Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-29, 01:49
  #20449
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Er du i området og kan ta bilder av Fjellhamardammen? I enden av vannet er det et industriområde ved Marcus Thranes gate 100. Ligger noen bedrifter der bla. Østlandske rengjøring, X-ide, Icopal mfl. Jeg tenker på mulig skjulested i den enden av vannet?

Sorry, bor i væst-oslo og er vanligvis ikke i Lørenskog.
Men Langvannet er jo ganske langt og svært, et fotografi utover vannet gir ikke mye.
Trur du må dra dit selv alternativt spørre noen som er mer interessert.
Citera
2020-04-29, 02:21
  #20450
Medlem
Äntligen tog dom honom. Har aldrig trott ett ögonblick att han var oskyldig. Så sjukligt snål att han offrade frun istället för att dela med sig av sin förmögenhet. Har sett otaliga idioter i crime-fall där girigheten gör folk till mördare. Som alla dessa livförsäkringar som folk fixar och dagen efter tar livet av den det står skrivet på. Hade dom inte löst detta skulle det vara katastrof och jag tror han hade varit häktad för länge sedan om det inte vore för sina miljarder. Punkt. Slut.
Citera
2020-04-29, 02:22
  #20451
Medlem
Avvik i forlaringer peker mot han. (14:33)

Fotavtrykk fra en sprox-sko er funnet på åstedet og politiet hevder det er funnet biologiske spor som beviser at disse avtrykkene ble laget etter at Lisbeth ble utsatt for det som politiet mener at kan være et drap.(16:21)

Fra krimpodden her:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...skog-saken-naa

Det ble også nevnt i krimpodden at spor på åstedet var todelt: Noen spor peker i retning av kidnapping (strips, brev, konvolutt) og andre spor kunne kobles til et mulig drap.

2 typer spor:
En type spor som viser hva som faktisk har skjedd, og en type spor som er plassert der for å villede.

Det er også intervju med flere:
Bl.a.:
Intervju med en som sa at det første som slo han var konedrap. Vedkommende kontaktet politiet og fortalte om ting fra fortiden.

Intervju med en niese av Tom og Lisbeth.

Om det fetade: Da tenker jeg at det ev ble funnet biologiske spor oppå slepespor og at det ble funnet sproxavtrykk oppå dette/disse biologiske sporet/sporene
__________________
Senast redigerad av POlROT 2020-04-29 kl. 03:05.
Citera
2020-04-29, 02:44
  #20452
Medlem
Craig-Lins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det vil komme en rask avklaring på det nå ... er hun blitt skjult i Sloraveien ... eller ikke.

TH har forberedt et skjulested som han har vært 100% sikker på at politiet ikke vil avsløre. Det er vanskelig å gjette hvordan han har tenkt. Og hvor skjulestedet er.

Enig i det du sier. TH er åpenbart et meget intelligent individ. Trekker den konklusjonen etter å ha lest om hans investeringsmetoder og oppbygging av eget firma.

Hvis TH er skyldig (vi vet tross alt ikke enda), tror jeg det er lite sannsynlig at politiet vil finne avdøde. Det er sannsynligvis oppløst i syre, eller destruert på en måte som gjør det ekstremt vanskelig å spore.

Men politiet vet også at det er vanskelig å bygge en drapssak som ender i domfellelse uten å finne avdøde. Det får meg til å lure om de har en viss anelse om hvor det kan være, eller gikk til aksjon for å motvirke en form for bevisforspillelse i nærmeste fremtid.

Dette er uansett en tragedie for alle involverte. Tenker da særlig på barna som sitter igjen uten noen av foreldrene sine. Føyer seg inn i rekken av groteske krimsaker i Norge de siste årene, inkludert Toten drapet.
Citera
2020-04-29, 02:52
  #20453
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Äntligen tog dom honom. Har aldrig trott ett ögonblick att han var oskyldig. Så sjukligt snål att han offrade frun istället för att dela med sig av sin förmögenhet. Har sett otaliga idioter i crime-fall där girigheten gör folk till mördare. Som alla dessa livförsäkringar som folk fixar och dagen efter tar livet av den det står skrivet på. Hade dom inte löst detta skulle det vara katastrof och jag tror han hade varit häktad för länge sedan om det inte vore för sina miljarder. Punkt. Slut.

