2020-05-30, 10:19
Medlem
Pope666s avatar
varför blir svennar så glada när de har chansen att få sprit?

svennarna är helt lyriska över att gå ut o dricka öl eller som jag såg i Robinson en gång, de fick alkohol o då var det som om de vunnit 100 miljoner dollar var.

är en svenne deppig erbjud alkohol så blir svennen glad igen.

är det pga att svennar bor i ett så tråkigt, grått kallt land eller för att de är socialt handikappade?
Citera
2020-05-30, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666

I jämförelse mot vilka?
Citera
2020-05-30, 10:45
Medlem
Citat:

svennarna är helt lyriska över att gå ut o dricka öl eller som jag såg i Robinson en gång, de fick alkohol o då var det som om de vunnit 100 miljoner dollar var.

är det pga att svennar bor i ett så tråkigt, grått kallt land eller för att de är socialt handikappade?
Vad gör negrerna då, tuggar KAT?

Jag använder ordet neger helt oförblommerat eftersom du använder ett nedlåtande ord om svear och svenskar.
Citera
2020-05-30, 10:48
Medlem
Citat:

Det lutar mkt åt att dem är socialt handikappade
Citera
2020-05-30, 10:57
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Kan vara nåt genetiskt i vodkabältet.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Vodkab%C3%A4ltet
Citera
2020-05-30, 11:11
Medlem
Opaques avatar

För att svennar är överpräktiga stelisar med överlägsen moral och för att den självbilden skadar svennarna som har svårt att koppla av. Alkoholen är en säkerhetsventil från den ständiga ångesten som skapas för att hålla jämna steg med sin uppblåsta falska självbild.Den tyste svensken blir glad och öppen och kan prata om allting,med vem som helst DÅ. Ett ganska säkert tecken att allt inte står riktigt till när alkoholen förändrar personligheter till sin motsats. Mycket göms undan i nyktert tillstånd. Vette fan varför. Måste vara kulturellt.Måste vara att den stackars svensken faktiskt under stor del av sin livstid faktiskt bara lider sig igenom sina dagar,och har ingen att prata med...
Senast redigerad av Opaque 2020-05-30 kl. 11:21.
Citera
2020-05-30, 11:11
Medlem
Jag liftade med en ölbil i Zambia en gång. Alltså en lastbil med tanken full av öl. Ville någon i byarna köpa öl så ställde de en tom hink i vägkanten. När chauffören jag liftade med såg en hink stannade han och fyllde på den med öl genom en stor slang som var sammankopplad med öltanken på flaket. När dessa människor såg ölbilen komma blev de glada och uppspelta.

Så uppenbarligen är det inte bara svennar utan även zambisar.
Citera
2020-05-30, 11:21
Medlem
Germanofils avatar
Många människor i världen över blir glada av att kunna dricka alkohol. I Sverige är doch förhållandet till alkohol ganska krystat vilket har med Systembolaget och lite märklig "förbudskultur" att göra. I andra länder dricker man bara utan göra någon stor sak av det.
Citera
2020-05-30, 11:22
Medlem
Blommetupps avatar
Jag tror att i Sverige betyder alkohol att fira något. Det kan vara vad som helst som tex midsommar, helg, ledig fredag, semester, tagit körkort osv. Medan man i många andra länder dricker alkohol oftare lite varje dag. Det blir inte lika speciellt.

För övrigt har jag har aldrig förstått varför man ska vara social eller vara ute och ränna med folk pga droger och alkohol? Då borde man ju vara nykter och klar i skallen. Full eller hög är väl bättre om man är ensam eller med några få goda vänner.
Citera
2020-05-30, 11:24
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:

Endast "svennar" ? Gäller väl i hela världen utom den muslimska delen
Citera
2020-05-30, 12:12
Medlem
holmiums avatar
Citat:

Nordbornas kultur mitt i brännvinsbältet är intimt kopplad till ett visst bruk av alkohol. Det är inget socialt handikapp utan raka motsatsen.

Om du inte förstår eller respekterar detta så är du nog på fel plats och bör överväga att flytta till ett land med ett förhållande till alkohol som stämmer med dina personliga preferenser.

Det sociala handikappet och det sociopatiska beetende finns inte hos svensken som brukar alkohol utan hos dig.
Citera
2020-05-30, 12:14
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Alla, med vissa undantag, blir glada av alkohol.
Det är därför den säljs, det finns barer som bara serverar alkohol, osv.
Men det är nåt särskilt spritsug hos finnar, lappar, indianer, ryssar, polacker, ...
Och svenskar som har finnblod i släkten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in