2020-05-30, 06:09
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparkalle
Rödblond skulle kunna likna den man som ett par tjejer pratade med nån kväll innan kallade "irländaren" och hans tysta vän som liknade "Falconetti" i tv-serien Rich man Poor man.

Vill minnas att en av tjejerna tyckte att ”irländaren” påminde om det gamla Aktuellt ankaret med kvinnotycke, Sune Kempé. Första iakttagelse av den rödblonde ska ha varit på Västerlånggatan tisdag den 18 februari.
Citera
2020-05-30, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokplatta
Är det inte läge att diskutera mer ingående varför Olof Palme mördades? Jag menar, det var ju en riktig fähund som betedde sig riktigt illa åt mot de flesta i hans närhet, det var väl bra att han tappade makten? Synd att det skulle ske genom ett mord, men ändamålet helgar medlen antar jag. Tror som sagt att SE sköt honom på fyllan och hade extrem bondröta när han stack därifrån i mörkret. Sen satt han hemma i Täby och tänkte att det var skitsamma om Christer Pettersson åkte in, han bidrog ju ändå inte med något till samhället. Men ändå, Olof Palme var en fruktansvärd människa. Fähund, usch.

Faktiskt, hade han varit statsminister idag så hade hans beteende mot andra blivit en rättssak. Det var lättare att lägga locket på förr.
Citera
2020-05-30, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Kvinnan från intervjun på Swebbtv tror att hennes exman sköt Palme. Hon påstår också att han var mycket lik CP.

Bild på LZJ från 1974:
http://www.filedropper.com/leifzj

Intervjun:
https://youtu.be/uaYZVtaIn0U

Jag tror att LZJ som sade "Jag vet vem som sköt Palme" inte själv höll i vapnet och att LZJs "goda vän, han som sköt sig" är en referens till CA.

Hur såg CA ut vid tiden för MOP? Har bara sett en bild på honom, ett passfoto. Vet inte när det är taget. Kan ju vara intressant att jämföra med GMP. Finns det några fler bilder på honom?
Citera
2020-05-30, 07:05
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Hur såg CA ut vid tiden för MOP? Har bara sett en bild på honom, ett passfoto. Vet inte när det är taget. Kan ju vara intressant att jämföra med GMP. Finns det några fler bilder på honom?

Han borde som jag redan teoretiserat i tråden haft annan typ av ID-kort från Post, Bank eller annan aktör. Vi har inte sett dessa bilder, men den gode sanningsprofeten KP har nog full koll på dessa bilder. Bilden vi har tillgång till är för ny för att var helt relevant vid tiden för mordet.

Edit: min bild på LZJ är från i bästa fall men publicerad 1974 och för gammal vid mordtillfället.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-05-30 kl. 07:13.
Citera
2020-05-30, 07:13
Medlem
Darkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nej, det är inte samma sorts krut. Det påstod jag inte heller. Vad jag skrev var att krutmängden är av samma storleksordning. Viktangivelsen syftade bara till förståelse för vad en gammal smällare faktiskt var. Det finns en anledning att smällare förbjöds.

Varken du eller jag har audio-mätningar på kinapuff jämfört med .357 Magnum. Vi kan anta att en .357 låter mycket mer, men vi vet faktiskt inte. Det är poängen.

Jo, jag vet.
Jag vet mycket klart att det är stor skillnad mellan kinapuff smäll och en .357 magnum.
Citera
2020-05-30, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Han borde som jag redan teoretiserat i tråden haft annan typ av ID-kort från Post, Bank eller annan aktör. Vi har inte sett dessa bilder, men den gode sanningsprofeten KP har nog full koll på dessa bilder. Bilden vi har tillgång till är för ny för att var helt relevant vid tiden för mordet.

Borde kanske finnas någon bild från skytteföreningen som han och LZJ var med i t.ex. Bilden jag sett av honom tror jag är tagen senare. Kanske på 90-talet. Vill minnas att passfoton var svartvita på 80-talet.

http://palmemordet.eu/nyheter/2016/02/24/palmeutreder-ar-ense-med-paul-smith/acha-1/
Citera
2020-05-30, 07:54
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Borde kanske finnas någon bild från skytteföreningen som han och LZJ var med i t.ex. Bilden jag sett av honom tror jag är tagen senare. Kanske på 90-talet. Vill minnas att passfoton var svartvita på 80-talet.

http://palmemordet.eu/nyheter/2016/02/24/palmeutreder-ar-ense-med-paul-smith/acha-1/

Det är inte helt bekräftat att LZJ var medlem i Akademiska Pistolklubben. Det är en trådsanning och gissning från min sida. Det kan dock mycket väl finnas bilder på CA från Pistolklubben där CA var medlem. Var LZJ också medlem vilket jag tror så kan han också fastnat på bild.

