2020-05-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hur f-n kan vittnen peka ut en person de aldrig får se i en vittneskonfrontation?
Lisbeth Palme såg aldrig Christer Andersson.
Du måste kamma dig en del i argumentationen,om inte så går jag terminator on your ass.

Ja det såg vi ju när du var övertygad att CP var mördaren hehe din skrattretande jycklare. Du har inga bevis skitstövel. Du var säker på CP förr men när alla gick emot dig på den här flashback skämtforumet så började du inbilla dig att CA var mördaren (mer korrekt tydligen och du slapp bli hånad idiot). Du är rätt löjeväckande gubben. Har du bevis för din CA-teori? Nej inte det minsta så håll käften idiot.
Citera
2020-05-29, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Menar du alltså att det finns personer här som hävdat att vittnen har sett CA på ovan nämnda platser? Länka gärna för det låter intressant.
Presentera era vittnen där vittnen pekat ut CA vids Grand och i mordområdet på mordkvällen. Ni har 0 st.
Citera
2020-05-30, 00:01
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklasgl87
Presentera era vittnen där vittnen pekat ut CA vids Grand och i mordområdet på mordkvällen. Ni har 0 st.

Nu trollar du bara, för du kan inte länka till något sådant påstående.
Citera
2020-05-30, 00:03
Medlem
Citat:
Hur f-n kan vittnen peka ut en person de aldrig får se i en vittneskonfrontation?
Du måste kamma dig en del i argumentationen,om inte så går jag terminator on your ass.
Hört talas om mellanslag efter tecken? Är du en sådan som håller på med Nigeriabrev eller? Kom fram med dina bevis att CA mördade Palme. https://www.sprakbruk.fi/-/anvandningen-av-mellanrum-i-skriven-text
Citera
2020-05-30, 00:04
Medlem
Citat:
Du kan inte länka till det snarare- 0 bevis har ni att CA var mördaren.
Citera
2020-05-30, 00:08
Medlem
Citat:
(FB) Tråden om mordet på Olof Palme (Sammanfogad) Ja där var du övertygad om CP, nu övertygad om CA utan bevis. Ja du är bra dum tyvärr.
Citera
2020-05-30, 00:10
Medlem
Citat:
Du påstår att CA var mördaren så jag vill ha bevis för det.
Citera
2020-05-30, 00:35
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Du påstår att CA var mördaren så jag vill ha bevis för det.

Jag TROR att CA var mördaren. Om jag haft bevis skulle jag vara rik nu. Förhoppningsvis får vi bevis på presskonferensen.
Citera
2020-05-30, 02:21
Medlem
Om man byter perspektiv för ett ögonblick.

Om CA är oskyldig.

Varför lämnar han inte vapnet för provskjutning.

Ljuger om alibi och om innehavet av kulor.

Uppger falsk adress.

För att han inte vill bli inblandad eller ha med polisen att göra bara för att han ogillar dom och är en enstöring. Men då hade han ju enklast bara lämnat vapnet på provskjutning och blivit avskriven och en i statistiken av negativa matchningar.

Måste finnas en anledning till alla lögner och undvik tycker jag nästan.
Citera
2020-05-30, 10:57
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jag går efter fakta så jag tänker rätt till skillnad mot er i era spekulationer. Återigen vilka vittnen har sett CA vid Grand eller i mordområdet 28/2 1986? Presentera dem gärna.

Men lilla vän...
Du försöker med någon 14 -årings retorik vända på resonemanget där jag ska bevisa att vittnen sett CA.

Du läser ju inte vad jag skriver eller så har du problem att förstå.

Ingen kan i nuläget bevisa att CA varit vare sig vid mordplats eller grand!
OCH som du verkar ha svårt att förstå så kan heller ingen bevisa att han INTE varit där...

Vi har inte information om alla som var i city... vilket du borde förstå..
Så vi kan även ha haft en Nisse Pettersson vid Grand och mordplats... likväl som en Christer Andersson..
Citera
2020-05-30, 11:26
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andran
Var det inte ungefär såhär det gick till när huvudtråden om MOP spårade ur? För eller senare dyker det upp människor som uttrycker sig kategoriskt om vad folk kan ha sett eller inte, blandat med påståenden och antaganden kring personkopplingar som inte kan styrkas.

Trist.
Det som verkar skilja anhängarna av CA-spåret från andra är en tilltalande ödmjukhet inför vetskapen om att man kan ha fel.

Precis. CA kanske bara helt enkelt oturligt snubblar in i PU 1994ish och är rädd för polisens eventuella behandling av honom och ljuger. Redan då hade han kanske någon psykisk åkomma, förföljelsemani eller liknande. Snart får vi förhoppningsvis en trovärdig förklaring och då kanske denna tråd dör. Kommer inte ihåg varje läste det men när CA motvilligt blev intervjuad i fritidshuset så väntade man på honom eftersom mamman berättade att han skulle komma hem snart. När han dök upp kom han välklädd och med portfölj, dvs inte klädd som någon loser med ÖB-kläder a la grandmannen. Men det är så mycket som stämmer med GMP och gillar man det har man CA som sin kandidat, men är såklart öppen för alla andra tänkbara lösningar, det är ju trots allt 34 år sedan.
Citera
2020-05-30, 13:08
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkenn
Om man byter perspektiv för ett ögonblick.

Om CA är oskyldig.

Varför lämnar han inte vapnet för provskjutning.

Ljuger om alibi och om innehavet av kulor.

Uppger falsk adress.

För att han inte vill bli inblandad eller ha med polisen att göra bara för att han ogillar dom och är en enstöring. Men då hade han ju enklast bara lämnat vapnet på provskjutning och blivit avskriven och en i statistiken av negativa matchningar.

Måste finnas en anledning till alla lögner och undvik tycker jag nästan.

Ja det logiska är ju att om CA var oskyldig och snabbt ville bli av med polisens snokande så vore bästa metoden att vara öppen och samarbetsvillig. Vrånghet och lögner gör ju naturligtvis att polisen blir ännu mer intresserad av honom.

Mitt intryck av CA är att han visserligen inte var något geni men knappast heller någon dumskalle, och som professionell enstöring bör han ha haft koll på vilken typ av beteende som inte drar till sig fortsatt intresse av omgivningen, i det här fallet polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in