2020-05-29, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Avvik i forlaringer peker mot han. (14:33)

Fotavtrykk fra en sprox-sko er funnet på åstedet og politiet hevder det er funnet biologiske spor som beviser at disse avtrykkene ble laget etter at Lisbeth ble utsatt for det som politiet mener at kan være et drap.(16:21)

Fra krimpodden her:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mMB6x/paagripelsen-hoer-foerste-episode-i-krimpodden-om-loerenskog-saken-naa

Det ble også nevnt i krimpodden at spor på åstedet var todelt: Noen spor peker i retning av kidnapping (strips, brev, konvolutt) og andre spor kunne kobles til et mulig drap.

2 typer spor:
En type spor som viser hva som faktisk har skjedd, og en type spor som er plassert der for å villede.

Det er også intervju med flere:
Bl.a.:
Intervju med en som sa at det første som slo han var konedrap. Vedkommende kontaktet politiet og fortalte om ting fra fortiden.

Intervju med en niese av Tom og Lisbeth.

Om det fetade: Da tenker jeg at det ev ble funnet biologiske spor oppå slepespor og at det ble funnet sproxavtrykk oppå dette/disse biologiske sporet/sporene

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dette la jeg også merke ved, at skoavtrykkene ble vurdert som å ha blitt avsatt i ettertid av overfallet/drapet på AEH.

Det var det de sa i Krimpodden.

Todelte spor har vi også vært inne på, at av de (mamge) sporene på åstedet så kan det være en god blanding av ekte og plantede spor.

Jeg håper at politiet vet hva som er hva, i og med at de nå snakker om at åstedet og sporene er todelt.

GM la nok på litt ekstra, i tillegg til de ekte sporene, for å få narrativet til å virke mer troverdig.
.
Citera
2020-05-29, 23:53
Medlem
Minnimuss avatar
At det er funnet ni skoavtrykk betyr ikke at skoene bare har gått 9 skritt i huset! Det kan bety at vedkommende har tråkket i noe som så har avsatt et visst antall avtrykk før det ble slitt av. Siden man skriver at avtrykkene med stor sannsynlighet knyttes til handlingen så vil jeg tro det er avtrykk i noe biologisk, kanskje urin. Sammen med slepespor.
Citera
2020-05-29, 23:53
Medlem
Citat:
Takk. Politiet har vel sikkert undersøkt om såleavtrykkene fra identifiserte sko eventuelt viser om skoeierne har tråkket på en slik måte at det kunne knyttes til drapshandlingen og slepingen av AE, og funnet ut at de avtrykkene ikke kan knyttes til dette? Jeg tenker at skoavtrykk etter en drapshandling og etter sleping av et menneske vil se ut på en annen måte enn skoavtrykk etter vanlig gange, og politiet kunne vel også se alle andre skoavtrykk som eventuelt var i nærheten av slepesporene for å se om det var noen sammenheng mellom identifiserte fotavtrykk og slepesporene.

Ja det må jo ha vært en særdeles vesentlig oppgave å kartlegge fotavtrykk, spesielt i det aktuelle område av huset.

De kan jo tolke bevegelser fra fotavtrykk og lage en sannsynlig hypotese på hva den personen gjorde.

De sier at Sprox-skoene er satt på en slik måte at de mener eieren må ha hatt en rolle.
Da kan det jo for eks dreie seg om å være med å bære ut for eks.

Siden Sprox-skoene hadde bare 9 avtrykk som vi leser idag, så er det jo lite sannsynlig at det er for eks 2 ukjente menn som plutselig trampet inn der og tok henne med seg? Da ville vel politiet sett fotavtrykkene, og de ville jo være mer omfattende tenker jeg ihvertfall.

Men det kan kanskje noen som har mer peil på det enn meg si mer om. Men var overrasket over at det var så få avtrykk fra ukjente. 9 fotavtrykk er jo veldig lite da.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-05-30 kl. 00:02.
Citera
2020-05-29, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det har du helt rett i. Jeg tror at enten er de avsatt i ettertid, eller så skulle bare en død kropp hentes. Kanskje kroppen lå nær utgangen ferdig «innpakket»?

