2020-05-29, 20:38
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeislife
Jag tror det var den 12:e. Men jag reagerade också på det, ok att sätta på vatten så det är varmt när man hoppar in, men förbered en massa vatten ? Till vad ? Och dessutom skrev ju Wilma något i stilen med, du har väl redan duschat i dag ?

Men denna diskussion om dessa sms om vatten - vart vill du/ni komma fram till???

Vatten - både varmt/kallt - finns i kranar i köket och i badrummet liksom i duschslangen.

De kanske helt enkelt skulle röka vattenpipa?!

Vad tror ni? Att han skulle tala om för henne: Tappa upp en massa vatten för jag ska döda dig och skura upp efteråt???

Finner ingen logik i era funderingar om dessa sms.
Citera
2020-05-29, 20:41
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Ja, men man har radien och man vet att han rört sig under x antal timmar, det måste väl gå att hitta? Jag fattar att det är svårt, speciellt om det är svår terräng osv men känns som att kläderna borde dyka upp nu när det är ljust ute? Detta är väl kläder med blodspår på sig. Kan inte hundar söka? (Kanske redan gjort) Det letades väl mycket där i början, men då främst efter W. Han kanske har grävt rätt djupt ioförsig.

Självklart, det har du fullt rätt i. Jag tror till och med att de bara i dagarna gjorde nya sök där omkring 👍🏼
Citera
2020-05-29, 20:41
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Frisk är han inte. Men sen behöver man inte bara ha en diagnos. Utan ha drag av vissa tendenser.
Men jag tror inte med tanke på hans uppförande att han är speciellt sjuk.

Utan han är född sådan av naturen. Tycker nästan det lutar mer åt en asocialt avsaknad narcissistisk läggning.

Så solen går bara upp för honom och absolut bara för honom

Absolut kan det finnas fler diagnoser som MGM har. Sällan har man endast en diagnos. Jag är inte psykolog heller eller läkare så jag ville bara enkelt (pedagogiskt) besvara en i tråden som hade funderingar över det.

Jag har lite att läsa ifatt både i tråden här och i LIVE-rapporten från rättegången idag.
Citera
2020-05-29, 20:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Absolut kan det finnas fler diagnoser som MGM har. Sällan har man endast en diagnos. Jag är inte psykolog heller eller läkare så jag ville bara enkelt (pedagogiskt) besvara en i tråden som hade funderingar över det.

Jag tänker faktuskt i liknande banor som dig. Men jag tror och hoppas att han klarat rättspsykiatrisk undersökning.

För hoppet är ju att han ska in i finkan på minst 16-18 år
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
"Spelade PS i flera timmar"

Går det inte kolla upp det?
Ja det gör det absolut. Har missat om PS data finns i FUP.
Tror dock inte det.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Kom på det nu t:s svar på frågan om vart kläderna tog vägen som Hade hade på netto, Om de är dumpade i Ljungskile. När han svarar ”Ni har väl sökt där? Så nej...(ungefärligt svar av vad jag minns”
Tänk om åklagaren hade svarat, ”vi återkommer till det”...för att skrämma upp honom lite 😈😈
Citera
2020-05-29, 20:45
Medlem
johnjohns avatar
Det kommer aldrig att ske. Men han skall dömas för mord och brott mot griftefriden.

Tror tyvärr vi har att göra med en ny Mats Alm.
Citera
2020-05-29, 20:50
Medlem
Någon som vet hur jury tänker om allt det som sägs? Skulle vara intressant och få reda på hur en konversation ser ut bakom stängda dörrar.

Hur lägger dom upp allt som sagts vid förhöret? Säg i det här fallet, där han uppenbarligen ljuger, noterar det på plats och sedan pratar om det eller hur funkar det?
Citera
2020-05-29, 20:50
Medlem
Willow1s avatar
Sammanfatta Mats Alm.
Kan inte riktigt sätta spiken rätt känner jag
Citera
2020-05-29, 20:54
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Någon som vet hur jury tänker om allt det som sägs? Skulle vara intressant och få reda på hur en konversation ser ut bakom stängda dörrar.

Hur lägger dom upp allt som sagts vid förhöret? Säg i det här fallet, där han uppenbarligen ljuger, noterar det på plats och sedan pratar om det eller hur funkar det?

Svårt läge håller med dig!
Men de får väl ta del av allt materiel av bevisning?
Och se ett barns huvud så illa åtgånget måste ju följa en genom livet
Senast redigerad av Willow1 2020-05-29 kl. 20:56.
Citera
2020-05-29, 20:57
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Skrev fel, menade Ljungskile. Okej, missade det. Men då förstår jag ännu mindre hur polisen inte kan ha hittat hans kläder. De kan ju spåra var telefonen kopplat upp sig.
Tror inte han hade mob med sig, har för mig j läste att den låg hemma eftersom dom kollat den och den visar bara hem position.
Citera
2020-05-29, 20:58
Medlem
[quote=oenophile|71762503]
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn

Jag förstår inte heller syftet med att sticka i ögat. Känns väldigt hatiskt och irrationellt. Likaså den bortskurna remsan hud i pannan/hudskadorna. Men kanske logiskt på något sätt om det handlade om att driva Satan ur Ws huvud?
Det "logiska" är att skändningen skedde i raseri. Sjuk njutning, eller en kombination av båda, är andrahandsalternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in