2020-05-29, 13:54
Medlem
AoE3#1s avatar
Avanzianerna börjar hitta tillbaka till Oasmia, för den tålmodige rekar jag den
Citera
2020-05-29, 15:21
Medlem
Vi är i en bull trap. Allt verkar återgå till det normala och lurar investerare att satsa pengar, det är då det skiter sig. Standard & Poor's kommer falla ytterligare till citka 1800-2100 nivån.
Citera
2020-05-29, 15:37
Medlem
sinewaves avatar
En dold sk 'hidden bullish divergence' noterad för SPX på 4h. Priset har skapat en högre lägsta men RSI14 en lägre lägstanivå i det lokala klustret.

Skärmdump på SPX (SPX500USD) + trendlinjer:
https://i.imgur.com/HATfg18.png

Något liknande återfinns också för OMXS30 på 4h.

Nej, detta betyder inte att priset nödvändigtvis går i taket utan är endast ett konstaterande av att en faktor är mer tjur än björn.
Senast redigerad av sinewave 2020-05-29 kl. 15:53.
Citera
2020-05-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Jobbigt att guldet är i en neråt-trend nu då

Guldet är i upptrend.
Citera
2020-05-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxjiban
Vi är i en bull trap. Allt verkar återgå till det normala och lurar investerare att satsa pengar, det är då det skiter sig. Standard & Poor's kommer falla ytterligare till citka 1800-2100 nivån.

Många tror detta är en babybull
Citera
2020-05-29, 16:50
Medlem
sinewaves avatar
Såld position från imorse,
BEAR OMX X18
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1093556/bear-omx-x18-ava-10

Orsak:
a) Ta vinst
b) Tanten klagar och vill slösa pengar på livsmedel
c) Jag är mer tjur än björn ur ett makroperspektiv (just nu)
d) Ligga kvar i ett BEAR-cert med 18x hävstång över helgen? Nej.

---

Köp: 4.80
Sälj: 5.50
Vinst: +14.58%
Senast redigerad av sinewave 2020-05-29 kl. 17:18.
Citera
2020-05-29, 19:48
Medlem
PedoFilips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Som jag skrev inatt ser formationen på silver RIKTIGT bra ut. Bryter den här blir det att flyga av.

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/warranter-torg/om-warranten.html/1095675/turbo-l-silver-ava-45

Förbered en order, jag sitter redan inne men går den här futuren över 1,53ish = köp

EDIT: Medan jag skrev inlägget fick både guld och silver en viktig knuff och bägge ser ut att kunna plocka nya höjder kommande veckan.

Hoppade av alldeles för tidigt.. aja plockade vinst i alla fall, kul då jag inte brukar handla med råvaror

Vad händer med omxs30 nästa vecka nu då? blir nog rött någon/några dagar till ner mot 1500 och sen upp igen, men man vet ju inte vad som händer under helgen.. plockade hem många små vinster igår/idag och hoppas på mer nedgång nu så man kan köpa in sig på nytt.
Citera
2020-05-29, 20:00
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoFilip
Hoppade av alldeles för tidigt.. aja plockade vinst i alla fall, kul då jag inte brukar handla med råvaror

Vad händer med omxs30 nästa vecka nu då? blir nog rött någon/några dagar till ner mot 1500 och sen upp igen, men man vet ju inte vad som händer under helgen.. plockade hem många små vinster igår/idag och hoppas på mer nedgång nu så man kan köpa in sig på nytt.

Tydlig 'gap fill' inträffade idag för OMXS30.

Vid avklarade sådana blir det i regel rekyl uppåt, men... beror på hur resten av marknaderna ser ut givetvis. Vi får se.
Citera
2020-05-29, 20:06
Medlem
sinewaves avatar
Köp: Silver via Turbo L Silver 45 AVA

Orsak: 'breakout' på 4h i vad som kan tolkas som en bull-flag.
50/50-köp dock. RSI14 står något högt för tillfället.

Fiskade länge efter ett köp på 1,70-1,80 för turbon men det såg sker sig när Silver istället bröt igenom det motstånd som testades uppåt tre gånger @ 30 min.
Citera
2020-05-29, 20:30
Medlem
WhiteWalkers avatar
Sålde av ca hälften av mina aktier igår. Kändes som att ALLT var så jävla mycket plus. Ingen mer motivering än så. Har haft fel förut (nästan jämt). Ett under att man ligger plus. Får se hur det går. Det enda jag ångrar är att jag inte lastade på fler Millicom vid 200, men det var redan min största post och har aldrig sett den grön (förrän igår då).

Hoppas på lite bra köplägen nästa vecka.

EDIT: Kan ju tillägga att jag köpte AMD och Nvidia på eller nära ATH för 15% av mina Avanza/NN-pengar i fredags. De håller jag fan till döden. Fick lite feeling i fyllan..
Senast redigerad av WhiteWalker 2020-05-29 kl. 20:33.
Citera
2020-05-29, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Sålde av ca hälften av mina aktier igår. Kändes som att ALLT var så jävla mycket plus. Ingen mer motivering än så. Har haft fel förut (nästan jämt). Ett under att man ligger plus. Får se hur det går. Det enda jag ångrar är att jag inte lastade på fler Millicom vid 200, men det var redan min största post och har aldrig sett den grön (förrän igår då).

Hoppas på lite bra köplägen nästa vecka.

EDIT: Kan ju tillägga att jag köpte AMD och Nvidia på eller nära ATH för 15% av mina Avanza/NN-pengar i fredags. De håller jag fan till döden. Fick lite feeling i fyllan..

Vilka aktier spanar du mest på för tillfället? Om man får vara lite nyfiken.
Citera
2020-05-29, 20:39
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vilka aktier spanar du mest på för tillfället? Om man får vara lite nyfiken.

Seafire köpte jag senast. Funderar på att fylla på mer. Har även köpt in mig på Scandion Oncology vid 10, 16 och 25 spänn. Överväger att köpa mer fast den är på 29 nu. Får se. Vad kul att nån frågar mig om tips, men insåg att du förmodligen letar aktier att undvika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in