2020-05-29, 22:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej, det är fortfarande obegripligt.
Det hänger inte ens ihop med vad du säger i inlägget innan.

Jag kan dessvärre inte hjälpa dig då. Om du inte förstår en så pass enkel sak så tror jag det är kört med möjligheterna att förklara ytterligare.
Citera
2020-05-29, 22:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Ni två stolpskott har iofs inte haft ett rätt i den här debatten, inte ens de fåtal gånger ni kommit med något som ens kan liknas vid ett sakligt argument.

Om du tror att det är att "hålla ställningarna" att svara "du är en dum torsk" varje gång studier, rapporter, fakta och statistik motbevisar och gör mos av din världsbild så får du nog tänka om.

Du framstår mest som en korkad mellanstadieelev. Och du uttrycker dig ofta som en sådan också. Ditt liv verkar syfta till att mobba ut de som enligt dig inte är "normala", ungefär så som barn i mellanstadieåldern gör. Det börjar bli dags att växa upp!

Du ägnar merparten av dina inlägg till mig till att tala om hur korkad och dum du tyker att jag är, och hur jag inte har en aning om vad jag pratar om och hela den där harangen. Du har skrivit det gång på gång. Det blir inte mer sant för att du upprepar dig som en papegoja var och varannan dag.
Citera
2020-05-29, 22:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag håller med.

Jag tycker även att det är ett primitivt beteende att köra Formel 1, att boxas, eller att kräva att hälften av låtskrivarna i en musiktävling ska ha en viss kromosomuppsättning.

Framförallt att boxas.
Citera
2020-05-29, 22:48
Medlem
SailorCalvins avatar
Med tanke på att majoriteten av svenskarna knappt varit utanför kommungränsen, än mindre spenderat MYCKET tid på samtliga kontinenter (inklusive vår egen där många framstående länder har laglig prostitution) så är det inte lönt att diskutera prostitution i Sverige då majoriteten helt enkelt lever i en bubbla där den svenska modellen är norm.

Vi är en extrem - folk skakar på huvudet åt den svenska sexköpslagstiftningen, speciellt utländska prostituerade.

Pinsamt.
Citera
2020-05-29, 23:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ni tror inte det har att göra med att era känslor inte korrelerar med verkligheten?, om ni känner att sexarbetare inte säljer sex utan utsätts för ett övergrepp så betyder det inte att det är så, kan ni bevisa att det är så, så är det ju en annan femma.

Frågan är ju varför ni envisas med att hårdare reglering av prostitution (dvs laglig som i Amsterdam och Indien) eller kriminalisering (som i Kanada, eller Sveriges variant) , är bra alternativ, det är ju inte det, inte objektivt, på något sätt. Kan ni hitta en studie eller rådata som visar på att det är så, så fram men det, jag har letat, utan framgång.

Att moraliskt tycka att prostitution är ”dåligt” har ju inget att göra med individens rätt att göra vad de önskar, även om det är objektivt dåliga val, hur ska någon lära sig att göra rätt val på sikt om de inte är fria att göra fel val, eller att för den delen stoppas med våld för att ”lösa ett moraliskt problem”.

Det är synnerligen odemokratiskt och ett brott mot mänskliga rättigheter.

Nu är det inte heller jag som stiftat lagarna i detta landet och när sexköpslagen trädde i kraft var jag 14 år och hade inte medverkat till någon röstning heller.
Detta innebär att du kan ta det lugnt, att jag har en åsikt om sexköp har alltså ingenting med själva lagen att göra. Hade vi haft omröstning i frågan hade jag lagt ner min röst, just av anledning att jag inte vill bestämma över andra.
Att jag sen tycker att det är fullständigt vedervärdigt beteende att köpa sex av vad man kan förmoda är en utsatt person på ett eller annat sätt, det kommer jag fortsätta tycka.
Citera
2020-05-29, 23:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu är det inte heller jag som stiftat lagarna i detta landet och när sexköpslagen trädde i kraft var jag 14 år och hade inte medverkat till någon röstning heller.
Detta innebär att du kan ta det lugnt, att jag har en åsikt om sexköp har alltså ingenting med själva lagen att göra. Hade vi haft omröstning i frågan hade jag lagt ner min röst, just av anledning att jag inte vill bestämma över andra.
Att jag sen tycker att det är fullständigt vedervärdigt beteende att köpa sex av vad man kan förmoda är en utsatt person på ett eller annat sätt, det kommer jag fortsätta tycka.

