2020-05-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intedenforsta
Håller med dig till hundra procent!!

fullblodig psykopat.

psykopater är charmiga.. den killen är ej psykopat
Citera
2020-05-29, 15:13
Medlem
Willow1s avatar
JAPP! Där blev idiot understrykt vad gäller doften
Citera
2020-05-29, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Rätta mig gärna om jag har fel (då jag saknar medicinsk utbildning) men såvitt jag förstod det var inte skadorna på huvudet tillräckliga för att kunna fastställa dödsorsaken. Mycket av det våld som används mot huvudet har väl även skett efter dödstillfället varpå det är relevant för frågan om griftefrid men inte för frågan om mord.

Jag delar din uppfattning om vad åklagaren kommer försöka driva, däremot förhåller jag mig skeptisk till att han lyckas. Att det (som du säger) "inte spelar någon roll exakt hur Wilma dog" håller jag inte med om. En gravt misshandlad person som hoppar framför ett tåg blir inte mördad även om våldet som brukats mot denne mycket väl hade kunnat döda personen (fiktivt exempel som inte har någonting med det aktuella fallet att göra). För att man ska kunna göra mord gällande så måste det fastställas att döden inträtt till följd av annans, uppsåtliga, handlande. Det tror jag är oerhört svårt att göra i detta fall.

Jag förstår inte? Om man skär av huvudet av en person är det väl MORD? förlåt min dumma fråga,jag är inte jurist!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja korrekt den har aldrig hittas.
Men - de har fastställt via pejling att mobilen stängdes av dagen därpå, fre 15/11, medan den fortfarande befanns sig i hans lägenhet.

Om den fanns i lägenheten vet ingen, bara att den var uppkopplad mor den mast som täcker lägenheten men också flera platser och fastigheter.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Sedan har man hittat ditt blod på mattan?

- Det är omöjligt. Jag har inte blött på flera år.

Bra där, T

Ja och inte blir det bättre

” Åklagaren frågar nu om kuddfodralen som hittats i soprummet som tillhör lägenhetshuset.
På dessa kuddar och i kuddvaret har Wilmas blod hittats.

"- Kan vi komma överens om att det kom från lägenheten?", frågar åklagaren.
"- Om jag minns rätt är det inte mitt blod på den kudden", svarar den misstänkte.
"- Nej men på kuddvaren"
"- Det är inte mitt blod". ”

Han vet inget och han har inget gjort...
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
psykopater är charmiga.. den killen är ej psykopat

Det håller jag med om. Bara hög som ett hus på sin egen storhet
Citera
2020-05-29, 15:15
Medlem
Undrar om polisen har kollat igenom hans meddelanden på sitt Playstation? Kanske lite otroligt men där finns det ju en minimal chans att han skrivit något till nån, eftersom han verkar spela en hel del.
Citera
2020-05-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja och inte blir det bättre

” Åklagaren frågar nu om kuddfodralen som hittats i soprummet som tillhör lägenhetshuset.
På dessa kuddar och i kuddvaret har Wilmas blod hittats.

"- Kan vi komma överens om att det kom från lägenheten?", frågar åklagaren.
"- Om jag minns rätt är det inte mitt blod på den kudden", svarar den misstänkte.
"- Nej men på kuddvaren"
"- Det är inte mitt blod". ”

Han vet inget och han har inget gjort...
Mycket vältalig när det kommer till relationen - alla andra ljuger, allt var bra förutom gräl osv osv osv. Nu med bevisen, är han väldigt kort. Han är sååå körd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Jag förstår inte? Om man skär av huvudet av en person är det väl MORD? förlåt min dumma fråga,jag är inte jurist!

Frågan är absolut inte dum.

Det beror på om personen levde när man avlägsnade huvudet eller ej. I kort: man kan inte mörda en död person, mord förutsätter avslutande av liv.

Vi tar två scenarion:
En man kommer hem till sin fru som sitter i soffan och tittar på TV, han får ett vansinnesanfall och hugger av hennes huvud. Det är mord.

En man kommer hem till sin fru som ligger död på golvet, han får ett vansinnesanfall och hugger av hennes huvud. Det är inte mord.

I vårt aktuella fall är det fastställt att huvudet avlägsnats efter dödsfallet och således inte är dödsorsaken.

Tillägg: Ska dock poängteras att det inte är lagligt att avlägsna ett huvud från en död kropp, det utgör brott mot griftefriden.
Senast redigerad av Nulb 2020-05-29 kl. 15:18. Anledning: Tillägg
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
" Jag har inte ens min Facebook aktiv nu"

Just nu nej, men han delade ju systerns inlägg om att Wilma var försvunnen? Så just då var den ju aktiv?

Ja jag undrar vad alla hans familj, släktingar och vänner tänker nu.
Hans beteende är både arrogant, gränsläst och dessutom orande och skrämmande
Citera
2020-05-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Rätta mig gärna om jag har fel (då jag saknar medicinsk utbildning) men såvitt jag förstod det var inte skadorna på huvudet tillräckliga för att kunna fastställa dödsorsaken. Mycket av det våld som används mot huvudet har väl även skett efter dödstillfället varpå det är relevant för frågan om griftefrid men inte för frågan om mord.

Jag delar din uppfattning om vad åklagaren kommer försöka driva, däremot förhåller jag mig skeptisk till att han lyckas. Att det (som du säger) "inte spelar någon roll exakt hur Wilma dog" håller jag inte med om. En gravt misshandlad person som hoppar framför ett tåg blir inte mördad även om våldet som brukats mot denne mycket väl hade kunnat döda personen (fiktivt exempel som inte har någonting med det aktuella fallet att göra). För att man ska kunna göra mord gällande så måste det fastställas att döden inträtt till följd av annans, uppsåtliga, handlande. Det tror jag är oerhört svårt att göra i detta fall.
Du har helt rätt om att dödsorsaken inte är fastställd.

Jag ser inte vilka olyckor som skulle kunna ske i Tishkos lägenhet som skulle orsaka Wilma så stor skada. Kvar blir Tishko själv, förmodligen med tillhygge.
Sen har du ju ändå en poäng, beviskraven är högt ställda och avgörande bevis finns ju inte. Jag hör vad du säger, jag vet bara inte om jag skulle kalla tvivlet "rimligt".
Citera
2020-05-29, 15:18
Medlem
"- Hur skulle jag ha kunnat gjort det, jag var hemma hela tiden."

Han är inte lite korkad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in