2020-05-30, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Ja, då måste han mena när han satt inne för ett halvår sedan och inte förra helgen? För de lät som om han nyligen påpekade att hon fanns i Göteborg å lever.

Kan ju menas att han varit i Göteborgshäktet förra helgen och där försökt påvisa igen att han innan kroppsdelen hittades påpekat för poliser tidigare att han var säker på att hon var i Gbg. Han försöker ju komma undan med att hon hade försvunnit till Gbg, vid ett senare tillfälle mördas hon av ngn annan och kroppsdelen planteras i lgh när han satt häktad. Bull såklart men det han försöker hävda. Försvaret syftar till rimligt tvivel alltså att fyndet möjligtvis inte fanns där när han blev häktad typ 19 nov, det tar 9 dgr efter det innan det hittas och anspelar då på att det inte fanns vid första genomsökningen. Låskolven byts 28 nov av polisen. Och nu idag helt plötsligt 2 extranycklar på vift tydligen enl. T. som kan ha använts mellan dessa datum.
Senast redigerad av Oppah 2020-05-30 kl. 01:14.
Citera
2020-05-30, 01:02
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Tredje gången:

VART finns ljudupptagningarna från dagens förhör med Tishko?

Eller läser alla Aftonbladet rapportering?
Citera
2020-05-30, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Ja, klantigt. De hade kanske kunnat komma undan annars. De har transporterat ut en och annan väska i fordon och inga vittnen till styckning och transport. Man kan tro att den som hjälpt MGM gjort det förut.

Så sant!
Citera
2020-05-30, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Ja, klantigt. De hade kanske kunnat komma undan annars. De har transporterat ut en och annan väska i fordon och inga vittnen till styckning och transport. Man kan tro att den som hjälpt MGM gjort det förut.
Lägg av med erat blatte hat, det finns ingen annan inblandad än Tishko här.
Citera
2020-05-30, 01:10
Medlem
Intressant dag i rätten
Måste säga att MGM har rätt bra svar med tanke på situationen i sin illusion som oskyldig. Det verkar som han är övertygad om att han kan ljuga sig ur det oavsett vad andra tror.
Det beteendet borde synts tidigare, ljuger man så självsäkert måste man ha lång erfarenhet av det.
Citera
2020-05-30, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NowWeAreFree
Just en av dessa punkter som förbryllade mig idag. Att de inte pressade honom ytterligare. Förutom att mobilen var kvar till 18:37, ”den går han aldrig utan” sa han i förhör idag, förutom detta så går det heller inte ihop med vittnesförhören om bråket samt skriken vid 18tiden. Vilket flera grannar vittnat om vid förhör.

Plus att W även ska ha pratat i telefonen med sin mamma vid 17.00 tiden och avslutat samtalet för T kom hem. 30 minuter är kort tid på de gräl han beskriver 🤷‍♀️
Citera
2020-05-30, 01:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag har inte riktigt följt med i allt som hänt, jag vet att Wilmas huvud hittats i pojkvännens garderob och att han tydligen heter Tishko då, men vad heter han mer? Vad är han för nationalitet och vad tror man är skälet till att han mördat Wilma? Är det för att hon ville göra slut med honom?
Jag hörde hans tykna svar på åklagarens frågor och man vill ju bara smälla till honom...han lär ju vara skyldig.
Om någon orkar svara mig på frågorna ovan får de gärna göra det.

Jag kan svara dig på sista frågan - varsågod att scrolla till sidan 1 i denna tråd och ta upp länken till FUP och läs.

Denna tråden är dryga 3400 sidor nu och de FAKTA som har kommit fram i förhör och förundersökning hittar du i den länken som är FUP = sid 1.
Senast redigerad av CS128 2020-05-30 kl. 01:17.
Citera
2020-05-30, 01:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Tredje gången:

VART finns ljudupptagningarna från dagens förhör med Tishko?

Eller läser alla Aftonbladet rapportering?

Jag vet inte om det finns ljudupptagningar från rättegången ...
Citera
2020-05-30, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, ingen trådsanning, det finns en separat del med sms-konversation i. Men jag vet inte om just det sms-et finns i riktiga FUP eller i bilagan.

Förövrigt gör du mycket bra inlägg, tack för det. Mycket sansat och välbalanserat.
Ja, såg det sen. Måste vara en del av det som är sekretessbelagt i sms-loggen. Frågan är ju dock vad det har för relevans, det kan ju betytt något helt annat i kontext som vi inte ser.
Citera
2020-05-30, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag kan svara dig på sista frågan - varsågod att scrolla till sidan 1 i denna tråd och ta upp länken till FUP och läs.

Denna tråden är dryga 4000 sidor nu och de FAKTA som har kommit fram i förhör och förundersökning hittar du i den länken som är FUP = sid 1.

Jag följer inte länkar härifrån så gärna pga virusrisken och just för att tråden är jättelång så ville jag bara veta ett par saker som hade tagit 10 sekunder att svara på istället för ditt otrevliga svar.
Jag vet inte om alla på Flashback har någon sorts diagnos eller medfödd brist på normal hyfs, men om det finns någon normal människa här så får de gärna svara på vad Tishko heter i efternamn, var han kommer ifrån och om man tror att skälet till mordet var svartsjuka.
Citera
2020-05-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Plus att W även ska ha pratat i telefonen med sin mamma vid 17.00 tiden och avslutat samtalet för T kom hem. 30 minuter är kort tid på de gräl han beskriver 🤷‍♀️

Tillägga är ju också att han sa att han gick hemifrån tio minuter efter W?
Citera
2020-05-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag följer inte länkar härifrån så gärna pga virusrisken och just för att tråden är jättelång så ville jag bara veta ett par saker som hade tagit 10 sekunder att svara på istället för ditt otrevliga svar.
Jag vet inte om alla på Flashback har någon sorts diagnos eller medfödd brist på normal hyfs, men om det finns någon normal människa här så får de gärna svara på vad Tishko heter i efternamn, var han kommer ifrån och om man tror att skälet till mordet var svartsjuka.
Haha, alla har någon slags diagnos eller medfödd brist på hyfs? Låter som du har någon diagnos med tanke på din retorik.

Jag tror han var från Irak, kommer inte ihåg efternamn, men finns på google om inte annat.
Vad man tror motivet är finns där nog lite olika svar på. Jag tror det var ett gräl som spårade ur i besinningslöst våld och han försöker dölja det med styckning och förnekning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in