2020-05-28, 20:19
Medlem
trailblasers avatar
Den här tråden har verkligen dött. Undra varför!

Men, när vi får några dagar på rött så kommer nog de vanliga signaturerna tillbaka för att varna om ekonomins undergång, igen.
Citera
2020-05-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser

Men, när vi får några dagar på rött så kommer nog de vanliga signaturerna tillbaka för att varna om ekonomins undergång, igen.

Håller med dig
När björnen insåg att han hade fel igen så gick han i ide igen
Är väl lättväckt när den vanliga nedgången juni kommer
Citera
2020-05-29, 21:07
Medlem
eat2grows avatar
"Sell in May and stay away!" Skrek björnarna så att de blev helt röda i ansiktet, och vi ser ju vad som hände. Jag har kontinuerligt fyllt på i mina stabila placeringar och gjort bra värdeökningar medan björnarna fortfarande står vi sidlinjen med kontanterna i handen och väntar på rätt läge att gå in. Rätt läge är för länge sedan förbi.

"Om börsen dippar 30% en gång till, DÅ går jag in på botten!"

Citera
2020-05-29, 21:38
Medlem
Citat:

Det är bra det. Domedagsprofeterna fyller en viktig funktion. De gör så att folk säljer billigt på botten som man gång på gång kan handla billigt när något händer i världen.
Citera
2020-05-29, 21:48
Medlem
Duerfs avatar
Trump bröt inte upp handelsavtalet med Kina och det var det som gjorde börsen glad. Det krävs inte så mycket för att något skall tolkas som en god nyhet i dagens läge.
Citera
2020-05-29, 21:58
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

Det är dock ett dåligt tecken, när permabjörnarna blir tysta är det dags att ta det försiktigt för då kan den verkliga vändningen komma.
Citera
2020-05-30, 19:52
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
I många år har vi kunnat läsa om riskerna i det svenska finansiella systemet. Men det är sannolikt betydligt mer robust än vad många tror. Det skriver Anders Nordberg, senior ekonom vid Länsförsäkringar, i en gästkrönika för Omni Ekonomi.

https://omniekonomi.se/nordberg-systemet-ser-ut-att-klara-sig-val-trots-krisen/a/aw6nvL

Domedagen kom inte nu heller.
Citera
2020-05-30, 20:54
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det är dock ett dåligt tecken, när permabjörnarna blir tysta är det dags att ta det försiktigt för då kan den verkliga vändningen komma.
De blir aldrig tysta. Däremot är det köpläge när de är högljudda.
Citera
2020-05-30, 23:11
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
De blir aldrig tysta. Däremot är det köpläge när de är högljudda.

Se bara denna tråd och notera inlägg/dag där någon säger något negativt.
Citera
2020-05-31, 06:44
Medlem
Jag tycker fortfarande börsen är övervärderad. Omx30 var nere i ca. 600 punkter under finanskrisen 2008, det är orimligt att den nu ligger på 1600. Jag tror på nedgång under hösten och vintern när företagsrapporterna kommer tillsammans med våg två av covid-19. Jag tror den står i ca. 1000 punkter vid nyår.
Citera
2020-05-31, 06:59
Medlem
CardinalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eat2grow
"Sell in May and stay away!" Skrek björnarna så att de blev helt röda i ansiktet, och vi ser ju vad som hände. Jag har kontinuerligt fyllt på i mina stabila placeringar och gjort bra värdeökningar medan björnarna fortfarande står vi sidlinjen med kontanterna i handen och väntar på rätt läge att gå in. Rätt läge är för länge sedan förbi.

"Om börsen dippar 30% en gång till, DÅ går jag in på botten!"

+1. Jag har haft en del stabila investeringar med bra utdelning som följt med raset ner. Dessa ökade jag i rejält, och det har visat sig vara mycket klokt. Står på plus igen med mycket god marginal. Fortsätter det upp härifrån kanske jag tar hem en del vinst, går det ner igen kommer jag att öka lite till.
Citera
2020-05-31, 09:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Frågan är väl bara vad som driver kurserna. Några fundamenta är det åtminstone inte, vinster och utdelningar saknas utom i några få branscher.
En andra våg om den kommer lär köra med kurserna betydligt djupare.
Sen är väl frågan om så inte sker och de enorma mängder krediter man släppt ut på marknaden, vad gör den med inflationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in