Citat:
Ursprungligen postat av
Dongle
Jag gjorde ett försök för några dagar sedan där jag la upp två bilder:
Eftersom positioneringen ser förskjuten ut på skärdumpen så gjorde jag en alternativ bild där jag justerade in tågresan in på spåret på kartan - T skulle kunna ha passerat bäcken om den teorin stämmer.
Men jag är alldeles för kass för att avgöra om positioneringen verkligen är förskjuten eller inte.
Jag hittade ditt inlägg och dina bilder, det verkar logiskt att justera markeringarna som du gjort.
För övrigt, med risk att avslöja mina fördomar, så vill jag poängtera att T är kurd, med kurdföräldrar. De brukar inte röra sig i naturen, hans pappa sitter väl mest på cafe med sina kompisar. För en svensk kanske det skulle vara naturligt att springa ut i skogen och gräva ned saker, men T framstår som något av en sprätt, som går runt i rock och ogärna vill skita ned sig. Han slänger/gömmer saker där det är naturligt för honom, och det är i soptunnor/soprum.
Turen till bäcken tror jag kom sig av att han upptäckte att han hade blod på händerna och det var närmaste/säkraste stället att tvätta av sig.