2020-05-29, 20:13
Medlem
chilly_c_canes avatar
Hur brukar åklagaren jobba i fall som detta, när det kommer till att analysera vad som sagts under dagen?
Sitter han/hon med polisens utredare och planerar fortsättningen eller har denne någon annan funktion som biträder?
Citera
2020-05-29, 20:15
Medlem
Caticorns avatar
[quote=Caticorn|71757131]Jag har tänkt på detta som skett med ögat, att något trängt igenom hennes öga.

Får upp tankar om lobotomi.
I filmer brukar väl lobotomi visas genom att en patient spänns fast och ett skrämmande verktyg på stativ med ett smalt, vasst föremål tränger in i ögat.
På film kan också lobotomi tolkas att de borrar i tinningarna.

Jag tog en print på en artikel:
https://forumbilder.com/i/r5g7

Samt en print på sökning ”lobotomi verktyg”:
https://forumbilder.com/i/r5gE

Jag tänker, efter att ha läst diskussioner kring detta med ögat, att han kanske ville ”driva ut djävulen” ur W. Bara spekulerar.

Testar igen!
Citera
2020-05-29, 20:16
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingdom
Tågstrul och ville inte åka buss, för den tar sådan tid, nä men då tar jag och går hem via e6 istället

Haha tänkte också på det. Så naturligt uppträdande och rimligt svar..
Citera
2020-05-29, 20:18
Medlem
oenophiles avatar
[quote=Caticorn|71762458]
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Jag har tänkt på detta som skett med ögat, att något trängt igenom hennes öga.

I filmer brukar väl lobotomi visas genom att en patient spänns fast och ett skrämmande verktyg på stativ med ett smalt, vasst föremål tränger in i ögat.

Jag tänker, efter att ha läst diskussioner kring detta med ögat, att han kanske ville ”driva ut djävulen” ur W. Bara spekulerar.

Testar igen!

Jag förstår inte heller syftet med att sticka i ögat. Känns väldigt hatiskt och irrationellt. Likaså den bortskurna remsan hud i pannan/hudskadorna. Men kanske logiskt på något sätt om det handlade om att driva Satan ur Ws huvud?
Citera
Medlem
Treskors avatar
[quote=Caticorn|71762458]
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Jag har tänkt på detta som skett med ögat, att något trängt igenom hennes öga.

Testar igen!

Det tror jag är väldigt långsökt.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Var han verkligen det??
Hade han inte börjat bli intresserad av annan religion den sista tiden..

Men vem skulle han ha varit otrogen med??

Han nämde gud och kristen i förhöret idag.
Jag vet väl inte vem han satt på heller?
Tror inte jag ens nämnt nått åt det hållet
Citera
Medlem
yessyys avatar
Nu kommer jag inte ihåg tiderna riktigt, men han tog ju tåget och klev av i Ljungskile. Det verkar alltså som att han gått av där för att slänga sina kläder. Hade han inte sin telefon på sig så att man kan kolla upp var han har gått någonstans (jag antar att han lämnat den hemma, annars skulle polisen redan kollat upp detta). Men tiden från att han klev av tåget tills han blev upplockad av poliserna är väl inte en allt för lång stund, kan det verkligen vara så svårt att hitta hans kläder? Hur ser omgivningen ut? Lutar väl åt att han grävt ner de i någon skog eftersom han var lerig.
Senast redigerad av yessyy 2020-05-29 kl. 20:23.
Citera
2020-05-29, 20:20
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oppah
Jahaaa, det är alltså så han tänker när han väljer just aluminiumfolie för: att förhindra lukt. Det är nog det åklagaren ville få fram när hon frågade vad han brukar använda folie till: för att förhindra lukt fr cannabis. Alltså mycket orimligt att "denne främling" som tar sig in i lgh skulle tänka samma sak, och pekar på att det är han som gjort just det.

Om man vill förhindra lukt, då har man ju inte tänkt att göra sig av med det inom en snar framtid? Alltså tanken kring att spara det av ngn anledning.
20 meter folie står det på min förpackning. Det var 2 inköpta precis innan försvinnandet enl. T på förhöret idag. 1 var tom den andra nästan slut. Åklagaren frågar hur mycket folie han använder till cannabisen vilket inte var mycket visar han med fingrarna= 35 meter folie till ett huvud= icke troligt. Vad har resten då använts till? Andra kroppsdelar?

Och en meter folie till 5mg cannabis 😂😂😂
Citera
2020-05-29, 20:20
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju ytterst sällan 17-åringar dör av sig själva helt plötsligt för att senare bli av med en kroppsdel medelst styckning. En slutsats alltså.

Finns ett flertal fall där de åtalade friats från mord men bara blivit fällda för styckning. Du verkar inte ha något emot trådsanningar så länge det är du själv som står för dem.
Citera
2020-05-29, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
När tror ni man kan vänta sig att domen meddelas?
När rättegången är slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Nu kommer jag inte ihåg tiderna riktigt, men han tog ju tåget och klev av i Lysekil. Det verkar alltså som att han gått av där för att slänga sina kläder. Hade han inte sin telefon på sig så att man kan kolla upp var han har gått någonstans (jag antar att han lämnat den hemma, annars skulle polisen redan kollat upp detta). Men tiden från att han klev av tåget tills han blev upplockad av poliserna är väl inte en allt för lång stund, kan det verkligen vara så svårt att hitta hans kläder? Hur ser omgivningen ut? Lutar väl åt att han grävt ner de i någon skog eftersom han var lerig.
Ljungskile.
Han har ju telefonen med sig. Det säger han i förhör.
Citera
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Tacksam för svar! Jo jag förstår givetvis att man måste göra en mer ingående undersökning men tänkte mest om någon kanske kände igen den här typen av beteende, som en litet barn i trotsåldern

Jag förstår. Människor som inte har just det som de flesta har dvs empati - kan fungera rätt bra i samhället men de saknar egenskapen av att inte kunna förstå och leva sig in i andras situation och/eller känslor. Det kan finnas den bristen hos många människor fast då i olika grad/skala.

Men en psykopat har inte empati någonsin i hela sitt liv - fast de kan lura sin omgivning då de "kopierar" andras känslouttryck. Det är deras strategi för att fungera i samhället och bland människor.

I relationer under vår livstid så råkar vi rätt ofta ut för de som diagnostiseras (av läkare) som psykopater och ibland råkar vi ut för de som har psykopatiska drag - men ändock inte är det enligt diagnos enligt en läkares bedömning. Sedan finns det sociopater och narcissister ... inte att förglömma.

Lite lättvindigt använder vi dessa ord för att försöka beskriva ( i folkmun ) för att beskriva de människor vi möter i livet - när vi upptäcker att någon beter sig annorlunda och ohederligt etc gentemot andra människor. I stort kan man dock konstatera att det är inte på långa vägar så många människor som kan enligt läkarutlåtande verkligen klassas till att verkligen vara det.

Nåja - någon form av störning från normalt beteende kan vi nog alla tänka oss att MGM har. Vilken återstår att se/få veta efter domslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in