Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Ni tror inte det har att göra med att era känslor inte korrelerar med verkligheten?, om ni känner att sexarbetare inte säljer sex utan utsätts för ett övergrepp så betyder det inte att det är så, kan ni bevisa att det är så, så är det ju en annan femma.
Frågan är ju varför ni envisas med att hårdare reglering av prostitution (dvs laglig som i Amsterdam och Indien) eller kriminalisering (som i Kanada, eller Sveriges variant) , är bra alternativ, det är ju inte det, inte objektivt, på något sätt. Kan ni hitta en studie eller rådata som visar på att det är så, så fram men det, jag har letat, utan framgång.
Att moraliskt tycka att prostitution är ”dåligt” har ju inget att göra med individens rätt att göra vad de önskar, även om det är objektivt dåliga val, hur ska någon lära sig att göra rätt val på sikt om de inte är fria att göra fel val, eller att för den delen stoppas med våld för att ”lösa ett moraliskt problem”.
Det är synnerligen odemokratiskt och ett brott mot mänskliga rättigheter.
Nu är det inte heller jag som stiftat lagarna i detta landet och när sexköpslagen trädde i kraft var jag 14 år och hade inte medverkat till någon röstning heller.
Detta innebär att du kan ta det lugnt, att jag har en åsikt om sexköp har alltså ingenting med själva lagen att göra. Hade vi haft omröstning i frågan hade jag lagt ner min röst, just av anledning att jag inte vill bestämma över andra.
Att jag sen tycker att det är fullständigt vedervärdigt beteende att köpa sex av vad man kan förmoda är en utsatt person på ett eller annat sätt, det kommer jag fortsätta tycka.