2020-05-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenatjejer
Är det ingen som vet nåt mer om pappan?

Tycker inte alls han verkar ha varit någon bra förälder? Han slog ju T.

Dessutom är psykisk misshandel ett inlärt beteende, och pojkar lär sig ofta sånt av sina pappor. Kan tänka mig att pappan också är kontrollerande och har problem med ilska. Säkert narcissist också, eftersom barn till narcissister ofta blir likadana. Att gubben är populär och har många vänner eller vad det nu var behöver inte betyda något. Den typen av elaka människor är främst riktigt elaka med nära. Måna om att visa upp en bra bild för utomstående, precis som folk sa om T. "Snäll, lugn, rolig".

Vore intresserande att höra vad T:s mamma tycker om pappans sämre sidor.

Inte för att det gör T mindre skyldig. Utan bara nyfiken.

(Sen kan förstås T blivit koko på egen hand. Krig, uppryckt med rötterna, förlora kontakten med mamman, slagen i skolan och hemma, förlora kontakten med plastmamman, fattig, låg status blablabla)
Måste jag ha missat. Var finns det bekräftat att Ts pappa slog honom?
Citera
2020-05-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MINICLIP
Nej.
Välj en av dessa:
1. Nn slänger kroppsdelar , djuren äter. Slut. Benen kvar i bondgården.
2. Nn slaktar kroppsdelarna så att han får ut det mesta av benen, går och matar djuren, gömmer benen.
Du är medveten om att ett skelett innehåller mängder av ben? Och att OM grisar skulle äta upp en styckad person så skulle de inte gnaga "köttet" av benen snyggt och prydligt så att T sedan lite enkelt kunde samla ihop ALLA ben för att göra sig av med. Benen skulle splittras och fragmenteras, och det skulle vara i stort omöjligt att få med sig alla fragment. Det är inte heller något som skulle gå på en timme, utan lång tid.
Senast redigerad av kristinmandarin 2020-05-29 kl. 17:30. Anledning: Felstavningar pga autocorr
Citera
2020-05-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Vi lär ju tyvärr aldrig få svar på exakt när mordet skedde i lägenheten.
Jag tror att det började med en grov misshandel i samma stund som hon (enligt hans eget uttalande i TR) på nära håll skrek högt för att han skulle höra hennes åsikt när han demonstrativt hade satt på sig hörlurarna för att undslippa dialogen.
Därefter tror jag att allting eskalerade till det inträffade dödsfallet och dess vidriga efterföljder!

Intressant ordval i TR att han "perifert" skulle ha sett henne lämna lägenheten när han hade hörlurarna på sig.
Jag tänker att någon möjligen kan ha coachat knäppgöken och i sammanhanget kan ha använt det mer intellektuellt klingande ordet "perifert".
Du har nog rätt i 'exakt' men det är utom allt tvivel att handlingen skett efter samtalet med mamman strax efter 5 och det att T lämnat lgh för att ta tåget mot Göteborg. Sen vad som skedde när han återvände till lgh är svårare att kartlägga.
Citera
2020-05-29, 17:27
Medlem
Citat:
Intressant ordval i TR att han "perifert" skulle ha sett henne lämna lägenheten när han hade hörlurarna på sig.
Jag tänker att någon möjligen kan ha coachat knäppgöken och i sammanhanget kan ha använt det mer intellektuellt klingande ordet "perifert".

Perifert nämns aldrig under Aftonbladets liverapportering med Johanna Rapp. Kan vara media som lagt till det ordet. Var har du läst detta?

Aftonbladet: Jag ser hennes figur lämna lägenheten och så hör jag dörren smälla igen. Jag ser figuren det är då hon lämnar. Jag antar att hon går fram och tillbaka mellan köket och sovrummet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Vet inte om han missat huvudet i sin garderob eller blodet överallt i lägenheten. Fingeravtryck, dna etc.

Att påstå att de baserar hela utredningen på en telefon är väl lite väl korkat? 🤦‍♀️
Inte bara det. HAN påstår att det är "pinsamt". Den där lille mördande snorvalpen har mage att nervärdera en förundersökning. DET är pinsamt. Han ger sig på en tjej som inte ens väger 50 kilo och knappt når en tvärhand över marken, DET är pinsamt. Och jävligt fegt. Men han är så korkad att han inte ens begriper det. Slå upp "korkad" i ordboken och hans bild syns där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Försvaret ber honom berätta om varför han blev så arg på den kvinnliga kriminalvårdaren (enligt honom är det henne han kallat "hora" medan en annan vakt menar att det handlade om Wilma som han sa det).

Han berättar nu hur han ringt på när han vaknat vid 04 på morgonen och bett om varmvatten för att kunna göra kaffe. Sedan ska han inte ha fått vattnet, trots att han väntat i en timme. Han ska då ha slängt termosen och därför blivit placerad i obs-cellen (observationscell).

JOHANNA RAPP

Men ok, han blir arg på personalen och säger "Hon fick som hon förtjänade, den lilla horan". Men varför säga att hon får som hon förtjänar? Vad hände som gjorde att vakten fick som förtjänt i så fall? Saknar ju helt logik.

Vakten blev ju inte direkt berörd över att han dängde en termos i väggen. Så hur hon skulle kunna få vad hon förtjänar är ju så dumt.
T är mördaren och han syftade på att Wilma fick vad han tyckte hon förtjänade när hon ville lämna honom. Män som har tar inte ett avvisande bra.
Citera
2020-05-29, 17:30
Medlem
Groggnaks avatar
Läst dagens rättegångsförhandling nu. Tycker T beter sig som en femåring som blivit fångad med näven i kakburken. Hans narcissism skiner även genom mer än vanligt. Tar på sig offerkoftan och snyftar om hur jobbigt det har varit för honom i häktet, ingen sympati alls för Wilma.

Har han inte målat in sig i ett hörn nu? Han påstår att han lämnar huset vid ca 17.30 och när han kommer hem så lägger han inte märke till några blodsspår eller liknande i lägenheten. Han säger att han även varit hemma hela helgen. Detta betyder att han påstår antingen att polisen har placerat spår i efterhand (vilket rätten inte kommer tro på), eller att en tredjepart varit i lägenheten med Wilma (som dessutom inte hade nycklar med sig) medan T var på vift, mördat och paketerat huvudet i folie med T's fingeravtryck på, samt städat upp blodspår (o gjort sig av med kuddvar i T's coop-påsar o allt vad det nu är) på endast några timmar. UTAN att lämna ett endaste spår av sig ska tilläggas.
Senast redigerad av Groggnak 2020-05-29 kl. 17:34.
Citera
2020-05-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Aftonbladet live

Han låter ledsen på rösten nu.
- Jag kommer inte ihåg hur det är att vara fri, jag minns inte
. ”

Bu-fucking-huuu
Ja stackars, stackars T! Sååå jobbigt för honom! Fy fan vilken vidrig ”människa”.
Citera
2020-05-29, 17:31
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Perifert nämns aldrig under Aftonbladets liverapportering med Johanna Rapp. Kan vara media som lagt till det ordet. Var har du läst detta?

Aftonbladet: Jag ser hennes figur lämna lägenheten och så hör jag dörren smälla igen. Jag ser figuren det är då hon lämnar. Jag antar att hon går fram och tillbaka mellan köket och sovrummet.
Han säger det själv idag i tingsrätten när han besvarar åklagarens frågor.
För mig så har han aldrig framstått som särskilt språkkunnig eller en intellektuell begåvning.

EDIT: Jag hörde en muntlig upptagning av hans besvarande av detta i TV4 Play.
Senast redigerad av LeBronThurman 2020-05-29 kl. 17:35.
Citera
2020-05-29, 17:34
Medlem
Citat:
Han säger det själv idag i tingsrätten när han besvarar åklagarens frågor.
För mig så har han aldrig framstått som särskilt språkkunnig eller en intellektuell begåvning.

Förtydligar min fråga: Var du där och hörde honom säga detta eller har du läst detta i medier?
Citera
2020-05-29, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Försvaret ber honom berätta om varför han blev så arg på den kvinnliga kriminalvårdaren (enligt honom är det henne han kallat "hora" medan en annan vakt menar att det handlade om Wilma som han sa det).

Han berättar nu hur han ringt på när han vaknat vid 04 på morgonen och bett om varmvatten för att kunna göra kaffe. Sedan ska han inte ha fått vattnet, trots att han väntat i en timme. Han ska då ha slängt termosen och därför blivit placerad i obs-cellen (observationscell).

JOHANNA RAPP

Men ok, han blir arg på personalen och säger "Hon fick som hon förtjänade, den lilla horan". Men varför säga att hon får som hon förtjänar? Vad hände som gjorde att vakten fick som förtjänt i så fall? Saknar ju helt logik.
Ja exakt! Vad skulle hänt med vakten för att hon skulle få vad hon förtjänade??
Citera
2020-05-29, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Men om han blir dömd och de hittar kroppen nu och han får typ ett straff för att han har typ förflyttat ett lik... kommer inte ihåg den fina juridiska termen. Kan de ändra straffet till mord även om han redan fått ett straff?

Nej, då finns det två alternativ beroende på när kroppen isåfall skulle hittas:
1. Åklagaren överklagar den friande tingsrättsdomen till Hovrätten och lyfter in kroppen som ny bevisning
2. Åklagaren begär resning och hoppas att kroppen och dess bevisning är tillräckligt för att Högsta Domstolen skall bevilja resning och då ta om rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in