Citat:
Ursprungligen postat av
cleolin
Blir lite ledsen, det är lite såhär jag också reagerade, vadan detta nu, vi har pratat om att vi kanske kan ses allihop i slutet av sommaren eller till hösten. Om det är möjligt då.
Det var min svägerska som hörde av sig. Om jag känner henne rätt så dribblar hon en aning
med sanningen. Hon har pratat med min bror (han är på annan ort) men vad han har sagt och inte har sagt är lite svårt att veta. Har nu försökt få tag på honom men det är som alltid svårt under dagtid. Skickat meddelande så får han höra av sig när han kan.
Tänkt att jag ska säga att det inte är rekommenderat alls att åka så långt. Drar mig för det bara. Får ta sats.
Skulle vilja höra med våra föräldrar vad de tycker men kan ju inte det eftersom det skulle vara en överraskning i så fall.
Det bästa och enklaste är förstås att vänta med att hälsa på. Pappa hänger nog med ett tag till. Omöjligt förstås att veta hur länge.
Det är nu olika saker ställs på sin spets. Jag läsa mellan raderna att du är snäll, och vågar inte sätta gränser. Inte ens när du våldgästas mitt under en Pandemi av familj som inte ser allvaret, vilket gör dem till extra farliga. Det är folk som inte tar denna Pandemi på allvar som smittas, och sen sprider smittan vidare. Hade du sagt nej, på direkten hade det inte kunnat bli en konflikt. Du har familjemedlemmar som brukar få sin vilja igenom, eftersom du är mesig. De respekterar inte dig. Ändra dig. Det är Coronatider.
Dags att träna nu, på att säga nej, och följa det sunda förnuftet. Du ska rätta dig till myndigheternas beslut och rekommendationer om din gamla pappa. Han riskerar att inte ens få vård om han smittas. Vill du det? Det är ditt ansvar. .
För dig blir det mycket sorgligt att leva vidare om din pappa smittas, och dör. Det var du som tog fel beslut, när du gav efter för påtryckningar och sedan utsatte din åldrige pappa för smitta när du struntade i myndigheternas rekommendationer.