2020-05-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur vet vi att Tishko ljuger? "Han öppnar munnen".
Klart han måste förklara allt han sagt, skrivit och gjort, på ett sätt som får det att se ut att en låtsasperson begått dådet, en Mållgan. Samma Mållgan som begick mordet på L*ena W*esström i Örebro. Mållgan har haft mycket att göra de senaste åren.
Ja, Mållgan har haft mycket att stå i. Stackars Mållgan!
Hur vet vi att Tishko ljuger? Svaret du ger är mitt i prick!
Citera
2020-05-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Visst skrev han ett sms till henne den 14 nov, bland de senaste sms:en, att hon ska förbereda massa vatten eller nåt?

Det har fastnat för mig. Fattar inte vad han menar med det. Typ jag kommer nu, förbered massa vatten, eller likande?

Jag tror det var den 12:e. Men jag reagerade också på det, ok att sätta på vatten så det är varmt när man hoppar in, men förbered en massa vatten ? Till vad ? Och dessutom skrev ju Wilma något i stilen med, du har väl redan duschat i dag ?
Citera
2020-05-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Tishkos senaste deklaration är på magra 168.000 kr. Han är fattig och har inte betalat något åt Wilma. Borde finmas folk i uddevalla som vet om han kanske beckna brunt? Pengar från lönen räcker i varje fall inte långt.

Tycker hans resonerande svar idag tyder på att han är skyldig. +Helt obrydd
+Ljuger om pengar och aluminumfolie(har rökt i många år, en femma använder inte mer än max ett a4 papper + till röka vattenpipa räcker ett paket folie aslänge.)
+tickar vid press
+ingen sympati eller är ledsen för att hans sk själsfrände e massakrerad
+hans historier fallerade vid korsförhör ett x antal gånger.

Ta mig fan, blir han frisläppt så kommer jag personligen knäppa han.
Han blir inte frisläppt, och håller med, det mesta fallerar vid korsförhör
Citera
2020-05-29, 19:37
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Nå, jag tror man räknade på fyra lager, inte femton. Eller vart vill du komma?

Jaha såg nu
Senast redigerad av Treskor 2020-05-29 kl. 20:11.
Citera
2020-05-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Jaha, är a, b, c, d, e, f, g, h, i, j....osv bara olika vinklar kanske?

Skall läsa noggrannare innan jag kommenterar liknande 😅
Är du dum i huvudet eller något? Läs fupen, läs hur de skalade av lagren med alu.folie. Läs övrigt. Kanske kanske kommer du till insikt. Eller inte.
Citera
2020-05-29, 19:42
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Vakten fick en trasig termos tillbaka plus uppleva hans lilla raseriutbrott, där fick hon (vakten) vad hon tjänade. Tänkte jag.

Hmm, jo. Det är möjligt.
Citera
2020-05-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy7
Stör mig lite på att åklagare inte nämnde att det fanns inga störningar i tågtrafiken den kvällen, varför gjorde han inte det när Tishk* sa att det var en störning och det var därför han gick hem? Klockrent att utpeka hans lögn med ren fakta.
Ibland är det bättre att inte skapa alltför dålig stämning.

Den lögnen av Tishko är ytterst lätt för juryn och andra att syna, om inte omedelbart så vid senare tillfälle. Åklagaren valde helt enkelt att inte ta den onödiga striden just där och då.

Om man invaggar Tishko i den falska tryggheten ("min lögn mötte inget motstånd, detta funkar") kommer han troligen fortsätta sprida fler lögner. Sabbar man stämningen kanske han tänker till en gång extra, kanske blir han t. o. m helt tyst.
Citera
2020-05-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ibland är det bättre att inte skapa alltför dålig stämning.

Den lögnen av Tishko är ytterst lätt för juryn och andra att syna, om inte omedelbart så vid senare tillfälle. Åklagaren valde helt enkelt att inte ta den onödiga striden just där och då.

Om man invaggar Tishko i den falska tryggheten ("min lögn mötte inget motstånd, detta funkar") kommer han troligen fortsätta sprida fler lögner. Sabbar man stämningen kanske han tänker till en gång extra, kanske blir han t. o. m helt tyst.

That makes sense. Jag är rätt konfrontativ av mig som person så jag kanske har lite att lära av detta.
Citera
2020-05-29, 19:45
Medlem
Citat:
Nå, jag tror man räknade på fyra lager, inte femton. Eller vart vill du komma?

4 lager + det han visade med fingrarna idag det lilla han använde till cannabis, av totalt 40 meter (2 paket nyinköpt enl. T idag) var är resten av allt folie? Har det gått till packetering av andra delar möjligtvis. Vet inte om det var detta åklagaren ville komma till idag kanske.
Citera
2020-05-29, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Visst skrev han ett sms till henne den 14 nov, bland de senaste sms:en, att hon ska förbereda massa vatten eller nåt?

Det har fastnat för mig. Fattar inte vad han menar med det. Typ jag kommer nu, förbered massa vatten, eller likande?

Det där skaver hos mig också...
Citera
2020-05-29, 19:51
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Det fanns i alla fall 15 lager runt huvudet som polisen har delat upp och tagit bild på i FUPen. Vet inte om varje lager består av en bit folie eller om det är vikt flera gånger. Men om vi räknar på 70 cm per bit x 15 = 1005 cm. Blir ju ganska mycket ändå.

Det var tre lager folie som delades i över- och underdelar och varje lager innehöll 4-16 skikt med folie. Fup s 410.
Citera
2020-05-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Handlar det om sms som inte finns i fup?

Citat:
Ursprungligen postat av tjenatjejer
Är det ingen som vet nåt mer om pappan?

Tycker inte alls han verkar ha varit någon bra förälder? Han slog ju T.

Dessutom är psykisk misshandel ett inlärt beteende, och pojkar lär sig ofta sånt av sina pappor. Kan tänka mig att pappan också är kontrollerande och har problem med ilska. Säkert narcissist också, eftersom barn till narcissister ofta blir likadana. Att gubben är populär och har många vänner eller vad det nu var behöver inte betyda något. Den typen av elaka människor är främst riktigt elaka med nära. Måna om att visa upp en bra bild för utomstående, precis som folk sa om T. "Snäll, lugn, rolig".

Vore intresserande att höra vad T:s mamma tycker om pappans sämre sidor.

Inte för att det gör T mindre skyldig. Utan bara nyfiken.

(Sen kan förstås T blivit koko på egen hand. Krig, uppryckt med rötterna, förlora kontakten med mamman, slagen i skolan och hemma, förlora kontakten med plastmamman, fattig, låg status blablabla)
Nu blir jag mer och mer nyfiken på vem Ts riktiga mamma är och var hon bor och hur hon är. Varför ska den saken mörkas? Hon har ju ingenting att göra med det här misstänkta brottet att göra förstås, men man är iallafall nyfiken. Hon kan ju inte vara glad om hon får reda på Ts situation heller. Men vi lär nog inte få veta vem hon är. Man undrar ju lite också varför Ts pappa tog hit honom till Sverige. Hade han inte det bra med mamman? Men det kan ju också bero på att landet befann sig i en krigssituation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in