2020-05-29, 21:54
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Jag hittade ditt inlägg och dina bilder, det verkar logiskt att justera markeringarna som du gjort.

För övrigt, med risk att avslöja mina fördomar, så vill jag poängtera att T är kurd, med kurdföräldrar. De brukar inte röra sig i naturen, hans pappa sitter väl mest på cafe med sina kompisar. För en svensk kanske det skulle vara naturligt att springa ut i skogen och gräva ned saker, men T framstår som något av en sprätt, som går runt i rock och ogärna vill skita ned sig. Han slänger/gömmer saker där det är naturligt för honom, och det är i soptunnor/soprum.

Turen till bäcken tror jag kom sig av att han upptäckte att han hade blod på händerna och det var närmaste/säkraste stället att tvätta av sig.

Sant, men resan till Ljungskile över huvud taget? Kan det vara så att den var helt spontan, att hans första tanke när han insåg att han dödat W var att bara sticka därifrån. Att han fick panik och bara gick ut för att rensa huvudet och komma på en plan? Han satte sig på tåget men under resan började han fundera att han kanske kan undanröja allt och klev av. Kanske blev paranoid och hellre ville promenera hem än att sitta bland folk.
Citera
2020-05-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrarn
Absolut. Fattar inte, låter ju knappt som han fått ta del av vissa delar av fup, eller är det bara så att precis som beskrivits här och även tex av mamman att han tror att han är smart och kan kollra bort folk? Tex en sån enkel grej som om hennes mobil, att han säger att hon tog med den, trots att den bevisligen var på hemmamasten hela tiden. Idiot! (Och bra det, att han gör bort sig)

Jag läste aldrig att åklagaren ställde denna fråga till honom idag, att hur kan hon tagit med sig telefonen när den var hemma hela tiden?
Citera
2020-05-29, 21:57
Medlem
Gubbslungans avatar
Min egna teori kring vad som har hänt:

W och T har haft samlag under kvällen där saker hettat till ordentligt. I FUP:en så kan man tydligt läsa om hans sexuella fantasier som kretsar kring våld (läs om hans sms där han vill stycka henne i flera delar och knulla varje hål, utan glidmedel). T blir så sexuellt upphetsad att han får en blackout av sina sexuella fantasier, att han faktiskt slår och hugger henne till döds under sin upphetsning, han gör sina sexuella fantasier till verklighet.

Väl efter akten så får T panik och försöker städa bäst han kan. T har läst många böcker om psykologi och hur man övertalar andra människor, och drar helt enkelt slutsatsen kring att det enklaste är att anklaga någon annan för att ha gjort fel. Medvetet så lämnar han huvudet i en väska hemma och låtsas som att någon annan begått brottet - för det är vad han vill att alla andra ska tro.

T skriver till en släkting, låt oss kalla honom för X, om att han gjort något riktigt dumt, och att det är knas. Han behöver hjälp fort. X anländer till platsen och hjälper honom att fort få undan kroppen, och tillsammans beger de sig till ljungskile för att göra sig av med kroppen och mobiltelefonen som de skickat meddelanden från. X är däremot inte med hrla vägen och gör sig av med kroppen, utan håller i T's telefon i ljungskiles centrala del tills klartecken på att det är utfört och klart. Väl efter att T är tillbaka i centrala delen så får han tillbaka mobilen för art sedan åka åt olika håll.

T blir upplockad av polisen på motorvägen under hemvägen, och släpper honom sedan hemma.

Vem är X?
Det är en person som skulle göra allt för T, utan att ta betalt. X blir chockad när han får beskedet, men inser vad som måste göras, fort, för att T inte ska åka dit på mord.

Vad säger ni om min teori?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Kan bara hålla med. Innan dagens förhör hade jag bilden att han skulle hålla tyst till slutet där han skulle hitta på en ny historia med misshandel etc för att slippa mord. Men nu har han bränt allt och med dagens förhör har han typ "bekräftat" att alla indicier är rätt... han är körd...
Du har rätt. Vägen ut hade varit att börja erkänna omständigheter. Vissa saker är huggna i sten och då får man jobba runt dem. Kan man tycka.

Men Tishko kör uppenbarligen en mer offensiv taktik. Spelteori - det är möjligen så att han känner sig körd i vilket fall, och kan lika gärna försöka greppa sista halmstråt.

Alternativt anser han sig på fullt allvar oskyldig, eftersom "hon fick vad hon förtjänade, horungen". Han kanske känner att han gjort världen en tjänst.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag kan inte begripa hur en sån palsternacka till kille, kan få för sig att han är smart.

Han har haft ett halvår på sig att komma på ett sätt att komma undan. Om man nu utgår från att han på något sätt ska ljuga sig ur situationen alltså.

Och det bästa han kommer på är; jag var hemma hela tiden och såg ingenting.

För det första sätter han sig själv på platsen. Ensam.

För det andra, tar han bort möjligheten för alternativ gärningsman.

För tredje, erkänner han att har städat.

För det fjärde visar han rätten att han är villig och ljuga, när han inte ens erkänner skrivna sms.

Jag vet inte hur jävla dum man får vara egentligen.

-det är blod i hela din lägenhet och ditt ex huvud ligger i din väska.
-jag har inte märkt något. Det var bara jag hemma, så det kan inte vara jag.

Hans äss i rocken var det där om att bryta fysiska lagar.
Jävla tönt! Alla andra ljuger, dom svartmålar mig, alla sms är felaktiga, jag var den enda...
Jag spyr, vilken jävla...baah hittar inte ens ord 🤮😡
Hahaha, jag tycker vi ska vara glada att han inte är smart!
OM han ägnat sina 6 månader i häkte till att tänka ut en story.... då kunde han sagt att han aldrig såg henne på eftermiddagen den 14e. Att hon smsa: köp cigg. Att om hon ringde mamma hemifrån, kanske hon var på vinden? Att han åkte till Ljungskile för att köpa hasch. Han skulle hållt kvar vid stopp i avlopp o Wilma väntade på rörmokaren. När han blev avsläppt av polisen gick han inte hem, han rökte på nånstans. Han kom hem på fredag tidig morgon och tackade nej till jobb, för han hade flummat hela natten. Att det dröjde till fredag kväll innan han började undra var Wilma var, inte hört av henne sedan 14.30 på torsdagen. Osv ...då hade vi haft problem att bevisa att han gjort det!
Citera
2020-05-29, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Jag läste aldrig att åklagaren ställde denna fråga till honom idag, att hur kan hon tagit med sig telefonen när den var hemma hela tiden?

W pappa hade ju köpt 2st mobiler till w på kort tid. Undrar var dom är??
Citera
2020-05-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbslungan
Min egna teori kring vad som har hänt:

W och T har haft samlag under kvällen där saker hettat till ordentligt. I FUP:en så kan man tydligt läsa om hans sexuella fantasier som kretsar kring våld (läs om hans sms där han vill stycka henne i flera delar och knulla varje hål, utan glidmedel). T blir så sexuellt upphetsad att han får en blackout av sina sexuella fantasier, att han faktiskt slår och hugger henne till döds under sin upphetsning, han gör sina sexuella fantasier till verklighet.

Väl efter akten så får T panik och försöker städa bäst han kan. T har läst många böcker om psykologi och hur man övertalar andra människor, och drar helt enkelt slutsatsen kring att det enklaste är att anklaga någon annan för att ha gjort fel. Medvetet så lämnar han huvudet i en väska hemma och låtsas som att någon annan begått brottet - för det är vad han vill att alla andra ska tro.

T skriver till en släkting, låt oss kalla honom för X, om att han gjort något riktigt dumt, och att det är knas. Han behöver hjälp fort. X anländer till platsen och hjälper honom att fort få undan kroppen, och tillsammans beger de sig till ljungskile för att göra sig av med kroppen och mobiltelefonen som de skickat meddelanden från. X är däremot inte med hrla vägen och gör sig av med kroppen, utan håller i T's telefon i ljungskiles centrala del tills klartecken på att det är utfört och klart. Väl efter att T är tillbaka i centrala delen så får han tillbaka mobilen för art sedan åka åt olika håll.

T blir upplockad av polisen på motorvägen under hemvägen, och släpper honom sedan hemma.

Vem är X?
Det är en person som skulle göra allt för T, utan att ta betalt. X blir chockad när han får beskedet, men inser vad som måste göras, fort, för att T inte ska åka dit på mord.

Vad säger ni om min teori?
Denna X måste tagit bilen med kroppen till Ljungskile isåfall, medan Tishko tog tåget. Kroppen lämnade lägenheten vid 18.30. Sen vet jag inte varför man skulle åka med kroppen till ett centralt område. Efteråt tog X bilen tillbaka medan Tishko traskade på E6.

Det var ingen vimsig teori, men nej, sorry.
Citera
2020-05-29, 22:01
Medlem
Citat:
Jag kan inte begripa hur en sån palsternacka till kille, kan få för sig att han är smart.

Han har haft ett halvår på sig att komma på ett sätt att komma undan. Om man nu utgår från att han på något sätt ska ljuga sig ur situationen alltså.

För det fjärde visar han rätten att han är villig och ljuga, när han inte ens erkänner skrivna sms.

Jävla tönt! Alla andra ljuger, dom svartmålar mig, alla sms är felaktiga, jag var den enda...

Nånstans hoppades man att skulle bryta ihop, när Ws anhöriga sitter där. Den åtalades anhöriga, dessutom. Nej, han har nog även överraskat åklagaren skulle jag tro. Just för att han var tyst under flera månaders förhör. Av alla alternativ så försöker han sig på nån slags Jedi mind trick.
Det som förbryllar mig något är att de kunde tryckt mer på honom. Det fanns flera knappar att trycka på. Den känslan fick jag. Var åklagaren lite för vek? Var det medvetet? För att han skulle ta över själv med sina grandios-inställning och blotta sig, må tro. I så fall gjorde han det, till stor del.
Citera
2020-05-29, 22:02
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Sant, men resan till Ljungskile över huvud taget? Kan det vara så att den var helt spontan, att hans första tanke när han insåg att han dödat W var att bara sticka därifrån. Att han fick panik och bara gick ut för att rensa huvudet och komma på en plan? Han satte sig på tåget men under resan började han fundera att han kanske kan undanröja allt och klev av. Kanske blev paranoid och hellre ville promenera hem än att sitta bland folk.

Den teorin tror jag också på.
Citera
2020-05-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
W pappa hade ju köpt 2st mobiler till w på kort tid. Undrar var dom är??
Jag funderar på om Tishko använt någon av dessa som burner. Till knarkaffärer och/eller dumpning av kropp. Jag kan inte placera det, men jag vill minnas från FUP, att en kompis sagt att Tishko pratat om burners.
Citera
2020-05-29, 22:05
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:

Bra sammanfattat hur denna jubelidiot har lyckats krångla till det för sig så in i Norden under sista halvåret
Citera
2020-05-29, 22:07
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Hahaha, jag tycker vi ska vara glada att han inte är smart!
OM han ägnat sina 6 månader i häkte till att tänka ut en story.... då kunde han sagt att han aldrig såg henne på eftermiddagen den 14e. Att hon smsa: köp cigg. Att om hon ringde mamma hemifrån, kanske hon var på vinden? Att han åkte till Ljungskile för att köpa hasch. Han skulle hållt kvar vid stopp i avlopp o Wilma väntade på rörmokaren. När han blev avsläppt av polisen gick han inte hem, han rökte på nånstans. Han kom hem på fredag tidig morgon och tackade nej till jobb, för han hade flummat hela natten. Att det dröjde till fredag kväll innan han började undra var Wilma var, inte hört av henne sedan 14.30 på torsdagen. Osv ...då hade vi haft problem att bevisa att han gjort det!

Jag är alltså nöjd över att han själv har raserat alla möjliga alternativ!
Men jag begriper inte hur detta kan vara den bästa lögnen? Så urbotat korkat!
Fast bra, ur åklagarens synvinkel.

Jag ser inte längre några som helst tvivel på att det är T som bragt W om livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in