Du sier det mange tenker. Det var en veldig god oppsummering.

Problemet med å diskutere denne saken i "real time" er at det alltid er noen som, av en eller annen grunn, vil tre inn, nærmest som en djevelens advokat, og forsvare den mistenkte GM med nebb og klør.

Og lage masse støy rundt det.

Men heldigvis lar man seg ikke lure, til slutt.
Citera
2020-04-29, 02:59
  #20454
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Avvik i forlaringer peker mot han. (14:33)

Fotavtrykk fra en sprox-sko er funnet på åstedet og politiet hevder det er funnet biologiske spor som beviser at disse avtrykkene ble laget etter at Lisbeth ble utsatt for det som politiet mener at kan være et drap.(16:21)

Fra krimpodden her:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...skog-saken-naa

Det ble også nevnt i krimpodden at spor på åstedet var todelt: Noen spor peker i retning av kidnapping (strips, brev, konvolutt) og andre spor kunne kobles til et mulig drap.

2 typer spor:
En type spor som viser hva som faktisk har skjedd, og en type spor som er plassert der for å villede.

Det er også intervju med flere:
Bl.a.:
Intervju med en som sa at det første som slo han var konedrap. Vedkommende kontaktet politiet og fortalte om ting fra fortiden.

Intervju med en niese av Tom og Lisbeth.

Om det fetade: Da tenker jeg at det ev ble funnet biologiske spor oppå slepespor og at det ble funnet sproxavtrykk oppå dette/disse biologiske sporet/sporene.

Dette la jeg også merke ved, at skoavtrykkene ble vurdert som å ha blitt avsatt i ettertid av overfallet/drapet på AEH.

Det var det de sa i Krimpodden.

Todelte spor har vi også vært inne på, at av de (mamge) sporene på åstedet så kan det være en god blanding av ekte og plantede spor.

Jeg håper at politiet vet hva som er hva, i og med at de nå snakker om at åstedet og sporene er todelt.

GM la nok på litt ekstra, i tillegg til de ekte sporene, for å få narrativet til å virke mer troverdig.
Citera
2020-04-29, 03:02
  #20455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craig-Lin
Enig i det du sier. TH er åpenbart et meget intelligent individ. Trekker den konklusjonen etter å ha lest om hans investeringsmetoder og oppbygging av eget firma.

Hvis TH er skyldig (vi vet tross alt ikke enda), tror jeg det er lite sannsynlig at politiet vil finne avdøde. Det er sannsynligvis oppløst i syre, eller destruert på en måte som gjør det ekstremt vanskelig å spore.

Men politiet vet også at det er vanskelig å bygge en drapssak som ender i domfellelse uten å finne avdøde. Det får meg til å lure om de har en viss anelse om hvor det kan være, eller gikk til aksjon for å motvirke en form for bevisforspillelse i nærmeste fremtid.

Dette er uansett en tragedie for alle involverte. Tenker da særlig på barna som sitter igjen uten noen av foreldrene sine. Føyer seg inn i rekken av groteske krimsaker i Norge de siste årene, inkludert Toten drapet.

Sier meg enig i det.

Flere groteske saker, der barn har vært involvert. Både som ofre for drap, og også som den som begår drap. I mange av sakene var barnevernet involvert. Så også i Toten-saken. Med dødelig utfall.
Citera
2020-04-29, 03:03
  #20456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dette la jeg også merke ved, at skoavtrykkene ble vurdert som å ha blitt avsatt i ettertid av overfallet/drapet på AEH.

Det var det de sa i Krimpodden.

Todelte spor har vi også vært inne på, at av de (mamge) sporene på åstedet så kan det være en god blanding av ekte og plantede spor.

Jeg håper at politiet vet hva som er hva, i og med at de nå snakker om at åstedet og sporene er todelt.