Så då är du för en Avkriminalisering och en minimalt reglerad marknad för sexarbetare (typ som massage / spa / resturang verksamheter) , så länge som ingen tredje part tvingar/utnyttjar någon (precis som i restaurangbranschen;byggbranschen bland tiggare osv ,som utgör 75-80% av traffickingdomarna i Sverige såväl som Europa)
Citera
2020-05-29, 23:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så då är du för en Avkriminalisering och en minimalt reglerad marknad för sexarbetare (typ som massage / spa / resturang verksamheter) , så länge som ingen tredje part tvingar/utnyttjar någon (precis som i restaurangbranschen;byggbranschen bland tiggare osv ,som utgör 75-80% av traffickingdomarna i Sverige såväl som Europa)

Jag skulle varken rösta för eller emot i frågan eftersom den inte direkt rör mig. Jag skulle dock rösta emot att bordeller får drivas av vem som helst, tveklöst. Jag skulle rösta emot bordeller överhuvudtaget.
Citera
2020-05-29, 23:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det beror lite på hur den ger utslag i dagens samhälle, men ja, gällande kvinnor som väljer att bli tillsammans med kriminella män, misshandlande män och med mördare så är det också primitivt ja. Däremot att gifta sig med en framgångsrik trevlig man och ge sina barn en god uppväxt kan nog inte ses särskilt primitivt i dagens samhälle.

Feministisk cherry picking igen? Vadå beror på? Manlig sexualitet demoniseras ju hela tiden. Du måste inse att manlig sexualitet aldrig någonsin kan anpassa sig till kvinnlig sexualitet. Gjorde vi det så skulle all sexuell attraktion vara som bortblåst. Så varför vill man lura unga killar att jämställdhet är bra? Det är en lögn.
Citera
2020-05-29, 23:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Feministisk cherry picking igen? Vadå beror på? Manlig sexualitet demoniseras ju hela tiden. Du måste inse att manlig sexualitet aldrig någonsin kan anpassa sig till kvinnlig sexualitet. Gjorde vi det så skulle all sexuell attraktion vara som bortblåst. Så varför vill man lura unga killar att jämställdhet är bra? Det är en lögn.

Varför skulle inte jämställdhet kunna råda även om mäns och kvinnors sexualitet är lite olika?
Citera
2020-05-30, 00:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Varför skulle inte jämställdhet kunna råda även om mäns och kvinnors sexualitet är lite olika?

Kvinnor vill innerst inne inte ha någon jämställdhet. Det är skitsnack som går på tvärs mot egna instinkter.
Citera
2020-05-30, 00:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor vill innerst inne inte ha någon jämställdhet. Det är skitsnack som går på tvärs mot egna instinkter.

Kvinnor vill få lov att bestämma över sig själv jo, och inte bli tvingade att leva enligt vissa regler och med vissa män. Kvinnor vill vara lika inför lagen och ha ses på med ett värde av en egen individ. Det är vad jämställdhet innebär.
Citera
2020-05-30, 00:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Kvinnor vill få lov att bestämma över sig själv jo, och inte bli tvingade att leva enligt vissa regler och med vissa män. Kvinnor vill vara lika inför lagen och ha ses på med ett värde av en egen individ. Det är vad jämställdhet innebär.

Haha. Nej, kvinnor vill inte alls ha den typ av så kallad "jämställdhet". Om kvinnor ville det så skulle ni börja välja betamän. Det händer inte och kommer aldrig någonsin att hända. Du lurar dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in