2020-05-29, 21:01
Medlem
Caticorns avatar
[quote=Olbars|71762998]
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Det "logiska" är att skändningen skedde i raseri. Sjuk njutning, eller en kombination av båda, är andrahandsalternativ.

Usch fy fan...
Citera
2020-05-29, 21:02
Medlem
Novotars avatar
Han kommer ALDRIG berätta var o vad skett med kroppen OCH det njuter han av! TRIUMF!
Citera
2020-05-29, 21:03
Medlem
Kingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror inte han hade mob med sig, har för mig j läste att den låg hemma eftersom dom kollat den och den visar bara hem position.

Nu är jag inte hemma i hur ungdomarna lyssnar på musik idag, men han gick väl runt i ljungkile och gjorde just detta, troligen på en telefon?
Citera
2020-05-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Någon som vet hur jury tänker om allt det som sägs? Skulle vara intressant och få reda på hur en konversation ser ut bakom stängda dörrar.

Hur lägger dom upp allt som sagts vid förhöret? Säg i det här fallet, där han uppenbarligen ljuger, noterar det på plats och sedan pratar om det eller hur funkar det?
Utan att veta säkert kan jag bara tänka mig att de för anteckningar som de kikar på senare, men även går tillbaka och lyssnar av ljudupptagningar osv. Sen förs säkert en del, formella eller ickeformella diskussioner emellan förhandlingstillfällena. Efter avslutad rättegång ska juryn besluta om ansvar och påföljd, då diskuteras det naturligtvis flitigt.

Har jag fel på någon punkt får någon korrektera mig.
Citera
2020-05-29, 21:06
Medlem
Gonorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Någon som vet hur jury tänker om allt det som sägs? Skulle vara intressant och få reda på hur en konversation ser ut bakom stängda dörrar.

Hur lägger dom upp allt som sagts vid förhöret? Säg i det här fallet, där han uppenbarligen ljuger, noterar det på plats och sedan pratar om det eller hur funkar det?

Svenska domstolar använder sig inte av Jury i brottsmål.
Citera
2020-05-29, 21:07
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Läggs den länken på första sidan?

Jag får notis när hela rättegången släpps på Youtube och kommer påminna även er här inne då jag följer tråden.

https://youtu.be/mPG1cnmX7lo
Citera
2020-05-29, 21:08
Medlem
Någon som vet varför de flesta sökningar sker vid Nordmannerödsvägen norr om Uddevalla vid väg 172?
Där hittades brända skor vid de första sökningarna, är de bekräftade att de är kopplade till fallet (Står inget om de fynden i FUP)? Eller har de hittat ngn annat avgörande där?

Men tanke på att det sägs att en GM ofta gör sig av med kroppen i närheten av mordplatsen, många tror att hon ligger i havet, Ljungskile...

Så vad är det som gör att man söker på en helt annan plats på andra sidan stan? Någon som vet?
Citera
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Utan att veta säkert kan jag bara tänka mig att de för anteckningar som de kikar på senare, men även går tillbaka och lyssnar av ljudupptagningar osv. Sen förs säkert en del, formella eller ickeformella diskussioner emellan förhandlingstillfällena. Efter avslutad rättegång ska juryn besluta om ansvar och påföljd, då diskuteras det naturligtvis flitigt.

Har jag fel på någon punkt får någon korrektera mig.

Det finns ingen jury
Citera
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror inte han hade mob med sig, har för mig j läste att den låg hemma eftersom dom kollat den och den visar bara hem position.

Hans mobil var i Ljungskile 19.22-20.53, finns bilder på platstjänster i hans telefon i fup (s 141).

