på s575 i FUP:

"sängen var inte bäddad och det nya rosa färgade överkastet saknades. Täcket i sängen låg "ihopkorvat""

Jag tror att GM har släpat henne på eller burit henne i överkastet. Hur skulle det annars bli en hel profilbild av blod på överkastet?

Någon skrev att överkastet inte bedömdes vara tvättat. Är det något som framgår i FUP eller en trådteori? Kan blodbesudlingar och blodspår överleva exempelvis en snabbtvätt? Vet ju att blodfläckar kan vara svåra att få bort i tvätten i vanliga fall.
Kan det vara så att han tagit överkastet och lagt över henne innan att gav sig av och åkte tåg. För att dölja henne. Fanns inga blodspår på golvet i sovrummet.
Citera
2020-05-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja det är hans fingeravtryck och DNA på foliet, endast hans.

Du gav mig dagens glädje tillbaka. Min fästmö hade hört fel och sa till mig att det inte fanns hans dna på folien.
Citera
2020-05-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfling
Många skriver att GM ska ha lagt Wilma på sängen. Av blodspårsbilderna verkar det inte vara lika mycket blod i sovrummet som mellan vardagsrum till toa. Det verkar inte vara blod på lakanen. Mamman säger på s575 i FUP:

"sängen var inte bäddad och det nya rosa färgade överkastet saknades. Täcket i sängen låg "ihopkorvat""

Jag tror att GM har släpat henne på eller burit henne i överkastet. Hur skulle det annars bli en hel profilbild av blod på överkastet?

Någon skrev att överkastet inte bedömdes vara tvättat. Är det något som framgår i FUP eller en trådteori? Kan blodbesudlingar och blodspår överleva exempelvis en snabbtvätt? Vet ju att blodfläckar kan vara svåra att få bort i tvätten i vanliga fall.
Det var knappt något blod på överkastet enligt fupen. Profilen är kadaverin som även det lyses upp av Bluestar-teknik.

Teknikerna säger i fupen att överkastet inte är tvättat.
Citera
2020-05-30, 11:08
Medlem
Hans grandiosa självbild lyser tydligt igenom när man läser gårdagens liverapportering i Aftonbladet. Han tycker också väldigt synd om sig själv. Han är både målsägare och offer från början till slut. Han strategi för att straffa polisen är att inte samarbeta i utredningen kring mordet på hans exflickvän...?! Vilken ovanlig strategi för att bli rentvådd och för att hon ska bli hittad Han skrattar också som reaktion när han utfrågas om vissa saker.
Citat från Aftonbladets liverapportering:
Citat:
- Jag trodde inte att jag skulle bli åtalad. De vet att jag är oskyldig men så blir jag åtalad ändå.
- I samband med åtalet går de ut och svartmålar mig i media, när jag vet vem jag är. Jag trodde inte ens, det är så ensidigt hela grejen. Jag blir åtalad vilket är okej, men så svartmålar de mig på alla sätt de kan.*

Citat:
Besöken du fick av Wilmas familj i helgen, på söndagen kom de i flera omgångar. Hur upplevde du det?
- Jag kände mig utsatt och anklagad. De ställde frågorna på ett specifikt sätt.
- Det var ingen rolig känsla jag fick.

Citat:
Då går vi in på fynden och brottsplatsanalysen, det har påträffats blod i samtliga rum har du inte upptäckt något?
- Det har jag aldrig sett.
- Jag hade kommit ihåg om jag städat bort blod, säger han och skrattar till.

Citat:
Enligt expojkvännen ville han inte säga något under polisutredningen för att han inte ville hjälpa polisen
Citera
2020-05-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Dåligt svar. Vill ha konkreta välfungerande länkar på skiten!