Lurer på hvorfor politiet tidligere sa at det var tråkket rundt med Sprox over hele huset. Det var en bløff. For å se siktedes reaksjon? Om stage-atferden fortsatte? Dvs. få politiet på «riktig spor». Eller hva?

Ja det stemmer. Jeg glemmer dette stadig vekk.
"Fotavtrykk fra en sprox-sko er funnet på åstedet og politiet hevder det er funnet biologiske spor som beviser at disse avtrykkene ble laget etter at Lisbeth ble utsatt for det som politiet mener at kan være et drap." Se link:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-05-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
At det er funnet ni skoavtrykk betyr ikke at skoene bare har gått 9 skritt i huset! Det kan bety at vedkommende har tråkket i noe som så har avsatt et visst antall avtrykk før det ble slitt av. Siden man skriver at avtrykkene med stor sannsynlighet knyttes til handlingen så vil jeg tro det er avtrykk i noe biologisk, kanskje urin. Sammen med slepespor.

Ja det var en viktig presisering. Takk.

Så du mener at flere fremmede sånn sett kunne ha trampet inn der, selv om de ikke finner fotavtrykk etter dem?
Citera
2020-05-29, 23:56
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det har du helt rett i. Jeg tror at enten er de avsatt i ettertid, eller så skulle bare en død kropp hentes. Kanskje kroppen lå nær utgangen ferdig «innpakket»?

Lurer på hvorfor politiet tidligere sa at det var tråkket rundt med Sprox over hele huset. Det var en bløff. For å se siktedes reaksjon? Om stage-atferden fortsatte? Dvs. få politiet på «riktig spor». Eller hva?

Dette er jo for mystisk.Enten har politiet gitt uriktige opplysninger til media,eller media har misforstått-eller politi har gitt ut uriktige detaljer om dette. Dette må da vel kunne oppklares enkelt?
Citera
2020-05-29, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Men politiet kan også finne avtrykk etter helt rene sko.
Citera
2020-05-30, 00:01
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Synes du det?
Det er nok ikke slik åpenhet de er vant til.
Ingen ønsker å være en sirkusattraksjon!

Det er minst én av deltagerne på familietreffet som sprer personlige opplysninger. Det er lenge siden vi fikk den nyheten her i tråden.

Jeg tror ikke du skal se det på den måten. For hva om folk kom hjem etter lunsjen og følte seg forvirret, fortvilet og lei seg? Fordi ingenting ble sagt om en person de er veldig glad i. Det er vondt! Og hva om den etterpå-reaksjonen ble observert og kommentert av en venninne, venn, nabo eller slektning? Det er ikke det samme som at deltakere på lunsjen sprer personlige opplysninger.
Citera
Medlem
Citat:

Nja, politiet har funnet sporene både ut og inn så jeg tror at det totalt dreier seg om ni skritt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Just presis! Det ville være en normal adferd om man er opprørt og fortvila

En gärningsman måste tänka på hur man uppträder efter mord eller bortförande.
Att hålla låg profil är inte en bra ide' ...
Att riva upp himmel och jord, gå till läkare och få lugnande tabletter, bo hemma hos barnen
och prata med dem hela tiden, ringa runt till alla man känner är bättre ...
Citera
2020-05-30, 00:04
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja det var en viktig presisering. Takk.

Så du mener at flere fremmede sånn sett kunne ha trampet inn der, selv om de ikke finner fotavtrykk etter dem?
Selvfølgelig. Rene sko setter ikke spor. Men i dagens artikkel sto det jo at det fortsatt er et uidentifisert spor som er funnet.
Citera
2020-05-30, 00:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Hvis underlaget er mykt eller ettergivende ja. Men i Sl*raveien er det terakottagulv i første etasje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in