2020-05-29, 20:22
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Nu blir jag mer och mer nyfiken på vem Ts riktiga mamma är och var hon bor och hur hon är. Varför ska den saken mörkas? Hon har ju ingenting att göra med det här misstänkta brottet att göra förstås, men man är iallafall nyfiken. Hon kan ju inte vara glad om hon får reda på Ts situation heller. Men vi lär nog inte få veta vem hon är. Man undrar ju lite också varför Ts pappa tog hit honom till Sverige. Hade han inte det bra med mamman? Men det kan ju också bero på att landet befann sig i en krigssituation.

Eller så är det kulturellt betingat. Söners värde jabbajabba
Så hans bild av kvinnor är förmodligen riktigt fucked up
Citera
2020-05-29, 20:26
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
När rättegången är slut.

Brukar ta två veckor från sista rättegångsdag tills domen meddelas.
Citera
2020-05-29, 20:27
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag förstår. Människor som inte har just det som de flesta har dvs empati - kan fungera rätt bra i samhället men de saknar egenskapen av att inte kunna förstå och leva sig in i andras situation och/eller känslor. Det kan finnas den bristen hos många människor fast då i olika grad/skala.

Men en psykopat har inte empati någonsin i hela sitt liv - fast de kan lura sin omgivning då de "kopierar" andras känslouttryck. Det är deras strategi för att fungera i samhället och bland människor.

I relationer under vår livstid så råkar vi rätt ofta ut för de som diagnostiseras (av läkare) som psykopater och ibland råkar vi ut för de som har psykopatiska drag - men ändock inte är det enligt diagnos enligt en läkares bedömning. Sedan finns det sociopater och narcissister ... inte att förglömma.

Lite lättvindigt använder vi dessa ord för att försöka beskriva ( i folkmun ) för att beskriva de människor vi möter i livet - när vi upptäcker att någon beter sig annorlunda och ohederligt etc gentemot andra människor. I stort kan man dock konstatera att det är inte på långa vägar så många människor som kan enligt läkarutlåtande verkligen klassas till att verkligen vara det.

Nåja - någon form av störning från normalt beteende kan vi nog alla tänka oss att MGM har. Vilken återstår att se/få veta efter domslut.

Frisk är han inte. Men sen behöver man inte bara ha en diagnos. Utan ha drag av vissa tendenser.
Men jag tror inte med tanke på hans uppförande att han är speciellt sjuk.

Utan han är född sådan av naturen. Tycker nästan det lutar mer åt en asocialt avsaknad narcissistisk läggning.

Så solen går bara upp för honom och absolut bara för honom
Citera
2020-05-29, 20:28
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Ljungskile.
Han har ju telefonen med sig. Det säger han i förhör.

Skrev fel, menade Ljungskile. Okej, missade det. Men då förstår jag ännu mindre hur polisen inte kan ha hittat hans kläder. De kan ju spåra var telefonen kopplat upp sig.
Citera
2020-05-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Diskuterats kring den skadan här i Flashback.
Inga frågor om det än.

Det är bara min spekulation, det om lobotomi.

Ja han är inte helt frisk...

OK.
Men han har .. han är ... varit för länge i relationen och har från början aldrig haft respekt för henne.
Men det räcker inte. Det har gått överstyr ... räcker inte heller.
Han är rubbad.
Citera
2020-05-29, 20:31
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Skrev fel, menade Ljungskile. Okej, missade det. Men då förstår jag ännu mindre hur polisen inte kan ha hittat hans kläder. De kan ju spåra var telefonen kopplat upp sig.

Man kan inte exakt peka ut så. Utan man har en radie
Citera
2020-05-29, 20:33
Medlem
Caticorns avatar
[quote=oenophile|71762503]
Citat:

Jag förstår inte heller syftet med att sticka i ögat. Känns väldigt hatiskt och irrationellt. Likaså den bortskurna remsan hud i pannan/hudskadorna. Men kanske logiskt på något sätt om det handlade om att driva Satan ur Ws huvud?

Ja verkligen! Förstår inte alls det.

Försöker föreställa mej skadan men hittar inte bilden på skissen av huvudet.
Citera
2020-05-29, 20:34
Medlem
Caticorns avatar
[quote=Treskor|71762504]
Citat:

Det tror jag är väldigt långsökt.

Vad tror du han har gjort med tanke på skadan?
Citera
2020-05-29, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oppah
4 lager + det han visade med fingrarna idag det lilla han använde till cannabis, av totalt 40 meter (2 paket nyinköpt enl. T idag) var är resten av allt folie? Har det gått till packetering av andra delar möjligtvis. Vet inte om det var detta åklagaren ville komma till idag kanske.
Att Tishko faktiskt erkände att allt aluminiumfolie var inköpt i närtid reagerade jag på, men jag lyckades inte dra det hela vägen. Du kan nog ha rätt. Väl observerat!
Citera
2020-05-29, 20:35
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Man kan inte exakt peka ut så. Utan man har en radie

Ja, men man har radien och man vet att han rört sig under x antal timmar, det måste väl gå att hitta? Jag fattar att det är svårt, speciellt om det är svår terräng osv men känns som att kläderna borde dyka upp nu när det är ljust ute? Detta är väl kläder med blodspår på sig. Kan inte hundar söka? (Kanske redan gjort) Det letades väl mycket där i början, men då främst efter W. Han kanske har grävt rätt djupt ioförsig.
Senast redigerad av yessyy 2020-05-29 kl. 20:39.
Citera
2020-05-29, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Till er som är kunniga inom psykologi: Vad för störningar/diagnoser kan Tishko tänkas ha?
För de är ju ännu mer uppenbart att nåt är fel på fanskapet me tanke på hur han har agerat under dagens förhör
Förstår inte hur han har kommit igenom skolan.
Citera
2020-05-29, 20:38
Medlem
Docklands avatar
"Spelade PS i flera timmar"

Går det inte kolla upp det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem