2020-05-29, 15:49
Medlem
Browndawgs avatar
Gullmarsbaden i Lysekil, kropp hittad i vattnet.

Står dock inget om kroppen hade huvud eller ej. Undra om man inte hade rapporterat "kropp utan huvud" om så var fallet?
Citera
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Jag tror han själv har förstört detta med alternativ gärningsman när han säger att han varit hemma i lägenheten under hela helgen. Och när han greps bytte de låskolv. Det enda han har är att säga att poliserna har gjort det. Vem skulle ha gjort det, och när, om han var där hela tiden och Wilma enligt honom var oskadad när hon lämnade lägenheten? Absurt. Han är körd. Det finns inga rimliga alternativ.
Men största frågan är kvarstår när och hur T tagit bort andra kroppsdelar från lägenheten.
Direkt på natten efter mordet ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Mer troligt tyvärr. I det fall att kroppen saknade huvud, hade nog detta uppmärksammats ganska snabbt... hade varit otroligt skönt om det var W dock.
Mja. Dessutom är det mer troligt att kroppen flutit rakt ut från Gullmarn till Lysekil (om han nu dumpats i vattnet i närheten av platsen där han försvann), än via de krångliga kanaler (av Google Maps att döma) som leder dit ifrån Uddevalla
Senast redigerad av Olbars 2020-05-29 kl. 15:53.
Citera
2020-05-29, 15:50
Medlem
lindblomsgröns avatar
Det enda jag vet, folk kollar ju, det enda man vill är inte att någon ska stirra på ens tjej, säger han.

- Men man vill inte att alla, hon var ju väldigt fin, man vill inte att alla ska kolla på ens tjej.

Om jag vore kille skulle jag vilja att andra tittar, eller? vet inte hur killar fungerer eller har det med hans ursprung
Citera
2020-05-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, sant. Vi håller tummarna det är W och att hennes familj nu får begrava henne på riktigt.

Men om han blir dömd och de hittar kroppen nu och han får typ ett straff för att han har typ förflyttat ett lik... kommer inte ihåg den fina juridiska termen. Kan de ändra straffet till mord även om han redan fått ett straff?
Citera
2020-05-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Det enda jag vet, folk kollar ju, det enda man vill är inte att någon ska stirra på ens tjej, säger han.

- Men man vill inte att alla, hon var ju väldigt fin, man vill inte att alla ska kolla på ens tjej.

Om jag vore kille skulle jag vilja att andra tittar, eller? vet inte hur killar fungerer eller har det med hans ursprung
I vår kultur, rent generellt, är ju killar otroligt stolta om ens tjej drar blickar till sig. "Ledsen grabbar, hon är min. Bara min".
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Vet inte om det är själva rapporteringen men det låter som om åklagaren och T sitter och fikar tillsammans.. Varför ifrågasätter de inte T:s debila berättelse?
Varför ber de inte honom förklara hur W:s huvud kan ligga i en väska i garderoben?
T har förklaringsbörda här.
Citera
Medlem
siisters avatar
Citat:
Kropp hittad i Lysekil, kan det vara W?

https://www.expressen.se/gt/kropp-hittad-i-vattnet/

Anna Göransson, polisens presstalesperson i region Väst, säger:

– Det handlar om en kropp som har legat i vattnet ett tag. Jag har ingen information om det är en man eller kvinna. Här och nu finns ingen misstanke om brott, men det ska förstås ske en obduktion och ett fastställande av identitet.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/dod-person-hittad-i-vattnet-vid-campingplats-i-bohuslan/

Om personen inte hade haft ett huvud skulle nog brott misstänkas
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Lätt att säga när man inte varit där själv. Accepter att du har fel.
Finns mängder med Vittnesmål om hur det fungerar.

Man får ha det som ett ämne i skolan kanske redan från dagis om det är så vanligt, för så här kan det inte fortsätta
Citera
2020-05-29, 15:53
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön

Han är rädd att han inte duger i grund och botten, hon skall hållas kort och lyda. Hon vet inte sitt eget bästa.
Citera
Medlem
***s avatar
Citat:
Kropp hittad i Lysekil, kan det vara W?

https://www.expressen.se/gt/kropp-hittad-i-vattnet/
Om den är hittad i Gullmarsbaden (precis innan Lysekil) så är det nog långsökt att kroppen dumpats i Ljungskile- eller Uddevallatrakten. Men det är ju fullt möjligt om det skett vid Saltkällan eller Skredsvik. Men det blir intressant att se om det kan vara W.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Anna Göransson, polisens presstalesperson i region Väst, säger:

– Det handlar om en kropp som har legat i vattnet ett tag. Jag har ingen information om det är en man eller kvinna. Här och nu finns ingen misstanke om brott, men det ska förstås ske en obduktion och ett fastställande av identitet.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/dod-person-hittad-i-vattnet-vid-campingplats-i-bohuslan/

Om personen inte hade haft ett huvud skulle nog brott misstänkas

Ja, du har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in