2020-05-29, 15:40
Medlem
Nu kommer han trassla in sig:

Man slår på skärmarna och vi får se en bild på ett litet rivmärke eller liknande på hans högerhand.

- Alla skador på högerhanden är från lampan.

Så den har du fått från lampan?

- Ja

- Den var fredag eller lördagkväll.

Dessa skador såg polispatrullen på torsdagskvällen.
Citera
2020-05-29, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Bästa person sammanfattningen hittills
Ja, och han kommer åka dit. Troligtvis eller förhoppningsvis för mord. Tråkigt om det blir dråp. Men han är riktigt körd.
Citera
2020-05-29, 15:41
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Du har rätt!..nästan, men i ditt första scenario är det väl DRÅP?...Mord är väl uppsåtligt..planerat?

Både dråp och mord kräver uppsåt. Mord kräver inte planering, men döms hårdare om det planerats
Citera
2020-05-29, 15:42
Medlem
Försvaret vill alltså styrka att skadorna kom från lampan... men Tishko säger att den uppkom på fredagen eller lördagen.

Men polis har ju intygat att skadorna fanns redan på torsdag kväll? Eller har jag missar något?
Citera
2020-05-29, 15:42
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Tror han är varken eller ? Tror han är en produkt av sin kvinnoförtryckande stenålderskultur! Och jag är rädd,befarar att det finns MÅÅÅNGA fler som honom i Sverige!!! I den kulturen,kan en man ALDRIG ha fel!! Så ser uppfostran ut!!!!Från spädbarnsåldern!

Det skulle i så fall betyda att alla som är uppväxta med hans kultur ser det så. Och av egen erfarenhet vet jag att det finns de som är uppväxta på det sättet, som har ändrat åsikt (egentligen inte stått för den åsikten), bett sin mamma/syster att ta av slöja för ”i Sverige är man fri” till exempel.
Citera
2020-05-29, 15:43
Medlem
Docklands avatar
Kropp hittad i Lysekil, kan det vara W?

https://www.expressen.se/gt/kropp-hittad-i-vattnet/
Citera
2020-05-29, 15:43
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Intressant hur han tycker att det är ett skämt att göteborgsspåret inte blivit utrett när han samtidigt påstår att mordet måste ha skett i hans lägenhet under tiden han var i Ljungskile? Eller menar han att det låter rimligt att hon åkt till gbg, sedan har någon rövat tag i henne, vetat om att T inte var hemma, mördat wilma i lägenheten, styckat, städat och försvunnit med kropp och bevis? Allt på ca 3-4 timmar. 🤦‍♀️😂🤔

Visst är det en underbar förklaring han försöker sig på?
Hans manipulativa förmåga fungerar inte lika bra på fullvuxna, högutbildade, välorienterade människor som det gör på en stackars lättstyrd kär 15-17åring heller...

Han är inte van att bli synad i skarvarna såhär. Folk brukar väl bara ge sig eller hålla med. Mår så gött av att han snurrar in sig i sina lögner TROTS att han knappt sagt något i förhören 😂
Citera
2020-05-29, 15:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Ja, och han kommer åka dit. Troligtvis eller förhoppningsvis för mord. Tråkigt om det blir dråp. Men han är riktigt körd.

Han är urbota dum! Vad gjorde polisen innan telefonen fanns?!

De precis som vi måste ju inse hur farlig denne man är även om iq;et inte når upp i nivå 10cm
Måste bli livstid
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Försvaret vill alltså styrka att skadorna kom från lampan... men Tishko säger att den uppkom på fredagen eller lördagen.

Men polis har ju intygat att skadorna fanns redan på torsdag kväll? Eller har jag missar något?
Mja, det är en märklig episod detta. Man skulle nästan kunna tro att BR är åklagare.
Citera
Medlem
Citat:
Exakt.

@Nulb vi diskuterar en styckad tonåring i explicit detalj angående sexliv, familj, våld, hennes skyndade huvud. Du har ju redan sagt att du tror hon begick självmord, det är väl bättre att du förklarar och redogör för din uppenbart motstridiga (eftersom det finns bevis att hon blivit misshandlad vid dödstillfället) teori än att antyda.

Missade denna då du inte citerade mig.
Jag vill göra det här tydligt. Jag tror inte dödsfallet är till följd av självskada. Jag är övertygad om att TT bragt henne om livet med våld.

Däremot är inte min personliga uppfattning relevant, det som är relevant är vad som kan bevisas.
Citera
Medlem
Citat:

Du har inte missat något. Tidigare idag förklarar han att polispatrullen måste ha sett fel, eller ljugit eller nåt. Jag minns inte ordalydelsen. Men T har rätt och polisen har fel - så är gången i det här målet från Ts sida.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Jag tror han själv har förstört detta med alternativ gärningsman när han säger att han varit hemma i lägenheten under hela helgen. Och när han greps bytte de låskolv. Det enda han har är att säga att poliserna har gjort det. Vem skulle ha gjort det, och när, om han var där hela tiden och Wilma enligt honom var oskadad när hon lämnade lägenheten? Absurt. Han är körd. Det finns inga rimliga alternativ.

Sant har har nu självt målat in sig i ett hörn när det gäller detta ”dom-scenario” när han påstår att han är hemma hela fre-lör-sön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in