2020-05-29, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Knappast troligt med tanke på att de antyder att det fanns andra gärningsmän och att det finns tydlig bevisning på att hon blivit misshandlad grovt innan döden. Du kan heller inte stycka dig själv efter döden. T erkänner ju inte att han har gjort detta - men W kan ju inte ha kapat sitt eget huvud och placerat sig i garderoben, inlindad i halsduk och folie?

Rämsell skulle aldrig ta den linjen, det är en fantasi att det skulle funka. Det enda som är möjligt är en alternativ gärningsman.

Som sagt, gör skillnad mellan olika brott här.
Att han blir dömd för brott mot griftefriden innebär inte att han blir dömd för mord.

Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Fast frågan är om det är särskilt rimligt eller sannolikt. Visst, de kan driva tesen, men de kommer nog inte ha mycket för den.

Finns en del belägg, men vill som sagt inte gå in djupare på det av hänsyn.
Citera
2020-05-29, 15:24
Medlem
Hur kan han svara så himla korkat? Är han på riktigt dum?
Citera
2020-05-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jag är ganska övertygad om vilken linje försvaret kommer driva men har undvikt att prata för mycket om den i tråden då det riskerar att orsaka onödigt lidande för familjen.

Men utan att nämna alltför mycket detaljer så kan vi ju säga att det inte nödvändigtvis behöver handla om en olycka, självskadebeteende är fortfarande aktuellt.
De verkar pendla mellan självskadebeteende och påståendet att Wilmas föräldrar hade varsin extranyckel. Sen kan vi lämna det där, om du inte vill diskutera detta vidare.
Citera
2020-05-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han verkar mera som han är kvar i trotsåldern.
Han är arrogant och grandios. Han tror att han har övertaget vad gäller åklagare och rätt. Han begriper inte bättre. Så länge han inte erkänner så tror han att han går fri. Han är så dum så klockorna stannar.
Citera
2020-05-29, 15:27
Medlem
Citat:
Finns en del belägg, men vill som sagt inte gå in djupare på det av hänsyn.

I FUPen? Nja, sådana skador som huvudet samt blodsbilden visar tillfogar man oerhört sällan sig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Som sagt, gör skillnad mellan olika brott här.
Att han blir dömd för brott mot griftefriden innebär inte att han blir dömd för mord.
Det har väl inget med vad vi pratade om att göra?

Du sa att det inte går att utesluta självskadebeteende och att det är vad försvaret kommer att köra på.

Hur menar du? Hon kan inte ha skadat sig själv på det sätt som huvudet skadades. Det är en strategi som hade fallit direkt. Alternativ gärningsman är det enda.

T har utgett att han inte har rört huvudet - hur kan du säga att de ska köra på detta som försvar och sikta endast på griftefridsbrott då? haha.
Citera
Medlem
Jag baxnar. Angående hans intelligens, jag kan inte låta bli att tänka: kurder, århundraden av inavel.
Citera
2020-05-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
De verkar pendla mellan självskadebeteende och att Wilmas föräldrar hade varsin extranyckel. Sen kan vi lämna det där, om du inte vill diskutera detta vidare.

Ja, vi får se vart det landar.

Personligen vet jag hur jag hade argumenterat för att säkra en friande dom, men det kräver ju också att TT är med på noterna. Vilket han kanske inte är.
Citera
2020-05-29, 15:28
Medlem
Smhfs avatar
JOHANNA RAPP
2 min
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vR05w/liverapportering-fran-wilmarattegangen?pinnedEntry=330708
Den åtalade tar upp bilden av kroppsdelen han fick se i förhör.

- Den bilden har etsat sig fast. Hur kan man slänga upp en sådan bild på min själsfrände.

Det gick bra att ha sin *själsfrändes* huvud i garderoben ett antal dagar, de bekom tydligen inte T.
Citera
2020-05-29, 15:29
Medlem
Vilket målsägarbiträde är det som ställer frågor just nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Det har väl inget med vad vi pratade om att göra?

Du sa att det inte går att utesluta självskadebeteende och att det är vad försvaret kommer att köra på.

Hur menar du? Hon kan inte ha skadat sig själv på det sätt som huvudet skadades. Det är en strategi som hade fallit direkt. Alternativ gärningsman är det enda.

T har utgett att han inte har rört huvudet - hur kan du säga att de ska köra på detta som försvar och sikta endast på griftefridsbrott då? haha.

I kort kan man säga såhär: att stycka en död kropp utgör inte mord utan endast brott mot griftefriden. Är dödsorsaken en annan är således mord uteslutet.

Skadorna på huvudet är något som talar mot detta, men inte övertygande.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
"- Hur skulle jag ha kunnat gjort det, jag var hemma hela tiden."

Han är inte lite korkad

Ja han påstår att han varit hemma hela tiden - dvs ingen annan har varit där och kunnat utföra såväl mordm styckning, städning.
Då måste dessa mystiska ”de” vara osynliga.

”Hur skulle jag kunna ha gjort det, jag är hemma varje dag?", säger den misstänkte.
I väskan låg ett gosedjur, Wilmas pass, den misstänktes pass och kroppsdelen som tillhör Wilma. "
”- Hur kan detta ha skett om det inte är du?"
"- Jag lämnar spekulationerna till de som jobbar med det"
"- Jo men det är det här jag kallar för förklaringsbörda. Allting talar för att det är du. Du får faktiskt försöka ha någon förklaring".
"- Jag kan omöjligt ha gjort det".o
" -Jag är hemma hela fredagen, hela lördagen, hela söndagen. Söndagen kommer de hem till mig och hon inte är där. Därför sa jag i början att jag måste brutit mot fysikens lagar om jag skulle gjort det här." ”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in