Vadå dåligt svar?
Scrolla ner tryck continue o du kommer till Youtube..
Citera
2020-05-30, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
För mord, tror jag de blir svårt att fälla då dödsorsak ej är fastställd samt att de blir svårt att bevisa att han hade för avsikt att döda W

Förstår helt vad du menar. Jag tänker att pga den enorma mängden blod i lägenheten så anses jag att det är bevisat att han huggit i henne. Det skulle kunna stödjas av att han haft sår på händerna och hans eget blod hittats på flera ställen och även blandats Wilmas blod hittats tillsammans på vissa ställen (om jag inte minns helt fel). Även om det såklart i praktiken är möjligt att han tex strypt henne och sen utdelat knivhugg. Men om domstolen fastställt att han dödat henne så tror jag att han åtminstone kommer att dömas för mord pga likgiltighetsuppsåt.

Men som sagt det är massa ”jag tror” från min sida.
Citera
2020-05-30, 11:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Varför, 6 månader senare berättar
han sin version? Logiskt sett om han berättade på en gång så borde han ju haft en större chans med sin lögn eller?

Jag tror absolut på att han åkt iväg men han vill ju få det att se ut som det är tidspannet som är under den tid W mördades? Så han åker hem, helt omedveten om allt blod i lägenheten och känner inte den minsta lukt av ett dött huvud inne i garderoben i sovrummet? Och sen har vi ju den detaljen med hans fotspår i blodet och hans DNA på foliet osv..alltså jisses vad han gör bort sig. Han är så äckligt jävla korkad.

Smuts.

Milt uttryckt kan vi nog alla skatta oss väldigt lyckliga i att han inte kan få ihop sin berättelse som trovärdig = det gör ju att han kommer att falla på eget grepp!
Citera
2020-05-30, 11:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag följer inte länkar härifrån så gärna pga virusrisken och just för att tråden är jättelång så ville jag bara veta ett par saker som hade tagit 10 sekunder att svara på istället för ditt otrevliga svar.
Jag vet inte om alla på Flashback har någon sorts diagnos eller medfödd brist på normal hyfs, men om det finns någon normal människa här så får de gärna svara på vad Tishko heter i efternamn, var han kommer ifrån och om man tror att skälet till mordet var svartsjuka.

Ännu en människa som påvisar sin kränkthet ... det GÅR inte att sitta och redogöra för ett sådant stort material - så det enklaste för dig (eftersom du ÄR inne i denna tråd!) är att du börjar läsa ifrån sida 1 och hoppa över länkarna för som du skriver "är rädd att få virus etc i din dator". Men då missar du en massa fakta - för denna tråd är inte att räkna som fakta - mera en diskussionstråd där det ibland också tillkommer villospår och olika teorier som inte finns bekräftade av polis etc

Du kan följa rättegången via länk i Aftonbladet LIVE också ... så kommer du att finna en hel del svar.

Det är INTE för att vara otrevlig utan så får ALLA göra!
Senast redigerad av CS128 2020-05-30 kl. 11:22.
Citera
2020-05-30, 11:20
Medlem
Willow1s avatar
På sida 183 i fup dyker ett antal namn upp.
Någon av dessa har domar på sig. Och kontakt har funnits.

Försökt att hitta lite mer men kommer ingenstans. Nån som vet mera?

Den ene är ägaren till den vita bilen.
Det är nått skummt här...
Citera
2020-05-30, 11:20
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady-C
LJUDUPPTAGNING: Hör Wilmas pojkväns egna ord i rätten:
https://newsonthegotoday.com/s70ywm

Vet inte varför men jag fick ingen access på länken ... men Tack iaf för försöket.
Citera
2020-05-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hela rättegången kommer man kunna lyssna på här direkt efter domen har det utlovats:

https://youtu.be/mPG1cnmX7lo

Någon som vet när domen kommer?
Om han bedöms skyldig till detta, oavsett rubricering, kommer han få genomgå en RPU vilken tar ca 4 veckor. Först därefter får vi se vilket som blir påföljden. Ang om han är skyldig el ej kan man i princip avgöra en kvart efter avslutad rättegång, som man gjorde med Billy Fagerström.

I normala fall meddelas dom 2-3 veckor efter avslutad rättegång.
Citera
2020-05-30, 11:22
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vet inte varför men jag fick ingen access på länken ... men Tack iaf för försöket.

Finns på Expressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in