GM la nok på litt ekstra, i tillegg til de ekte sporene, for å få narrativet til å virke mer troverdig.
Jeg er enig med deg. De biologiske sporene som ble nevnt i denne sammenhengen, er kanskje fra den som tråkket rundt med sprox-sko? Hva tenker du om disse biologiske sporene? Er det de biologiske sporene som politiet jobbet lenge med for å få frem en DNA-profil på?
Citera
2020-04-29, 03:19
  #20457
Medlem
"I går kl. 11:24 16 timer siden
Kripos på plass ved boligen
Kripos er ved 11.20-tiden på plass utenfor boligen til Hagen i Sloraveien. Politiet har startet ransaking av både boligen og arbeidsplassen hans Futurum. De sa under pressekonferansen tirsdag formiddag at det vil bli gjennomført ransaking av andre eiendommer tilknyttet Hagen, uten å utdype hvilke andre dette eventuelt gjelder."
https://www.vg.no/spesial/2019/direk...n-savnet/siste

"I går kl. 11:12 16 timer siden
- Usansynnlig at han har spilt motparten
VGs krimekspert Øystein Milli ser det som lite sannsynlig at Tom Hagen alene står bak den mistenkte ugjerningen mot sin kone Anne-Elisabeth Hagen.
- Jeg synes det virker usannsynlig at han for eksempel har spilt motparten mens han har vært frivillig overvåket og politiet har fulgt med på hans kommunikasjonskanaler. At han samtidig skulle ha vært i stand til å sende krypterte meldinger og vært motpart, har jeg vanskelig for å tro. Så får vi se, om de faktisk klarer å avdekke om det har vært flere personer involvert, sier Milli"

" går kl. 10:19 17 timer siden
Krimteknikere på arbeidsplassen til Hagen
Ved 10.15-tiden er kriminalteknikere på vei inn i bygningen til Tom Hagens arbeidsplass Futurum i Lørenskog. De har med seg grå bokser med elektronisk utstyr. Tidligere tirsdag har politibetjenter bærende på tomme pappesker tatt seg inn på arbeidsplassen."

Hva kan dette elektroniske utstyret som de hadde med seg inn på Futurum ha vært?
Citera
2020-04-29, 03:19
  #20458
Medlem
Stones avatar
Det tog lång tid förhör polisen att börja med det mest uppenbara alternativa lösningen. Special treatment?
Citera
2020-04-29, 03:22
  #20459
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg er enig med deg. De biologiske sporene som ble nevnt i denne sammenhengen, er kanskje fra den som tråkket rundt med sprox-sko? Hva tenker du om disse biologiske sporene? Er det de biologiske sporene som politiet jobbet lenge med for å få frem en DNA-profil på?

Jeg vet ingenting om resten av sporene, men jeg la som sagt merke til at det ble nevnt i krimpodden at skoavtrykkene, og det jeg antar er blod som de har tråkket rundt i, ble avsatt ETTER den eventuelle ugjerningen mot AEH.

Det er ganske logisk egentlig, for at noen skulle tråkke blodet rundt i huset så må jo først blodet ha kommet fra et sted.

Hvis noen husker bildene som Allegrageller (?) la ut, som hadde reversert fargene fra politiets svart-hvitt bilde, så ser fargene veldig ut som blod, og også på måten avtrykket ser ut ellers.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg mener, men jeg mener at man til en viss grad kan si noe om hva slags materiele noe består av, ved hvordan det fester seg på underlaget, hvordan det ser ut, og så videre.

Avtrykket som politiet har delt, i svart-hvitt, ser ut som det er avsatt av blod.
Citera
2020-04-29, 03:25
  #20460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg vet ingenting om resten av sporene, men jeg la som sagt merke til at det ble nevnt i krimpodden at skoavtrykkene, og det jeg antar er blod som de har tråkket rundt i, ble avsatt ETTER den eventuelle ugjerningen mot AEH.

Det er ganske logisk egentlig, for at noen skulle tråkke blodet rundt i huset så må jo først blodet ha kommet fra et sted.

Hvis noen husker bildene som Allegrageller (?) la ut, som hadde reversert fargene fra politiets svart-hvitt bilde, så ser fargene veldig ut som blod, og også på måten avtrykket ser ut ellers.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg mener, men jeg mener at man til en viss grad kan si noe om hva slags materiele noe består av, ved hvordan det fester seg på underlaget, hvordan det ser ut, og så videre.

Avtrykket som politiet har delt, i svart-hvitt, ser ut som det er avsatt av blod.
Takk! Jeg forstår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback