2020-05-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enna84
Ni som citerar olika sms - Har ni fått tag på den sekretess belagda dokumentationen för sms:en eller hur vet ni mer än de sms som står i FUP:en?
Kolla första sidan i tråden, finns ett helt dokument med sms
Citera
2020-05-29, 21:35
Medlem
Bollkalle19s avatar
Jag kan inte begripa hur en sån palsternacka till kille, kan få för sig att han är smart.

Han har haft ett halvår på sig att komma på ett sätt att komma undan. Om man nu utgår från att han på något sätt ska ljuga sig ur situationen alltså.

Och det bästa han kommer på är; jag var hemma hela tiden och såg ingenting.

För det första sätter han sig själv på platsen. Ensam.

För det andra, tar han bort möjligheten för alternativ gärningsman.

För tredje, erkänner han att har städat.

För det fjärde visar han rätten att han är villig och ljuga, när han inte ens erkänner skrivna sms.

Jag vet inte hur jävla dum man får vara egentligen.

-det är blod i hela din lägenhet och ditt ex huvud ligger i din väska.
-jag har inte märkt något. Det var bara jag hemma, så det kan inte vara jag.

Hans äss i rocken var det där om att bryta fysiska lagar.
Jävla tönt! Alla andra ljuger, dom svartmålar mig, alla sms är felaktiga, jag var den enda...
Jag spyr, vilken jävla...baah hittar inte ens ord 🤮😡
Citera
2020-05-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Kolla första sidan i tråden, finns ett helt dokument med sms

Trodde bara det var Stämningsansökan och FUP:en som fanns där. Tack så mycket!
Citera
2020-05-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag kan inte begripa hur en sån palsternacka till kille, kan få för sig att han är smart.

Han har haft ett halvår på sig att komma på ett sätt att komma undan. Om man nu utgår från att han på något sätt ska ljuga sig ur situationen alltså.

För det fjärde visar han rätten att han är villig och ljuga, när han inte ens erkänner skrivna sms.

Jävla tönt! Alla andra ljuger, dom svartmålar mig, alla sms är felaktiga, jag var den enda...

Håller med 100%. Han är sååå rökt den här snubben.
Citera
2020-05-29, 21:44
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Ja just det. Men i och med att han var där ute vid bäcken och irrade så måste det väl vara för att slänga de blodiga kläderna eller annat. Att man då endast lyckats hitta jackan (som kanske inte ens är hans) känns konstigt. Vet att flera varit inne på att resan till Ljungskile kan vara för att det ska se ut som W har åkt iväg, men är det verkligen troligt? Att han skulle vara så "smart" direkt efter det förmodade mordet? Fast ioförsig, om man tänker efter, så är det ju mycket bättre att slänga kläderna i soprummet än i en skog. Han kanske slängde de i soptunnan på väg till tåget helt enkelt. Den här resan förbryllar verkligen!

Man har väl inte ens kunnat visa att det var han som var vid bäcken?

Jag personligen tvivlar på att T skulle dumpa en jacka mitt i vintern, många mil hemifrån och inte ha en annan jacka med sig.
Jag håller med om att resan är förbryllande men någonstans känns det väldigt medvetet gjort - ett villospår av något slag. Det är inget jag kan backa upp på något sätt.
Citera
2020-05-29, 21:45
Medlem
Citat:

Kan bara hålla med. Innan dagens förhör hade jag bilden att han skulle hålla tyst till slutet där han skulle hitta på en ny historia med misshandel etc för att slippa mord. Men nu har han bränt allt och med dagens förhör har han typ "bekräftat" att alla indicier är rätt... han är körd...
Citera
2020-05-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonorre
1. Vid vilken tidpunkt är det mest troligt att han har bragt henne om livet ?
2. Hur många timmar har haft att göra sig av med delar kroppen ?
1. 17-18, när skriken hördes enligt flera vittnen.
2. Flera dagar, polisens teori är nån gång 15-18 november.
Citera
2020-05-29, 21:49
Medlem
Hoppas han döms nu för mordet efter dagens skitsnack
Citera
2020-05-29, 21:49
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Jag gjorde ett försök för några dagar sedan där jag la upp två bilder:
Eftersom positioneringen ser förskjuten ut på skärdumpen så gjorde jag en alternativ bild där jag justerade in tågresan in på spåret på kartan - T skulle kunna ha passerat bäcken om den teorin stämmer.
Men jag är alldeles för kass för att avgöra om positioneringen verkligen är förskjuten eller inte.

Jag hittade ditt inlägg och dina bilder, det verkar logiskt att justera markeringarna som du gjort.

För övrigt, med risk att avslöja mina fördomar, så vill jag poängtera att T är kurd, med kurdföräldrar. De brukar inte röra sig i naturen, hans pappa sitter väl mest på cafe med sina kompisar. För en svensk kanske det skulle vara naturligt att springa ut i skogen och gräva ned saker, men T framstår som något av en sprätt, som går runt i rock och ogärna vill skita ned sig. Han slänger/gömmer saker där det är naturligt för honom, och det är i soptunnor/soprum.

Turen till bäcken tror jag kom sig av att han upptäckte att han hade blod på händerna och det var närmaste/säkraste stället att tvätta av sig.
Citera
2020-05-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Kan bara hålla med. Innan dagens förhör hade jag bilden att han skulle hålla tyst till slutet där han skulle hitta på en ny historia med misshandel etc för att slippa mord. Men nu har han bränt allt och med dagens förhör har han typ "bekräftat" att alla indicier är rätt... han är körd...

Absolut. Fattar inte, låter ju knappt som han fått ta del av vissa delar av fup, eller är det bara så att precis som beskrivits här och även tex av mamman att han tror att han är smart och kan kollra bort folk? Tex en sån enkel grej som om hennes mobil, att han säger att hon tog med den, trots att den bevisligen var på hemmamasten hela tiden. Idiot! (Och bra det, att han gör bort sig)
Citera
2020-05-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Jag hittade ditt inlägg och dina bilder, det verkar logiskt att justera markeringarna som du gjort.

För övrigt, med risk att avslöja mina fördomar, så vill jag poängtera att T är kurd, med kurdföräldrar. De brukar inte röra sig i naturen, hans pappa sitter väl mest på cafe med sina kompisar. För en svensk kanske det skulle vara naturligt att springa ut i skogen och gräva ned saker, men T framstår som något av en sprätt, som går runt i rock och ogärna vill skita ned sig. Han slänger/gömmer saker där det är naturligt för honom, och det är i soptunnor/soprum.

Turen till bäcken tror jag kom sig av att han upptäckte att han hade blod på händerna och det var närmaste/säkraste stället att tvätta av sig.

Vad menar du att turen till bäcken är närmast? Det är ju en promenad på 2km till tågstation samt tågresa på 2 mil dit?
Citera
2020-05-29, 21:52
Medlem
Citat:

Amen på det 🙏. Håller med dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in