Edit: Sanningsprofeten KP kommer att reda ut hur det förhöll sig om han pekar ut CA som GM.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-05-30 kl. 08:05.
Citera
2020-05-30, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Tycker du det är stor skillnad mellan att skakas i sina grundvalar eller förändras i grunden?
Jag tycker inte att det är så stor skillnad , kanske en nyans-skillnad.

Sedan är ju Holmers reaktion på frågan i KU som är mest anmärkningsvärd.

Citat Hans Holmer

"När sanningen om det här kommer fram så kommer det svenska samhället förändras i grunden."

KUförhör med Hans Holmer. 7 mars 1989

https://www.youtube.com/watch?v=XyTQniL4Co0
Hans Holmer

Tror Holmér kände att sanningen började komma obehagligt nära inpå.
Han avgick ju bara dagar efter att Iran-Irak vapensmugglingsteorin publicerades i NY Times, och danskar sjöfolksförbundet höll på och envisades med att det transporterats svenska vapen på danska fartyg till krigshärdar.
IC var också hårt pressad, och dementerade alla tänkbara samband. Algernons död någon månade innan dessutom.
Inte fan avsåg Holmér kurderna när han fällde kommentaren.
Han om någon visste vad UD ville mörklägga.
Han förstod också att hans PKK smetande hade nått vägs ände.
Och var det något som kunde skaka Sveriges regering så var det just detta.
Citera
2020-05-30, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Borgnäs:

"– Det finns många personer som gör inspel och teorier men det är inget jag kommenterar just nu, har Krister Petersson sagt till Expressen om uppgifterna.

Åklagare och polis har inte velat kommentera något av spåren. Enligt journalisten och författaren Lars Borgnäs finns uppgifter om att lösningen pekar mot Sydafrika.

– Man kommer peka på att de ansvariga fanns i Sydafrika, och man namnger en grupp sydafrikanska agenter som sannolikt utförde mordet. Men det kommer inte bli något åtal"

Ett tillfredsställnade svar - men hur har KP kommit dessa på spåren isåfall?

Är det därför man topsar SEs släktingar, eller är det för att kolla efter Cororna - sjukvården är överbelastad, och medan man ändå är där, så kan ni väl Covid -testa dem.

Jag undrar hur Borgnäs har fått den informationen - och jag hoppas som sagt att den är sann.
Men varför all denna soppa runt SE, hans hus och hans släktingar?
Citera
2020-05-30, 08:11
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Han avgick ju bara dagar efter att Iran-Irak vapensmugglingsteorin publicerades i NY Times, och danskar sjöfolksförbundet höll på och envisades med att det transporterats svenska vapen på danska fartyg till krigshärdar.
IC var också hårt pressad, och dementerade alla tänkbara samband. Algernons död någon månade innan dessutom.

Är lösningen på mordet CA som GM och LZJ som vapengömmare går det frostiga och kladdiga spåret via Swedenborgskyrkan rakt in i Svenska Akademien. Det kunde nog skakat om när det begav sig men SA har numera skakat av sig allt internationellt förtroende helt på egen hand.

Edit: Det var inte för intet som det pirrade till lite för LZJ då han såg att en del av Anckarströms kropp låg begraven i Spånga. (Ingrid-Bergman-komplex/Styckmord.)
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-05-30 kl. 08:19.
Citera
2020-05-30, 08:12
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Hur är det med UD' s underättelsetjänst?
Där kanske det finns information.
Citera
2020-05-30, 08:32
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Hur är det med UD' s underättelsetjänst?
Där kanske det finns information.

Jag hade en personlig vän som kände Hans Holmer privat. Denne bekant hävdade hela tiden att HH trodde fullt och fast på PKK som lösning till palmemordet ända tills han (HH) dog.

HH hade inte heller enligt min, nu avlidne, vän några andra agendor enligt min vän, men det kan man ju själv fundera lite om.

Edit: Jag tror inte att vår sanningsprofet KP kommer att gräva ned sig allt för djupt i PKK-spåret.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-05-30 kl. 08:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in