Hans egen berättelse var väl att han såg någon på perrongen i Ljungskile som han trodde var W, därför hoppade han av men upptäckte att det var fel. Efter det bestämde han sig för att åka tillbaka och då var det en timme till tåget skulle gå (det som enligt honom inte kom). Verkar som att han promenerat en liten bit runt stationen den stunden. Det jag inte får att stämma, är att det är 1.5 timme han varit där, själv säger han 1. Varför skiljer det en halvtimme? Det kanske bara är att han har dålig tidsuppfattning. Eller har han gömt telefonen någonstans och sedan stuckit iväg för att gömma något, sedan tillbaka och hämta telefonen, sedan knatat iväg på motorvägen...??
Citera
2020-05-29, 21:12
Medlem
Vill bara säga att teorin om att en människropp ätits av djur inte är troligt. Om man vet något om djur och slakt.

1. Hästar och kor äter inte vad som helst när de är hungriga. De kan äta mindre döda djur, som fåglar, men det är ovanligt. Om du erbjuder en bit påläggsskinka, eller ens en smörgås som det legat skinka på, ratar dom det. Ja, jag vet av erfarenhet - och jag har sett min häst äta en död fågel så han är inte kräsen på den punkten. De skulle bli sjuka av att äta kött, deras matsmältning är inte anpassad att smälta sånt som inte är naturligt för dem.

Dessutom får djur mat även på vintern, de har regelbunden tillsyn och de flesta kommersiella gårdar har dessutom både kameraövervakning och larm på sin anläggning. Vintertid bor djuren inomhus dygnet runt i de flesta fall.

2. Även om en jäkligt hungrig gris kanske skulle kunna äta lite rått kött (just gris vet jag inte mycket om) så är det extremt otroligt att den skulle göra det utan att lämna spår. En verksamhet skrapar golven (mockar) dagligen. Hos en person med hobbybesättning ser det förstås annorlunda ut men fortfarande får djuren daglig tillsyn och går inte runt och är hysteriskt hungriga, och en hobbybesättning är oftast liten - det skulle ta lång tid att äta upp en hel människa och dessutom skulle dom troligen bli sjuka. Sen betvivlar jag starkt att en gris skulle äta tarmar och liknande även om den var sjukt hungrig. Djur äter inte sådant som de kan bli sjuka av. Det som är mat för oss är inte automatiskt mat för dom.

3. Att mördaren ska ha rensat bort köttet från benen skulle ta mycket tid. Det är inte lätt att avlägsna kött från ben, det kräver muskelstyrka och teknik, och bra verktyg. Och ska man sen mata djur med det är en skog en bättre plats, räven äter det mycket hellre än grisarna och man blir inte sedd i övervakningskameran om man inte har oturen att ställa sig framför en åtelkamera.

4. Jag ger hela djur, och styckat, tillvåra hundar. En and tar flera dagar för en hund att äta upp helt, det ligger ben och rester kvar. Detta trots att hunden inte får annan mat. När vi slaktar get kan hundarna inte göra av med allt slaktavfall, benen skulle ligga kvar om än malätna - och det trots att hundar äter ben, har både tänder och käkar för att göra det, och en matsmältning som är anpassad för det, samt viljan eftersom att det är deras natur. En gris kan aldrig knäcka ben från en människa och äta det. Och inte ens våra hundar äter tarmarna från större djur.

5. Att personen skulle ha låtit grisar rensa benen för att sen hämta dem rena och gömma dom är helt... För det första är det inte möjligt för grisarna att utföra det, deras mun är inte utformad för att slita kött från ben och beteendet helt onaturligt. Och sen ska han gå runt på hela anläggningen och leta upp alla benrester som dragits runt, allt detta utan att någon märker det, för att sen gömma benresterna nånstans som ju kan hittas lika väl som om köttet varit kvar på kroppen.

Vi kan garangerat lämna denna teori.
Citera
2020-05-29, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det finns ingen jury
"Gruppen av nämndemän och lagfarna domare", då. Principen är densamma.
Citera
2020-05-29, 21:14
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Jag får notis när hela rättegången släpps på Youtube och kommer påminna även er här inne då jag följer tråden.

https://youtu.be/mPG1cnmX7lo

Edit: Borde bli i juni när allt är klart med rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in